حسینیه جماران میزبان دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت خراسان جنوبی / نمایشگاه بهار قرآن از فردا

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان از ۲۶ اردیبهشت تا یک خرداد ماه میزبان علاقه مندان خواهد بود . نبی زاده در نشست خبری از افتتاح این نمایشگاه در ساعت ۱۰ صبح ۲۶ اردیبهشت ماه در محل سالن شماره دو حسینیه جماران خبر داد و گفت : نمایشگاه کتاب امسال از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در قالب ۶۰ غرفه و با حضور ۳۰ ناشر مکتوب، ۱۰ ناشر در حوزه دیجیتال، ۱۰ غرفه فرهنگی هنری مانند کارگاه خوشنویسی و ۱۰ غرفه مختص موسسات و نهادها برای ارائه دستاوردهایشان برپا می شود .
پیش بینی ۷۵ برنامه قرآنی و فرهنگی در ماه رمضان
وی با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان ۷۵ فعالیت فرهنگی ، هنری و قرآنی در سطح استان برنامه ریزی شده که مهم ترین آنها برپایی نمایشگاه قرآن و عترت است ، افزود : این برنامه ها در قالب جشن رمضان پیش بینی شده اند .
وی از برگزاری محافل انس با قرآن ، تجلیل از فعالان قرآنی ، برگزاری نمایشگاه های قرآنی در تمامی شهرستان ها و…. به عنوان گوشه ای از این برنامه ها یاد کرد و ادامه داد : در حاشیه نمایشگاه قرآن امسال برنامه های جانبی مانند محافل قرآنی، برپایی نمایش های صحنه ای و تئاتر و تعزیه به مناسبت شهادت امام علی (ع)، شب شعر، رونمایی از برخی پوسترها و کتاب ها و تقدیر از فعالان در حوزه قرآنی را خواهیم داشت.
فروش کتاب در نمایشگاه قرآن با تخفیف ۴۰ درصدی
وی اظهار امیدواری کرد از این بستر مناسبی که در استان فراهم شده علاقه مندان به حوزه کتاب و قرآن حداکثر استفاده را ببرند و در ادامه بیان کرد : برای تخفیف در نمایشگاه قرآن از اعتبارات محدود اداره کل ارشاد استان رقمی در نظر گرفته شده که با تخفیف ۲۰ درصدی ناشر و هم چنین کمک ۲۰ درصدی اداره کل ارشاد در مجموع مردم می توانند از تخفیف ۴۰ درصدی برای خرید کتاب بهره ببرند .
وی با بیان اینکه هر نفر تا سقف ۱۰۰ هزار تومان می تواند از نمایشگاه، بن تخفیف تهیه کند به اقداماتی که در راستای اطلاع رسانی در برپایی این نمایشگاه در دستور کار قرار گرفته اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه نصب آویز در سطح شهر و خیابان ها با مصوبه شورای شهرممنوع شده از طریق تابلوها ، بیلبوردها، همکاری با صدا و سیما و هم چنین روزنامه ها و مراکز اجتماع مردم مانند جاده سلامت برای تبلیغات نمایشگاه استفاده کرده ایم و علاوه بر این با همکاری شهرداری از ظرفیت اتوبوس های شرکت واحد هم برای تبلیغات استفاده شده است .
حمایت های اداره کل ارشاد از ناشران
وی هم چنین به حمایت هایی که از ناشران برای حضور در نمایشگاه اعمال شده اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۳ ناشر از خراسان جنوبی در نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: غرفه رایگان، اقامت رایگان و پرداخت یک هزینه حمل کتاب و تجهیزات به استان از جمله این حمایت ها بوده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*