۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به استان‌های شرق کشور اختصاص یافت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه مجلس بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و شهرها با اولویت استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان اختصاص پیدا کرده است.

بیرجند|1500 میلیارد تومان برای گازرسانی به استان‌های شرق کشور اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییراتی مدیریتی در قوه قضاییه در پایان سال گذشته اظهار داشت: انتخاب شایسته حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضاییه را تبریک می‌گوییم و امیدواریم با مفاسد اقتصادی برخورد جدی صورت گیرد.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون هیچ فردی به اندازه حجت الاسلام رئیسی با قوه قضاییه آشنا نبوده و ایشان فرزند قوه قضاییه است و امیدواریم این آشنایی منشأ تحول در قوه قضاییه شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان افزود: بارها از نوبخت برای آمدن به خراسان جنوبی دعوت شد و وی در این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان وعده داد که یک قدم مثبتی است.

عبادی تصریح کرد: مردم دقت می‌کنند و نمایندگان مجلس نیز رصد خواهند کرد که کدام یک از این وعده‌ها عملیاتی شده و کدام وعده عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان طی یک سال به همت کمیته امداد، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان یک اقدام خوبی بود که می‌تواند اشتغال و اقتصاد استان را رونق دهد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای بحث گازرسانی به استان در سال ۹۷ با مصوبه مجلس اعتبار خوبی گذاشته شد و نهضت گازرسانی در استان شکل گرفت و به بسیاری از روستاهای استان گاز رسید.

عبادی اظهار داشت: نهضت گازرسانی به خراسان جنوبی در سال جاری نیز انجام می‌شود و با مصوبه مجلس بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و شهرها با اولویت استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از نکات مهم در روستاها سال گذشته این بود که طرح هادی اجرا می‌شد اما تیر چراغ برق در وسط این طرح جامانده بود و شرکت برق نیز برای جابجایی آن از مردم روستاها هزینه‌ای طلب می‌کرد که اخیراً در مجلس تصویب شده تا دولت برای جابجایی این تیرهای چراغ برق اعتبار دهد و برای روستاییان این کار به صورت رایگان انجام شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ایثارگران در سال گذشته بحث بیمه بود و شأن جایگاه آزادگان، ایثارگران و جانبازان رعایت نشد اما در بودجه ۹۸ تصویب شده که بنیاد شهید برای بیمه ایثارگران اعتباری را اختصاص دهد.

عبادی بیان کرد: یکی از نمایندگان مجلس در سال گذشته پیشنهاد به قطع یارانه داده بود که خوشبختانه این پیشنهاد در مجلس رأی نیاورد؛ کسانی که در تهران زندگی می‌کنند هیچ وقت درد کسانی که در نقاط محروم هستند را درک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید به آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای داشته باشند عنوان کرد: گاهی مواقع پول آب، برق و گاز مدارس در دست مدیران مانده بود و نمی‌دانستند چه کاری کنند اما با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تصویب در مجلس مقرر شد هزینه‌های آب، برق و گاز مدارس تا حد الگوی مصرف، رایگان باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید هوای مردم را بیشتر داشته باشد و مدیران روحیه جهادی به خدمت رسانی به مردم داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*