اخبار علمی

نشستن طولانی مدت استخوان ها را ضعیف می کند

تهران-ایرنا- نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهند که نداشتن تحرک و نشستن طولانی مدت در یک جا موجب ضعیف شدن استخوان ها، به ویژه در مردها می شود.

به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان می گویند، مردها به طور متوسط بیشتر از زنان در یک جا می نشینند و در نتیجه استخوان هایشان، به ویژه در ناحیه کمر، ضعیف تر است.
نتایج این پژوهش که توسط پژوهشگران دانشگاه های «دورهم» و «نیوکسل» در انگلیس انجام شده، نشان می دهد که حتی برداشتن ۱۰ هزار قدم در روز می تواند به قوی شدن استخوان ها کمک کند.
این مطالعه نشان داده است، افرادی که در دهه شصت عمر خود به سر می برند و تمام روز یک جا می نشینند، بیشتر در معرض خطر ضعیف شدن استخوان ها و شکستگی حاصل از پوکی استخوان هستند.
این مطالعه اولین پژوهشی است که تا کنون کم تحرکی مردان را به ضعیف شدن استخوان ها و پوکی استخوان ارتباط داده است.
پوکی استخوان بیماری است که در سنین بالا رخ می دهد، ولی فعالیت فیزیکی و ورزش هایی که ماهیچه ها را قوی می کند، می تواند سلامت استخوان های این گروه سنی را ببهود بخشد.

خطرات استفاده از مکمل‌های پروتئینی

پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد با وجود اینکه مصرف نوشیدنی‌های پروتئینی برای تقویت و رشد عضله‌ها بسیار موثر است اما به افزایش آسیب‌ عضله منجر خواهد شد؛ همچنین مشکلاتی مثل افزایش وزن، نوسان‌های خلقی و کاهش طول عمر را هم به همراه دارد.

به گفته کارشناسان بازار مکمل‌ها در یک سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار درآمد داشته است و بیشتر متقاضیان آن‌ها ورزشکاران رشته‌های بدنسازی و یوگا بوده‌اند. کارشناسان به افراد دوست دار ورزش توصیه می‌کنند با انجام تمرین‌های ورزشی و رژیم خوراکی سالم دارای کربوهیدرات و پروتئین و استمرار در انجام ورزش به تناسب اندام مورد نظر خود برسند.

عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی/ گیاهان عجیبی که وزن شما را کاهش دهید/ ماسکی خانگی برای جوان کردن پوست/ آب پرتغال را از سفره صبحانه حذف کنید

با خوردن گیاه قاصدک وزن کم کنید

ممکن است فکر کنید گیاه قاصدک تنها یک علف هرز است؛ اما برگ‌های این گیاه خوراکی و مغذی هستند و حتی می‌توان آن‌ها را در سالاد به طور خام مصرف کرد. برگ‌های این گیاه تلخ هستند، اما مواد مغذی بیشماری از جمله کلسیم، منگنز، آهن، ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین کا دارند. آن‌ها همچنین حاوی کاروتنوئید‌ها و زاکسنتین هستند که از چشم‌های شما در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا محافظت می‌کنند، این سبزی پروبیوتیک‌هایی دارد که به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند.

گیاه عجیبی به نام خربزه سبز که لاغرتان می‌کند

خربزه سبز یک نوع خربزه که زودرس است، طعم بسیار تلخی دارد. در کشور‌های آسیایی، کارائیب، آفریقایی خربزه سبز طرفداران زیادی دارد. این میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند پلی فنول‌ها و فلاونوئید‌هاست که به جلوگیری از رشد انواع سرطان ها، کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت کمک می‌کند. خربزه تلخ سرشار از آنتی اکسیدان‌ است که برای جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی/ گیاهان عجیبی که وزن شما را کاهش دهید/ ماسکی خانگی برای جوان کردن پوست/ آب پرتغال را از سفره صبحانه حذف کنید

با ماسک برنج شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه کنید

یکی از کاربردهای عالی برنج، تهیه ماسک شاداب کننده و روشن کننده از آن است، کافی است که ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج را با پنج قطره گلیسیرین و یک عدد سفیده تخم مرغ با هم مخلوط کرده و کاملا آن را صاف و یکدست کنید، ماسک را روی پوست صورت قرار داده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. این ماسک موجب سلامت و جوانی پوست شده و قادر است لکه های پوست را از بین ببرد. به علاوه با استفاده از ماسک برنج، جوانی و زیبایی پوست حفظ شده و مانع از پیری زودرس پوست خواهید شد.

۲ قاشق غذاخوری برنج خام را آسیاب کرده و آن را به آرد برنج تبدیل کنید اما به یک پودر کاملا نرم تبدیل نشود و دانه‌های ریز برنج هم در آندیده شود تا بتواند به خوبی پوست را لایه برداری کند. پس زیاد آن را در میکسر نگه ندارید که به آرد کامل تبدیل شود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به آرد برنج اضافه کنید و کمی هم بزنید تا همه جای آرد مرطوب شود. حالا باید یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به موادتان اضافه نمایید. ۲ قاشق چایخوری چای سبز را دم بگذارید و بعد از اینکه کمی خنک شد، ۱٫۵ قاشق غذاخوری از چای را به مخلوطتان اضافه کنید. سپس با یک قاشق، ماسک را به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی/ گیاهان عجیبی که وزن شما را کاهش دهید/ ماسکی خانگی برای جوان کردن پوست/ آب پرتغال را از سفره صبحانه حذف کنید

عوارض مصرف صبحگاهی آب پرتغال

از نظر بسیاری از مردم آب پرتقال یک نوشیدنی مفید برای وعده صبحانه تلقی می‌شود که می‌تواند به ما در شروع یک روز خوب کمک کند، اما واقعیت این است که آب پرتقال مزیتی بر دیگر نوشیدنی‌های شیرین ازجمله نوشابه‌هایی که باید از مصرف آنها اجتناب کنیم ندارد و مصرف آن هنگام صبحانه نه‌تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند مضر نیز باشد.

دانشمندان می‌گویند هرگز نباید هنگام صبحانه آبمیوه مصرف شود؛ تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آب پرتقال با معده خالی، دستگاه گوارش را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در کار باکتری‌های مفید دستگاه گوارش نیز اختلال ایجاد کند.

عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی/ گیاهان عجیبی که وزن شما را کاهش دهید/ ماسکی خانگی برای جوان کردن پوست/ آب پرتغال را از سفره صبحانه حذف کنید

با بروکلی از بروز سرطان جلوگیری کنید

از ویتامین‌های مهم بروکلی فولات است که سبب کاهش خطر سرطان سینه در زنان می‌شود؛ مصرف فولات در برابر سرطان روده بزرگ، معده، پانکراس و سرطان دهانه رحم نقش محافظت کننده دارد.کلم بروکلی به علت داشتن ویتامین K. باعث بهبود جذب کلسیم و کاهش دفع ادراری این ویتامین و در کل موجب بهبود سلامت استخوان می شود.

کلم بروکلی حاوی کلسیم و  غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C، هنگامی که به شکل طبیعی خود مصرف شود، می تواند به مبارزه با آسیب های پوستی ناشی از خورشید و آلودگی برود و باعث کاهش چین و چروک پوست و بهبود کلی پوست شود.

برس‌های لایه بردار را فراموش کنید/ راهکار‌های ماندگار شدن بوی عطر/ خطرات ترک کردن ناگهانی ورزش/خواص شگفت‌انگیز بروکلی که نمشناختید

راهکاری برای خلاصی از پوسته و لک‌های پوستی

اگر جزو آن گروه از افراد هستید که پوست صورتشان مدام پوسته می‌شود یا لک‌های سطحی دارید، حتماً استفاده از برس‌های لایه‌بردار را تجربه کرده‌اید، این برس‌ها که برقی یا شارژی هستند، با گردش دورانی روی پوست، باعث لایه‌برداری خفیف تا شدید می‌شوند و احساس رضایت ظاهری بیشتری به شما می‌دهند. بهتر است بدانید استفاده از این برس‌ها نه تنها می‌تواند باعث التهاب‌های پوستی موقت شود، بلکه به مرور زمان باعث آسیب‌های پوستی و به جا ماندن جوشگاه ناشی از این آسیب‌ها خواهد شد.

بهتر است هفته‌ای یک مرتبه حدود یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شکر دانه‌درشت مخلوط کنید، به طوری که شکرها داخل عسل حل نشوند. بعد از استحمام و در حالی که داخل حمام هنوز بخار داشت، پوست صورت خود را با این ترکیب لایه‌بردار و طبیعی ماساژ دهید تا پوسته‌ها و لک‌های سطحی از بین بروند.

برس‌های لایه بردار را فراموش کنید/ راهکار‌های ماندگار شدن بوی عطر/ خطرات ترک کردن ناگهانی ورزش/خواص شگفت‌انگیز بروکلی که نمشناختید

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*