چند خبر از خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت هفته جوان

برگزاری تور بیرجند گردی با حضور شرکت کنندگان کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو

برگزاری تور بیرجند گردی با حضور شرکت کنندگان کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو

 

  در دومین روز از کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو؛ تور بیرجند گردی برای شرکت کنندگان در این کنفرانس برگزار شد.
در این تور بیرجند گردی، شرکت کنندگان از باغ اکبریه، موزه ، موز زورخانه امیر عرب و قلعه تاریخی بیرجند بازدید کردند.
در حاشیه این یازدید ؛ مراسم ورزش باستانی با حضور تیم نوجوانان پهلوانی و زورخانه ای که در سال گذشته قهرمان کشور شده بودند در زورخانه امیر عرب برگزار و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

۱۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در خوسف برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: ۱۵ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته جوان در این شهرستان پیش بینی شده است.

فاطمه چهکندی نژاد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از مهمترین این برنامه ها جشن نشاط و امید در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در محل سالن شهید نجفی خوسف است.
وی اضافه کرد: شهرستان خوسف از نظر زیرساخت های ورزشی با کمبودهای بسیار زیادی روبه رو است به طوریکه بین ۲۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه فقط در چهار روستای شهرستان سالن ورزشی وجود دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف سرانه فضای ورزشی در این شهرستان را ۱۷ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر ذکر کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی استخر سرپوشیده شهر خوسف این سرانه افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: استخر سرپوشیده شهر خوسف طی دو سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار مصوب داشته که از این میزان ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال تخصیص داده شده و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
چهکندی نژاد گفت: بنیاد مستضعفان بخشی از هزینه کرد این استخر را قول مساعد داده است که امیدواریم با تخصیص اعتبار این استخر در سال جاری به بهره برداری برسد.
وی افزود: دو زمین چمن مصنوعی در روستای نصرآباد و شهر خوسف با همکاری دهیاری و شهرداری خوسف و همچنین بنیاد علوی تا پایان امسال افتتاح می شود.
چهکندی نژاد در ادامه صحبت هایش با اشاره به برنامه های فرهنگی و ورزشی در نوروز ۹۸ اظهار داشت: ