اخبار علمی

کبودی‌هایی که خبر از کمبود ویتامین c می‌دهند

مصرف ناکافی ویتامین C می‌تواند کبود شدن راحت بدن و همچنین افزایش خونریزی از لثه‌ها و روند کند بهبودی را موجب شود، با مصرف فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم کیل، فلفل چیلی قرمز، سبزی‌های برگدار تیره، بروکلی، جوانه بروکسل و گوجه فرنگی می‌توانید مقادیر فراوان از ویتامین C را دریافت کنید.
کمبود فولات می‌تواند خستگی و کم خونی را موجب شود؛ فولات یکی از اعضای خانواده ویتامین B است و در سبزی‌های برگدار تیره و سبزی‌های نشاسته ای، مانند لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز، لوبیا لیما، لوبیا سفید، مارچوبه، و عدس یافت می‌شود.
///////

راهکاری ساده برای کاهش وزن

میوه‌ها و سبزی‌ها دارای فیبر هستند و به احساس سیری برای مدت زمان طولانی‌تر کمک می‌کنند و بر همین اساس می‌توانند مانع از پرخوری شوند؛ همچنین، بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها کالری کمی دارند، افزون بر این مصرف میوه می‌تواند به کاهش هوس‌های غذایی برای خوراکی‌های شیرین نیز کمک کند. برای مثال می‌توانید به جای مصرف بستنی یک کاسه توت فرنگی مصرف کنید و ۲۰۰ کالری کمتر دریافت کنید.
///////

نوشیدنی خوش طعمی برای ریکاوری بعد از  انجام ورزش

شیرکاکائو به ریکاوری ماهیچه‌ها پس از تمرینات ورزشی خسته کننده کمک می‌کند. این نوشیدنی سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است و به طور خاص در  پر کردن مجدد ذخایر قندها، مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته طی ورزش کمک می‌کند؛ این عوامل می‌تواند چرایی معرفی شیرکاکائو به عنوان یک نوشیدنی خوب برای ریکاوری پس از ورزش را توضیح دهد؛ بیشتر مطالعات فواید مصرف شیرکاکائو در ورزشکارانی که به طور معمول تمرینات ورزشی شدید دارند را تایید می‌کند.
///////

غذاهایی برای کنترل آثار مخرب استرس‌

در شرایطی که استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی انسان محسوب می‌شود، این که چه غذایی مصرف می‌کنید و با بدن خود چگونه رفتار می‌کنید به صورت مستقیم بر واکنش‌های بدن تاثیرگذار است؛ التهاب یکی از واکنش‌های طبیعی بدن به استرس است و اگر استرس را به خوبی کنترل نکنید، کنترل التهاب و اثرات مخرب آن دشوارتر می‌شود.
غذا‌های سرشار از ترکیبات ضد التهاب مانند اسید‌های چرب غیر اشباع که در ماهی‌های سالمون و تن یافت می‌شوند، آنتی اکسیدان‌ها، پلی فنول‌ها و کاروتنوئید‌ها که در سبزی‌های برگدار سبز و فلفل‌های دلمه‌ای رنگ روشن یافت می‌شوند می‌توانند به کاهش سطوح التهاب در بدن کمک و توانایی‌های روانی برای کنترل عوامل استرس‌زا را تقویت کنند.
///////

نکاتی برای  مراقبت از چشم‌ها در طول روز

برای جلوگیری از بروز مشکلات بینایی بهتر است هنگام مطالعه فاصله چشم تا کتاب بیش از حد کم نباشد و زمانی که احساس خستگی کردید می‌توانید به نقطه‌ای دور خیره شوید. کار‌هایی مانند خواب کافی و استراحت دادن به چشم‌ها در زمان استفاده از رایانه و مطالعه کردن باعث می‌شوند تا سلامت چشم حفظ شود؛ همچنین بهتر است هنگام مطالعه کتاب را روی میز و صندلی‌به شکلی قرار دهید که بتوانید به طور مستقیم به آن نگاه کنید.
برخی از افراد فکر می‌کنند مالش چشم مفید است و خستگی چشم‌ها را رفع می‌کند، اما باید بدانید به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهند. بلکه توصیه می‌شود زمانی که چشمانتان خسته شد، لبه چشم را شستشو دهید.
///////

با این راهکار‌های ساده دیگر چیزی را فراموش نکنید

اگر در به خاطرآوردن برخی مسائل و موضوعات با دشواری روبرو هستید نگران نباشید زیزارراه‌های ساده ای برای افزایش حافظه  وجود دارد. متخصصان  این حوزه توصیه داشتن تحرک جسمی و روانی و حضور در فعالیت‌های اجتماعی را توصیه  می‌کنند ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهند منظم و مرتب بودن هم در داشتن حافظه خوب موثر است.

