۱۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در خوسف برگزار می شود

 رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: ۱۵ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته جوان در این شهرستان پیش بینی شده است.

فاطمه چهکندی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مهمترین این برنامه ها جشن نشاط و امید در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در محل سالن شهید نجفی خوسف است.
وی اضافه کرد: شهرستان خوسف از نظر زیرساخت های ورزشی با کمبودهای بسیار زیادی روبه رو است به طوریکه بین ۲۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه فقط در چهار روستای شهرستان سالن ورزشی وجود دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف سرانه فضای ورزشی در این شهرستان را ۱۷ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی استخر سرپوشیده شهر خوسف این سرانه افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: استخر سرپوشیده شهر خوسف طی دو سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب داشته که از این میزان ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تخصیص داده شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
چهکندی نژاد گفت: بنیاد مستضعفان بخشی از هزینه کرد این استخر را قول مساعد داده است که امیدواریم با تخصیص اعتبار این استخر در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی افزود: دو زمین چمن مصنوعی در روستای نصرآباد و شهر خوسف با همکاری دهیاری و شهرداری خوسف و همچنین بنیاد علوی تا پایان امسال افتتاح می شود.
چهکندی نژاد در ادامه صحبت هایش با اشاره به برنامه های فرهنگی و ورزشی در نوروز ۹۸ اظهار داشت: ۶ جشنواره فرهنگی و ورزشی در این مدت برگزار شد که می توان به جشنواره های فرهنگی ورزشی در منطقه گواب خوسف و روستاهای آرک، ماژان، شهرستانک و منطقه گردشگری نخاب خوسف اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در روستاها ساکن هستند، برگزاری جشنواره های روستایی در اولویت اداره ورزش و جوانان است.
چهکندی نژاد از تخصیص اعتبار به یکی از سازمان های مردم نهاد شهر خوسف خبر داد و افزود: در راستای توسعه اشتغالزایی خانگی بخصوص زنان سرپرست خانوار این طرح در شهر خوسف و یکی از روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.
شهر خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم رسمی کشور روز جوان نام دارد که امسال با ۲۸ فروردین همزمان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*