اخبار علمی

خواص شگفت‌انگیز مصرف قهوه

پس از آب، قهوه و چای لذت بخش ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان بوده و هر ۲ محتوی موادی هستند که به سلامت انسان کمک می کنند؛ قهوه حاوی کافئین، آنتی اکسیدان، پلی فنول ها و مقدار کمی از ویتامین های B2، B5، B1، B3 و عناصر منگنز، پتاسیم، منیزیم، فسفر و سایر مواد شیمیایی مفید برای بدن است.

نوشیدن قهوه اثرات موقتی را به همراه دارد و باعث افزایش هوشیاری و قدرت یادگیری، افزایش انرژی و سرعت متابولیزم بدن می‌شود؛ همچنین اثرات مثبت زیادی بر سلامت قلب، کنترل سکته‌های مغزی، مبارزه با بیماری پارکینسون و پیشگیری از سرطان دارد.

قدرت یادگیری را با قهوه افزایش دهید/ با این روش احتمال پوسیدگی دندان را 25 درصد کاهش دهید/ این گیاه عجیب سرطان مری را درمان می‌کند/ اکسیری برای سلامت پوست

خواصی از زردچوبه که از آن آگاه نیستید

زردچوبه گیاهی دارویی است که از هزاران سال قبل در طب سنتی چین و هند کاربرد داشته و خواص درمانی خود را مدیون وجود ماده ای به نام کورکومین است.
این ماده به دلیل خواص ضد التهابی، ضد ویروسی، آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، همچنین نتایج مطالعات متعدد نشان می‌دهد کورکومین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهابی برای حفظ سلامت قلب مفید است به پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد بر کنترل دیابت، الزایمر و درمان مشکلات کبدی هم موثر است.
قدرت یادگیری را با قهوه افزایش دهید/ با این روش احتمال پوسیدگی دندان را 25 درصد کاهش دهید/ این گیاه عجیب سرطان مری را درمان می‌کند/ اکسیری برای سلامت پوست

دارویی برای درمان بسیار از دردها

گلاب یکی از پر خاصیت ترین مواد خوراکی است؛ می‌توانید از گلاب تازه به عنوان قطره چشمی استفاده کنید. چرا که باعث پیشگیری و درمان لکه های تیره در چشم و پف کردگی چشم می‌شود. همچنین برای تمیز کردن و خنک کردن چشم، ترکیباتی طبیعی بی نظیر دارد.
پوست، بزرگ‌ترین عضو بدن است که به‌عنوان لایه‌ای محافظ در برابر اشعه (UV)، مواد شیمیایی و سایر آلودگی‌های فیزیکی عمل می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گلاب، از سلول‌ها در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند. گلاب همخواص ضدالتهابی دارد که می‌تواند پوست را در مقابل حساسیت‌های ناشی از اگزما محافظت کند. به‌خاطر خاصیت آرام‌بخش و ضدحساسیت گلاب، می‌توان از آن برای درمان گلودردهم استفاده کرد. مطالعات نشان می‌دهند که گلاب، عضلات گلو را آرام می‌کند.

با این روش‌ها از بوی بد دهان خلاص شوید

برای پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر یکی از بهترین راهکارهاست. برای مثال خوردن یک سیب در فاصله افطار تا سحر به مرطوب ماندن دهان در طول روز کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین D مثل زرده تخم‌مرغ، ماهی، آب پرتقال، ماست و استفاده از میخک، رازیانه و هل که خواص ضدمیکروبی دارند، برای حفظ بوی خوش دهان توصیه می‌شود.

علاوه بر این جویدن برگ نعناع، پونه و جعفری تازه، کرفس و خوردن انجیر به خوشبو شدن دهان کمک زیادی می‌کند؛ نوشیدن چای سیاه و سبز باکتری‌های دهانی و ترکیبات سولفوری را کاهش می‌دهد و دهان را هیدراته نگه می‌دارد.

راهکاری برای کنترل قند خون در هنگام روزه داری/ با بوی بد دهانمان چه کنیم/ دوش آب یرد جای ورزش را برای شما پر می‌کند/ حفظ سلامتی با مصرف روزانه تخم مرغ

حفظ سلامت بدن با دوش آب سرد

به گفته متخصصان دوش آب سرد می‌تواند بدن را در شرایطی شبیه به ورزش کردن قرار دهد؛ دانشمندان استرالیایی در آزمایشاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت دریافتند دوش آب سرد موجب تبدیل «چربی سفیدِ» یا همان چربی ذخیره کننده انرژی به «چربی قهوه‌ایِ» انرژی سوز می‌شود.

این فرایند می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند و باعث حفظ سلامت بدن شود.

راهکاری برای کنترل قند خون در هنگام روزه داری/ با بوی بد دهانمان چه کنیم/ دوش آب یرد جای ورزش را برای شما پر می‌کند/ حفظ سلامتی با مصرف روزانه تخم مرغ

ارتباط تخم مرغ با بیماری‌های قلبی

اگرچه تصور می‌شود تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش کلسترول شود و مصرف آن در سنین بالا مضر است اما اکنون شواهد رسمی در بررسی‌های انجمن قلب انگلیس نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ در افراد سالم نه تنها خطر بیماری قلبی را افزایش نمی‌دهد بلکه می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

راهکاری برای کنترل قند خون در هنگام روزه داری/ با بوی بد دهانمان چه کنیم/ دوش آب یرد جای ورزش را برای شما پر می‌کند/ حفظ سلامتی با مصرف روزانه تخم مرغ

راهکاری خانگی برای پاکسازی پوست

یکی از راهکارهای مناسب برای  پاکسازی پوست، استفاده از بخور بابونه است. از این بخور به صورت ساده یا به همراه ترکیبی از عصاره‌های گیاهی می‌توان استفاده کرد، طی این کار منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک می‌شود تا خون رسانی به پوست بیشتر و بهتر شود.

با این راهکار، آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست شما زدوده و پوست مرطوب می‌شود، این رطوبت از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. بخور بابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب ها بر روی پوست سبب تحریک گردش خون در صورت شما می‌شود و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند.

بهتر است پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان که طی بخور باز شدند بسته شود.

راهکاری برای کنترل قند خون در هنگام روزه داری/ با بوی بد دهانمان چه کنیم/ دوش آب یرد جای ورزش را برای شما پر می‌کند/ حفظ سلامتی با مصرف روزانه تخم مرغ

یک توصیه تغذیه‌ای برای زنان باردار

آجیل خشکبار مغزها

پزشکان تاکید دارند که مصرف متعادل آجیل در دوران بارداری برای سلامت مغز نوزاد مفید است.

به گزارش ایسنا، پزشکان اسپانیایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند که مصرف آجیل در دوران بارداری توانایی شناختی را در کودکان بهبود می‌دهد.

در این مطالعه ۲۲۰۸ کودک تحت بررسی قرار گرفتند. مادران این کودکان به پرسش‌هایی در مورد نوع مواد غذایی مصرفی در سه ماهه نخست و پایانی بارداری پاسخ دادند. همچنین عملکرد کودکان آنان در سنین ۱.۵، پنج و هشت سالگی به لحاظ توانایی‌های حرکتی و فکری مورد ارزیابی قرار گرفت.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند کودکان مادرانی که در دوران بارداری به طور میانگین در طول هفته ۷۴ گرم آجیل مصرف داشته‌اند در تست‌های توانایی‌های حرکتی و فکری عملکرد بهتری داشته‌اند.

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین متخصصان اسپانیایی در این آزمایش‌ها فاکتورهای تاثیرگذار همچون سن مادر، وضعیت اقتصادی-اجتماعی، استعمال سیگار و مواد الکلی و موارد دیگر را در نظر گرفتند.

محافظت از مغز در مقابل آلزایمر با ترکیب نور درمانی و صوت ‌درمانی

تهران- ایرنا- مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب روش‌های نور درمانی و صوت درمانی از مغز در برابر اثرات مخرب آلزایمر محافظت می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، در سال ۲۰۱۶ میلادی محققان دانشگاه MIT دریافتند تابش نور چشمک‌زن به چشم موش‌ها می‌تواند از انباشت پروتئین‌های سمی تاو و آمیلوئید در مغز جلوگیری کند و از این رو مانع از بروز آلزایمر شود. بر اساس مطالعات تجمع پروتئین‌های سمی در مغز مهمترین عامل بروز آلزایمر است.
نور درمانی نوعی موج مغزی به نام نوسان گاما را تقویت می‌کند،‌ این موج در بیماران مبتلا به آلزایمر مختل می‌شود.
محققان MIT به تازگی دریافتند که ترکیب نور درمانی و صوت درمانی در پیشگیری و درمان آلزایمر بسیار موثر است.
مطالعات همچنین نشان می دهد نور درمانی قادر به بهبود حافظه در موش‌هایی است که بر اثر تغییرات ژنتیکی به آلزایمر مبتلا شدند و همچنین حافظه فضایی را در موش‌های مسنی که به این بیماری مبتلا نبودند افزایش داد.
مطالعات جدید نشان می‌دهد تقویت نوسانات گاما ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهبود می‌بخشد، التهاب را کاهش می‌دهد و از مرگ سلول‌های عصبی ناشی از آلزایمر در موش‌های ژنتیکی جلوگیری می‌کند. در ادامه مطالعات آمده است این روش درمانی علاوه بر سلول‌های عصبی بر سلول‌های ایمنی به نام میکروگلیا نیز اثرگذار است.
محققان در تلاشند تا با توسعه‌ روش‌های غیر تهاجمی از مغز در برابر اثرات ناشی از بیماری‌های انحطاط عصبی از جمله آلزایمر جلوگیری کنند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*