یکی از عوامل موثر که کم‌تر جدی گرفته می‌شود داشتن خواب خوب و کافی است؛ به یاد داشته باشید که داشتن تغذیه سالم هم از اصلی‌ترین راهکار‌های حفظ حافظه است؛  همچنین سعی کنید ناخوشی‌ها و بیماری‌های مزمن را کنترل کنید تا آسبی به   حافظه شما وارد نشود.

۶ راهکار اصلی برای داشتن حافظه‌ای بهتر/ لاغر شدن با نوشابه‌های رژیمی را فراموش کنید/  با ویتامین c استرس مزمن را کنترل کنید/ وقتی قد بلند دردسر ساز می‌شود

مصرف نوشابه‌های رژیمی شمارا تشویق به دریافت کالری می‌کند

محققان دربررسی‌های اخیر خود متوجه شدند که کودکان و نوجوانانی که به مصرف نوشابه های شیرین کم کالری روی آورده بودند، نه تنها در مقایسه با کودکانی که آب آشامیدنی نوشیده بودند اشتهای بیشتری برای مصرف کالری داشتند، بلکه  قند موجود در نوشابه‌هم به بدن آن‌ها  آسیب وارد کرد.

۶ راهکار اصلی برای داشتن حافظه‌ای بهتر/ لاغر شدن با نوشابه‌های رژیمی را فراموش کنید/  با ویتامین c استرس مزمن را کنترل کنید/ وقتی قد بلند دردسر ساز می‌شود

استرس مزمن چگونه باعث رشد سلول‌های سرطانی‌ می‌شود؟

محققان سراسر دنیا در بررسی‌های اخیر خود به مکانیسمی کلیدی دست پیدا کرده‌اند که به واسطه آن مکانیسم   سلول‌های سرطانی  که تشکیل دهنده‌ی تومور هستند تغذیه می‌شوند   و  یافته‌های آن‌ها حاکی از دخالت هورمون اپی نفرین است.
به گفته‌ی سرپرست این پژوهش، شما می‌توانید تمام سلول‌های یک تومور را نابود کنید؛ اما اگر سلول‌های بنیادی یا سلول‌های مادر باقی بمانند و نابود نشوند، تومور مجددا رشد خواهد کرد همچنین این یافته‌ها نشان می‌دهند ویتامین C ممکن است عامل درمان کننده‌ی مؤثر و جدیدی برای درمان بیمارانی باشد که تحت استرس مزمن قرار دارند.

۶ راهکار اصلی برای داشتن حافظه‌ای بهتر/ لاغر شدن با نوشابه‌های رژیمی را فراموش کنید/  با ویتامین c استرس مزمن را کنترل کنید/ وقتی قد بلند دردسر ساز می‌شود

کودکان چاق و قدبلند در معرض ریسک بالا ابتلاء به سرطان

محققان در بررسی‌های اخیر خود متوجه شده‌اند کودکان چاق تر و قدبلندتر بیشتر از دیگران کودکان در خطر  ابتلاء به سرطان کلیه در بزرگسالی  هستند؛  کارسینوم سلولی کلیوی، شایع‌ترین نوع سرطان کلیه در بین افراد بزرگسال است.

آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قدشان از حد میانگین بلندتر بوده ۸ درصد بیشتر از دیگران در  ریسک ابتلا به این نوع سرطان  هستند . محققان اذعان می‌کنند این یافته‌ها می‌تواند راهگشای برای یافتن علل ابتلاء به سرطان کلیه باشد.

۶ راهکار اصلی برای داشتن حافظه‌ای بهتر/ لاغر شدن با نوشابه‌های رژیمی را فراموش کنید/  با ویتامین c استرس مزمن را کنترل کنید/ وقتی قد بلند دردسر ساز می‌شود

رابطه عجیب سرطان روده و افسردگی

محققان در بررسی‌های اخیر خود نشان دادند که میزان کم سروتونین که نوعی انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با افسردگی است، می‌تواند عامل اصلی   اختلالات روده‌ای باشد و از جمله نتایج این اختلال می‌توان به یبوست اشاره کرد.

این مطالعه حاکی از آن است که انتقال باکتری‌های روده‌ای از یک موش با نشانه‌های افسردگی به موشی سالم می‌تواند رفتارهای افسردگی موش اول را به موش دوم هم منتقل کند درون دستگاه گوارش ما یک شبکه عصبی گسترده وجود دارد که بزرگترین مجموعه‌ی نورون‌های موجود در بدن و خارج از مغز به حساب می‌آید و معمولاً روده به عنوان “مغز دوم” معروف است.

۶ راهکار اصلی برای داشتن حافظه‌ای بهتر/ لاغر شدن با نوشابه‌های رژیمی را فراموش کنید/  با ویتامین c استرس مزمن را کنترل کنید/ وقتی قد بلند دردسر ساز می‌شود

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme