آخرین خبر :

چند خبر از خراسان جنوبی

 

نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز خراسان جنوبی مشخص شدند

مسابقات قهرمآنی پینگ پنگ شیف برتر هیات استان بمنا سبت روز جهانی تنیس روی میز در سالن شهید سرحدی بیرجند بر گزار شد و آقایان پویا احراری اول، مصطفی طاهری دوم و معراج محمودی ومیلاد رمضانی مقام سوم مشترک را کسب کردند

 

 

پیمایش کفتر دره خراسان رضوی توسط دره نوردان بیرجند

تیم کوهنوری بیرجند متشکل از مرتضی صالحی فرد بعنوان مربی ، حسین قاسمی ، فهیمه قربانی نژاد و معصومه خدایی بعنوان تیم دره نوردی هیات کوهنوردی بیرجند به همراه تیم چهار نفره دره نوردان مشهد کفتر دره مشهد را پیمودند

تیم دره نوردی طبق تقویم ورزشی هیات کوهنوردی بیرجند در صورت مناسبت بودن شرایط جوی پنجشنبه و جمعه این هفته برای پیمایش دره اجنه خراسان رضوی اعزام خواهد شد .

باحضور جامعه بزرگ ورزش خراسان جنوبی

جشن گلریزان ویژه کمک به سیل زدگان در بیرجند برگزار می شود

جشن گلریزان ویژه کمک به سیل زدگان باحضور جامعه بزرگ ورزش خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می شود.

مهران سرپرست: خطاهای انسانی و سوء مدیریت نباید باعث شود تا بارش باران الهی ، به مناطق شهری و روستایی آسیب برساند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، جلسه کمیته مدیریت بحران ورزش و جوانان استان، با حضور مدیر کل، معاونین و مسئولان اداره کل، رووسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های تابعه و هیاتهای استانی در سالن جلسات ذوالفقار بیرجند برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان داشت: در هیچ کشوری مساعدت مردمی در حوادث به مانندایرانیان نیست که این مسئولیت پذیری و تعهد در کشور عزیزمان ممتازبوده و یک عمل پسندیده وفوق العاده است.
مهران سرپرست با بیان اینکه کمک به مردم سیل زده یک وظیفه همگانی در جامعه است اظهار داشت: قرار است جشن گلریزان با هدف تبلور همدلی و مشارکت مردمی و با حضور جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان اعم از مسئولین هیاتهای ورزشی، قهرمانان و مدال آوران، مهندسین پروژه های ورزشی، سازمانهای مردم نهاد و … در بیرجند برگزار شود و همچنین در این زمینه مجمع منتخبین سازمانهای مردم نهاد استان تاکنون کمکهای نقدی و غیر نقدی زیادی را تهیه کرده اند تا برای افراد استان های آسیب دیده در سیل اخیر، ارسال نمایند.
وی با توجه به بارش سنگین باران در استان، ضمن اعلام آماده باش به کلیه اماکن ورزشی در مرکز استان و ۱۱ شهرستان تابعه ، جهت احتمال بروز سیل و آبگرفتگی بیان داشت: اماکن ورزشی جزو سرمایه های ما می باشند و بایستی با محوریت اداره کل و هیئتهای ورزشی در مواقع ضروری جهت امداد و کمک رسانی به افراد آسیب دیده در سیل، به صورت ۲۴ ساعته به خدمت رسانی مشغول باشند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در این جلسه همچنین از مراسم تجلیل از ورزشکاران در سالن آمفی تئاتر بیرجند خبر داد و گفت: ورزشکاران خراسان جنوبی خوشبختانه توانسته اند در رشته های ورزشی و در میادین ملی و جهانی نقش‌آفرینی کنند بنابراین با هدف فراهم کردن بستری برای ارج گذاشتن بهتر به این ظرفیت های بی‌بدیل، مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش استان برگزار می شود.
مهران سرپرست به اجرای طرح استعدادیابی ورزش با مشارکت آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: طرح استعدادیابی ورزشی سرآغاز مهمی برای توسعه ورزش استان است و برگزاری این طرح، به کشف استعدادهای ورزشی در میان دانش آموزان استانی، شهرستانی و روستایی، کمک قابل توجهی می کند و فرصتی است تا در سطح مدارس و از بین علاقمندان برای ارتقاء رشته های مختلف ورزشی در سطح استان استفاده شود.
وی با اشاره به قابلیت های بالای ورزشی استان و خوشبختانه حضور موفق ورزشکاران در رویدادهای ملی و جهانی بیان کرد: خراسان جنوبی همواره یکی از قطب های کشور بوده و در جشنواره استعدادیابی قصد داریم در مدارس، نونهالان و نوجوانان مستعد را به سوی شناخت استعداد آنان در زمینه های مختلف ورزشی هدایت کنیم.
مهران سرپرست ادامه داد: با توجه به اینکه هر یک از دانش آموزان ممکن است در بعضی از زمینه ها و رشته های ورزشی استعداد خاص داشته باشند، در این طرح استعدادهای آنان شناسایی خواهد شد.

