۱۶ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان سوگواره امام کاظم(ع) می شوند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی از برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی‌کاظم (ع) در ۱۶ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» امروز (۱۱ فروردین) در حاشیه بازدید از طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان باقریه بیرجند، با اشاره به سالروز شهادت هفتمین پیشوای شیعیان و برنامه سوگواری در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و در قالب طرح آرامش بهاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امام موسی کاظم (علیه السلام) شخصیت بزرگی بودند که با پیشه کردن عبودیت و بندگی خداوند و اهتمام به فضائل اخلاقی، به روح بلندی دست پیدا کردند،گفت: مراسم عزاداری این امام همام در ۱۶ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه را با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و در راستای نشر معارف اهل بیت (علیه السلام) و ترویج سبک زندگی دانست و بیان داشت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های بقاع متبرکه ایجاد روحیه آرامش در زائران است که زمینه را برای فعالیت‌های فرهنگی در این اماکن فراهم می‌کند.

حجت الاسلام مختاری متانت، عبودیت، صبر و استقامت را از ویژگی‌های مهم امام موسی کاظم(ع) ذکر کرد و افزود: امام موسی کاظم (علیه السلام) در تمام ابعاد شخصیتی و سیاسی شان از صبر و شکیبایی کار می گرفتند، که حتی با صبر شان زندان را پذیرفتند و در برابر ظلم سر خم نکردند.

وی بصیرت و معرفت امام هفتم را عامل بیداری و بیدارگری ایشان توصیف کرد و بیان داشت: زمانی که یک شخص بصیرت و آگاهی داشته باشد هیچگاه دچار اشتباه نمی‌شود و در این میان امام موسی کاظم (علیه السلام) از بصیرت بالای برخوردار بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی صبر و شکیبایی، فروبردن خشم و سخاوت را گوشه ای از فضایل اخلاقی امام هفتم ذکر کرد و گفت: باید با سبک زندگی ائمه اطهار (علیه السلام) آشنا و ضمن الگوگیری از این بزرگواران در جهت خواسته‌های اهل بیت(علیه السلام) حرکت کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*