آخرین خبر :

اخبار علمی

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف روزانه یک تخم مرغ عسلی کلسترول خون را افزایش می‌دهد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

احمد کریمی متخصص طب سنتی به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره راهکار‌های کنترل ضعف قوای جسمی و پیشگیری از کاهش فشار خون، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن روز یکی از اولویت‌های ما برای حفظ قوای بدنی دریافت یک وعده سحری مناسب است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: سحری مناسب باید شامل غذا‌های مغذی باشد و بتواند تا حد ممکن تشنگی را کنترل کند انواع خورشت‌ها مثل خورشت کدو، کرفس، بامیه می‌تواند گزینه مناسبی برای وعده سحری باشد، توجه داشته باشید که بهتر است به جای استفاده از غذا‌های خشک و کبابی به سراغ خورشت‌ها برویم، همچنین مصرف یک سالاد مختصر می‌تواند در دریافت انرژی مناسب برای فعالیت روزمره تأثیر چشمگیری داشته باشد.

خبرنگار: محبی/
وی بیان کرد: یکی از مواد مغذی که شما را در دریافت انرژی روزانه کمک می‌کند، استفاده از تخم‌مرغ عسلی است نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بر خلاف اعتقاد گذشتگان استفاده از این ماده غذایی سبب افزایش کلسترول خون نمی‌شود و می‌تواند منبع خوبی برای تأمین انرژی روزانه باشد. همچنین استفاده از شیره انگور، حریره بادام و فالوده سیب در جلوگیری از ضعف قوا در روزه‌داران مؤثر است.

زمان و شرایط مناسب برای مصرف شام در ماه رمضان

این متخصص طب سنتی درباره غذا‌های مناسب برای وعده افطار تصریح کرد: بهتر است با یک ماده گرم مثل آب جوش و همراه با عسل یا خرما افطار کنیم، توصیه می‌شود اگر قصد استفاده از موادی مثل سوپ، حلیمدر وعده افطار دارید وعده شام را حذف و افطار را به صورت کامل میل کنید، اما اگر قصد خوردن شام دارید، با فاصله ۲ تا ۳ ساعت بعد از افطار به سراغ وعده شام بروید.

خبرنگار: محبی/

وی بیان کرد: یکی از بهترین موادغذایی برای وعده افطار یک لیوان شیر گرم به همراه مغز‌ها است، توصیه می‌شود به یک لیوان شیر مقداری مغز گردو، بادام، پسته، فندق و ۲ عدد خرما اضافه کنید و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید سپس خرما‌ها را از لیوان خارج کنید و بخورید، شیر را هم می‌توانید همراه با نان سنگک برشته بنوشید.

احمدی تصریح کرد: برای کنترل تشنگی می‌توانید از شربت‌هایی مثل سکنجبین، خاکشیر و شربت آبلیمو و همچنین از دانه‌های خرفه و ماءالشعیر طبی استفاده کنید؛ بهتر است از چای هم کمتر استفاده کنید چرا که خواص مدری آن باعث دفع رطوبت موجود در بدن می‌شود.

عوارض خطرات رژیم گیاه‌خواری

بسیاری از متخصصان معتقدند رژیم گیاهخواری فواید بسیاری دارد و می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و فشارخون جلوگیری کند، اما به تازگی محققان چینی به این نتیجه رسیده‌اند که بر خلاف این باور، رژیم غذایی گیاهی خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

در این تحقیقات مشخص شد میزان هوموسیستئین در خون افراد گیاه خوار بالاست و بالا بودن این اسید آمینه با بیماری شریان‌های کرونری قلب مرتبط است، همچنین افراد گیاهخوار با کمبود‌هایی به‌ویژه در ویتامین B۱۲، امگا ۳، آهن و روی روبه رو هستند که در بروز بیماری‌های قلبی عروقی نقش مهمی دارند.

خطر ابتلا به بیماری قلبی در کمین گیاهخواران/ تاثیرات کرم ضدآفتاب بر جذب ویتامینD/ با مصرف پیاز خام از بروز سرطان جلوگیری کنید

کرم ضد آفتاب تاثیری بر جذب ویتامین D ندارد

مطالعه‌های جدید دانشمندان نشان داده افسانه قدیمی اثر منفی استفاده از کرم ضد آفتاب بر جذب ویتامین D در بدن برای همیشه به تاریخ پیوسته است و استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست از جذب و تولید این ویتامین در بدن جلوگیری نمی‌کند،‌ مشکلی که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است.
در این بین نکته حائز اهمیتی که وجود دارد آن است که حتی قوی‌ترین کرم‌های ضد آفتاب روی پوست صورت تنها ۲ ساعت دوام دارند و پس از هر ۲ ساعت باید یک بار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید تا از آثار زیان بار آفتاب دور باشید، اما به مقدار کافی ویتامین D دریافت کنید.
خطر ابتلا به بیماری قلبی در کمین گیاهخواران/ تاثیرات کرم ضدآفتاب بر جذب ویتامینD/ با مصرف پیاز خام از بروز سرطان جلوگیری کنید

درمان پوکی استخوام و کنترل قند خون با مصرف پیاز خام

پیاز خام منبع غنی از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، قند و چربی است و با تولید ترکیبات گیاهی به نام آنتوسیانین، کورستینو تیوسولفینت به کاهش فشار خون، بهبود سلامت قلب، مبارزه با سرطان و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کند.
برخی مطالعات نشان داده که مصرف بیش از حد پیاز علاوه بر کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌هایی از جمله سرطان‌های معده، سینه، روده و پروستات، از رشد غیرعادی سلول‌های سرطانی در بدن هم جلوگیری می‌کند. پیاز‌ها تراکم استخوان را افزایش می‌دهند و خطر ابتلا به پوکی استخوان نیز کمک می‌کند، همچنین می‌تواند شما را در تنظیم قند خون همراهی کند.
خطر ابتلا به بیماری قلبی در کمین گیاهخواران/ تاثیرات کرم ضدآفتاب بر جذب ویتامینD/ با مصرف پیاز خام از بروز سرطان جلوگیری کنید

کاهش ۴۷ درصدی خطر اختلالات ذهنی با مصرف روزانه آب پرتغال

محققان در بررسی‌های اخیر خود مشاهده کردند مردانی که یک لیوان کوچک آب پرتقال مصرف می‌کنند ۴۷ درصد کمتر از افرادی که کمتر از یک وعده در ماه از این آب میوه استفاده می‌کردند به کندیِ مهارت‌های ذهنی دچار شدند، آن‌ها همچنین دریافتند مردانی که بیشترین میزان مصرف سبزیجات را دارند ۳۴ درصد کمتر دچار ضعف حافظه می‌شوند.
این بررسی نشان می‌دهد میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند نه تنها سلامت بدن بلکه سلامت مغزتان را هم تظمین کنند.
خطر ابتلا به بیماری قلبی در کمین گیاهخواران/ تاثیرات کرم ضدآفتاب بر جذب ویتامینD/ با مصرف پیاز خام از بروز سرطان جلوگیری کنید

تاثیرات عجیب مصرف غذاهای چرب بر بروز افسردگی

محققان در بررسی‌های اخیر خود متجه شده‌اند چربی‌های مضر وارد مغز شده و قسمت‌هایی که کنترل احساسات ما را برعهده دارند را در بر می‌گیرند، پس از آن هیپوتالاموس تحت تاثیر قرار گرفته و علائم افسردگی در فرد افزایش می‌یابد. این تحقیقات بر روی موش‌ها انجام شده اند، اما ممکن است بتوانند رابطه میان افسردگی و چاقی را توضیح دهند.
در این بررسی موش‌هایی با رژیم غذایی با بیش از ۶۰ درصد چربی‌های اشباع شده و غیر اشباع و اسید‌های چرب اشباع شده مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفتند، مشخص شد که بخش مهمی از چربی‌ها وارد جریان خون و در نهایت مغز موش‌ها شده بودند.

خطر ابتلا به بیماری قلبی در کمین گیاهخواران/ تاثیرات کرم ضدآفتاب بر جذب ویتامینD/ با مصرف پیاز خام از بروز سرطان جلوگیری کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*