اولین جلسه شورای اداری ورزش و جوانان شهرستان سرایان برگزار شد

اولین جلسه شورای اداری ورزش و جوانان شهرستان سرایان برگزار شد

اولین جلسه شورای اداری ورزش شهرستان سرایان درسال ۹۸ با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان و همکاران این ادراه برگزار گردید.

در این جلسه ضمن بحث و بررسی در خصوص مسائل ورزش شهرستان، مصوب گردید برنامه های هفته جوان با شور و نشاط و متنوع با همکاری ادارات سطح شهرستان برگزار گردد.

اهدای کمک های نقدی کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند به هموطنان سیل زده

 ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۵۹۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۷۴
روابط عمومی دانشگاه بیرجند و کانون هلال احمر دانشگاه برای کمک به هموطنان آسیب‌دیده از وقوع سیل اخیر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی در سطح دانشگاه کردند.
اهدای کمک های نقدی کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند به هموطنان سیل زده

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، کانون هلال احمر دانشگاه بیرجند با ایجاد پایگاه و صندوق سیار نسبت به جمع آوری کمک های دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه اقدام نمودند. همچنین روابط عمومی دانشگاه با ارسال اطلاعیه و فرم های مربوطه با همکاری مدیریت امور مالی دانشگاه نسبت به کسر مبالغ اهدایی کارکنان از حقوق فروردین ماه اقدام  کرد.
در این امر خیر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جهت کمک به هموطنان سیل زده از طرف دانشگاهیان اهداء شد.

اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران

 ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷ کد : ۲۶۰۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۳
اختصاص یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر لیلی سیفی رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی از حمایت معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص خرید کتاب از سی و دومین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران با مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان جهت خرید کتاب خبر داد.
گفتنی است بودجه خرید کتاب برای کلیه دانشکده ها به صورت متمرکز از طریق کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی انجام می شود. پس از دریافت سفارش  گروه های آموزشی دانشکده ها ، اعضای محترم هیات علمی، دانشجویان و کارکنان محترم دانشگاه، چنانچه کتاب سفارش داده شده در موجودی کتابخانه های دانشگاه نباشد اقدام به خرید خواهد شد.
سی و دومین نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران”  با شعار خواندن توانستن است”از ۴ الی ۱۴ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

 

 

 

 

به مناسبت هفته جوان و اعیاد شعبانیه انجام شد

مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان نیمبلوک

مسابقات  آمادگی جسمانی ویژه بانوان در شهر نیمبلوک

به مناسبت هفته جوان و اعیاد شعبانیه مسابقات آمادگی جسمانی ویژه بانوان در شهر نیمبلوک برگزار شد.

 در این مسابقات با حضور چشمگیر علاقمندان برگزار شد در پایان در پایان جوایزی به نفرات برتر اهداگردید.

