رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد : پرداخت تسهیلات ۱۴ و ۱۲ درصد از محل بند الف تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی صنعتی استان

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید نامگذاری شده در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی علاوه بر تسهیلات رونق تولید ، تسهیلات جدیدی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در نظر گرفته شده است .
داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد موضوعات مطرح شده در اولین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری که روز یکشنبه بدون حضور خبرنگاران برگزار شده ، گفت : در این جلسه دستورالعمل مربوط به پرداخت تسهیلات جدید( بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ) تشریح و هماهنگی های لازم با بانک های عامل برای پرداخت نیز انجام شد.
وی افزود: این تسهیلات علاوه بر تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی در سال جاری پرداخت می شود که این طرح در سه محور شامل تکمیل طرح های ناتمام صنعتی و معدنی، توسعه واحدهای صنعتی موجود و بازسازی و نوسازی واحدها در راستای کاهش هزینه های تولید، ارتقای بهره وری، تأمین سرمایه در گردش و با هدف تثبیت اشتغال آنها پرداخت می شود.
تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ و مناطق
کم برخوردار ۱۲ درصد است
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی نرخ این تسهیلات را برای مناطق برخوردار استان ۱۴ و مناطق کم برخوردار ۱۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: رقم این تسهیلات هنوز مشخص نشده است و در این جلسه بانک های ملی، ملت ، تجارت ، صنعت و معدن، سرمایه ، صادرات ، پست بانک ، رفاه کارگران، توسعه تعاون، آینده و… به عنوان بانک های عامل و مشارکت کننده در پرداخت این تسهیلات مشخص شدند.
متقاضیان تسهیلات جدید مجددا
در سامانه بهینه یاب ثبت نام کنند
شهرکی از متقاضیان خواست برای بهره مندی از این نوع تسهیلات مجددا در سامانه بهینه یاب ثبت نام و یا درخواستشان را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند تا در صورت تصویب در کمیته های مربوطه برای پرداخت به بانک ها معرفی شوند .
سهم استان از تسهیلات رونق تولید امسال ۲۲۱۰ میلیارد ریال
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سهم استان را از اعتبارات طرح رونق تولید در سال جاری ۲۲۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سقف میزان پرداختی به استان محدود نیست و در صورت نیاز می توان این رقم را افزایش داد.
داوود شهرکی افزود: در سال ۹۵، به ۴۵۷ واحد و طرح تولیدی بالغ بر ۲۲۸۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید و به صورت مستقیم پرداخت شده که این رقم در سال ۹۶ به ۷۰۳ طرح با اعتبار بالغ بر ۲۸۶۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷ ، به ۳۰۱ واحد و طرح تولیدی بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریال رسیده است . وی ادامه داد : از ابتدای آغاز طرح رونق تولید تاکنون ۲۴۰ جلسه کمیته کارشناسی ذیل کارگروه استانی، ۱۴۹ کارگروه استانی و ۳۶ کارگروه ملی در مرکز برای پیگیری، تسهیل و رفع موانع تولید واحدهای استان برگزار شده است. وی با بیان اینکه هنوز تسهیلات رونق تولید برای امسال ابلاغ نشده ، بیان کرد : بیشترین تعداد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدای اجرای طرح رونق تولید تاکنون در حوزه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری استان بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*