ثبت رکورد ۹۰ میلیمتر باران در تپه طاق طبس

تپه طاق طبس در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت رکورد بارش ۹۰ میلیمتری باران از بیشترین بارشهای خراسان جنوبی بهره مند شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی استان گفت: در این مدت به ترتیب ده محمد طبسثبت رکورد 90 میلیمتر باران در تپه طاق طبس با ۷۵ میلیمتر، آبیز ۶۲، حاجی آباد زیرکوه ۵۸، کلاته گاویچ درمیان ۵۴، باغستان فردوس، کلشانه طبس ۴۶، جفت رود ۴۵، فردوس ۴۴ میلیمتر بیشترین مقدار بارشها را به خود اختصاص دادند.

خانم لطفی بارشهای بیرجند را  ۷میلیمتر و جنوب بیرجند را ۱۰ میلیمتر اعلام کرد و افزود:   قاین ۱۷ میلیمتر، نهبندان ۹، خور۱۷، بشرویه ۲۵، طبس ۱۷، سرایان ۲۲، آرین شهر ۱۰، اسدیه ۲۳، زهان ۱۰، محمد شهر ۷، سربیشه ۱۱، حاجی آباد ۶۱، ارسک ۲۱، فتح آباد فردوس ۳۱، بیرجند ۵، طاهر آباد فردوس ۲۸، خوسف ۱۰، دیهوک ۳۰، عشق آباد ۳۱، خضری ۲۴، سرند طبس ۳۹، معدن پروده ۳۸، آیسک ۳۵، روستای درمیان و فتح آباد قاین ۳۵، زنوغان ۳۳،کریمو و بغداده ، باغستان ، پیرحاجات ۳۲، ماهی رود ۳۱، انارستانک ۳۰، دستگرد و رباط خان ، رقه، خرو ، میغان ۲۸، سه قلعه ، مقیلان ، ماهمیران ۲۷، چاه طالب ،چیروک ۲۶، پیکوه، بیشه، مهوید ۲۵، معصوم اباد و گزیک ۲۴، دوست آباد ۲۳، ابراهیمی ۲۲، عباس آباد ، حسین آباد، قدمگاه ۲۱، معدن قلعه ، کنگان ۲۰، کهنو ۱۹، کلاته سورگ ، محمد آباد پسکوه، شاهکوه، چاهدراز ۱۸، زهری و النگ ۱۷، خلف ۱۶، گل، کفاز، ۱۵، ده شود، حیدرآباد ۱۴، حصاردار ، درخش، اسفزار ۱۲، طبسین ، کبودان ۱۱، فریز ، حجت آباد ۱۰، خنگ ۹، مختاران ۸، مود۷، چاهداشی ۶، علی آباد زارعین ۴ میلیمتر باران باریده است.

 

 

آمار نزاع و تصادفات در خراسان جنوبی نگران کننده است

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی باتاکید بر اینکه باید قصورهای پزشکی در جامعه به حدأقل برسد، گفت: آمار پرونده های نزاع و تصادفات در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت پزشکی قانونی به واسطه ارتباط با حقوق مردم بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: از طرف دیگر پزشکی قانونی کاشف حقیقی است که قاضی بر اساس آن رأی صادر می‌کند و از این منظر کارشناسان فعال در این حوزه باید بسیار مراقب اظهار نظرهای خود باشند.

عبادی با اشاره به برخی پرونده‌های قصور پزشکی و تأیید آن توسط پزشکی قانونی، ادامه داد: پرونده‌های قصور پزشکی که گاه در لفظ از آن به اشتباه پزشک نام می‌بریم نشان از کمرنگ شدن اخلاق پزشکی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه پرونده‌های نزاع و تصادفات در خراسان‌جنوبی نیز نگران کننده است، گفت: در یک تحلیل درباره چرایی این پرونده‌ها می‌توان گفت مردم کویر بیشتر صفراوی مزاج هستند که یکی از خصلت‌های این مزاج شتاب و عجله است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به سقط جنین یادآور شد: مواردی از سقط از منظر قانونی و شرعی بلا اشکال است ولی در سایر موارد اینکه به راحتی جان یک مخلوق خداوند را می‌گیریم خلاف دستور الهی است.

 

 

 

فوت ۲۴۹ نفر در تصادفات محورهای خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: ۲۴۹ نفر سال گذشته در حوادث ترافیکی خراسان‌جنوبی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جعفرزاده صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان بازوی قوه قضائیه در چهار حوزه معاینات بالینی، تعیین علت فوت، آزمایشگاه تخصصی و کمیسیون‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۷۱ مورد مراجعه به پزشکی قانونی در استان وجود داشته است، بیان کرد: از این تعداد حدود ۳۲ درصد را خانم‌ها و بقیه آن را آقایان تشکیل داده‌اند که نسبت به سال قبل از آن رشد حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفرزاده با بیان اینکه بر حسب جمعیت رتبه ۲۸ کشور در مراجعه مردم به پزشکی قانونی را داریم، ادامه داد: بیشتر مراجعات نیز در شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

وی افزود: در سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۲۷۶ مورد پرونده نزاع در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از خود را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در سال قبل چهار هزار و ۱۶۹ مورد معاینه مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی در خراسان‌جنوبی داشته‌ایم که رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال قبل از خود را نشان می‌دهد.

جعفرزاده اظهار کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۴۹ نفر در خراسان‌جنوبی بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که با توجه به آمار ۲۴۵ مورد در سال ۹۶ نشان از رشد یک درصدی دارد.

وی بیان کرد: از این تعداد فوت شده ناشی از حوادث ترافیکی ۵۲ مورد در طبس، ۴۹ مورد در بیرجند و ۴۸ مورد در نهبندان بوده است که نشان می‌دهد هر چند تصادفات در محور بیرجند به قائن کم شده ولی در محورهای دیگر چون محورهای طبس تصادفات منجر به فوت افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ادامه داد: متأسفانه فوتی‌های ناشی از تصادف در جاده‌های روستایی در سال ۹۷ از ۱۶ مورد به ۳۳ مورد افزایش یافته که یک رشد ۱۰۶ درصدی را نشان می‌دهد.

جعفرزاده با اشاره به معاینه ۴۵۱ مورد معاینه جسد در سال ۹۷ گفت: همچنین تعداد پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته ۳۲ مورد بوده که در ۲۱ پرونده درجات قصور پزشک محرز شده است.

وی یادآور شد: ۱۴۸ مورد پرونده سقط جنین درمانی در سال گذشته تشکیل شد که در ۹۸ مورد مجوز سقط صادر شده است.

 

 

 گازرسانی به روستاها یک گام در تحقق عدالت اجتماعی است

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اقداماتی چون گازرسانی به مناطق روستایی یک گام مهم در تحقق عدالت و بهره‌مندی همه مردم جامعه از منابع است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از اهداف نظام اسلامی که در قانون اساسی بر آن تأکید شده، رسیدن به عدالت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تا رسیدن به عدالت فاصله زیادی داریم، بیان کرد: این فاصله زیاد با عدالت نه به علت مشکل در قانون، بلکه به واسطه افراد اختلاس‌گر و با حقوق‌های نجومی در جامعه به وجود آمده است.

عبادی ادامه داد: البته در همین شرایط اقدامات بسیار خوبی چون گازرسانی به مناطق روستایی یک گام مهم در تحقق عدالت و بهره مندی همه مردم جامعه از منابع است.

وی با بیان اینکه برخی از روستاییان هزینه انشعاب گاز را ندارند، افزود: با قطع سهمیه نفت پس از اتصال آن روستا به شبکه گاز، روستائیانی که نتوانسته‌اند به علت مسائل مالی مشترک شرکت گاز شوند، با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: برای مردمی که ۷۰ سال قبل زندگی می‌کردند، مواهبی چون گاز یک افسانه بود که یادآوری آن روزها زمینه‌ساز شکر و سپاس به درگاه الهی برای این نعمت را به وجود می‌آورد.

 

 

 

 

 ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی متصل به شبکه گاز طبیعی هستند

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰۰ روستا در استان متصل به شبکه گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۲۰۰ روستا در سال گذشته از نعمت گاز برخودار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود هاشمی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ روستا در خراسان‌جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این ۵۰۰ روستا تعداد ۲۰۰ روستا در سال ۹۷ به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که یک اقدام ارزشمند از سوی همکاران مجموعه شرکت گاز خراسان‌جنوبی است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و پنج واحد صنعتی و خدماتی خراسان‌جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند که از این تعداد حدود ۵۰۰ واحد در سال ۹۷ متصل به شبکه گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه گاز رسانی به ۲۷۰ روستا در دست اجرا است، گفت: همچنین گازرسانی به ۶۰۰ روستای خراسان‌جنوبی نیز در دست مطالعه است که در صورت تخصیص اعتبار می‌توان عملیات گازرسانی به آن را نیز شروع کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: از ۲۷۰ روستا که گازرسانی به آن در دست اجرا است ۴۵ روستا در بیرجند، ۴۶ روستا در خوسف، ۱۶ روستا در درمیان، ۴۴ روستا در زیرکوه، ۶۰ روستا در سربیشه، هشت روستا در قائن و ۴۸ روستا نیز در شهرستان نهبندان قرار دارد.

هاشمی بیان کرد: در سال گذشته چهار شهرستان خراسان‌جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل شدند که با این اقدام همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در حال حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه همه مشترکین خانگی شرکت گاز بیمه هستند تا در صورت حادثه رفع مشکل آنان با سهولت بیشتری صورت گیرد، یادآور شد: اشتراک همه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام می‌شود ولی لوله‌کشی داخل منزل طبق یک تفاهم نامه به نظام مهندسی واگذار شده است.

 

 

 

 

 ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی متصل به شبکه گاز طبیعی هستند

بیرجند- مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰۰ روستا در استان متصل به شبکه گاز طبیعی هستند که از این تعداد ۲۰۰ روستا در سال گذشته از نعمت گاز برخودار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود هاشمی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ روستا در خراسان‌جنوبی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این ۵۰۰ روستا تعداد ۲۰۰ روستا در سال ۹۷ به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که یک اقدام ارزشمند از سوی همکاران مجموعه شرکت گاز خراسان‌جنوبی است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هزار و پنج واحد صنعتی و خدماتی خراسان‌جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل هستند که از این تعداد حدود ۵۰۰ واحد در سال ۹۷ متصل به شبکه گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به اینکه گاز رسانی به ۲۷۰ روستا در دست اجرا است، گفت: همچنین گازرسانی به ۶۰۰ روستای خراسان‌جنوبی نیز در دست مطالعه است که در صورت تخصیص اعتبار می‌توان عملیات گازرسانی به آن را نیز شروع کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار کرد: از ۲۷۰ روستا که گازرسانی به آن در دست اجرا است ۴۵ روستا در بیرجند، ۴۶ روستا در خوسف، ۱۶ روستا در درمیان، ۴۴ روستا در زیرکوه، ۶۰ روستا در سربیشه، هشت روستا در قائن و ۴۸ روستا نیز در شهرستان نهبندان قرار دارد.

هاشمی بیان کرد: در سال گذشته چهار شهرستان خراسان‌جنوبی به شبکه گاز طبیعی متصل شدند که با این اقدام همه شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در حال حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه همه مشترکین خانگی شرکت گاز بیمه هستند تا در صورت حادثه رفع مشکل آنان با سهولت بیشتری صورت گیرد، یادآور شد: اشتراک همه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام می‌شود ولی لوله‌کشی داخل منزل طبق یک تفاهم نامه به نظام مهندسی واگذار شده است.

 

 

 

 

مدیر اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه فقره وقف جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

بهادری افزود: امسال سه باب زائرسرا وقف امامزاده سیدالحسین (ع) نهبندان شد که ارزش هر زائرسرا ۷۵۰ میلیون ریال است.

وی افزود: همچنین سال گذشته هشت فقره وقف جدید در شهرستان نهبندان به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

مدیر اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: نیت این وقفیات در زمینه قرآن آموزی، درمان افراد نیازمند، کمک به ایتام و نیازمندان، خرید جهیزیه و عزاداری امام حسین (ع) بوده است.

وی افزود: تاکنون ۷۷۶ موقوفه در شهرستان نهبندان ثبت شده است و هر سال درآمد این موقوفات براساس نیت واقفان هزینه می‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*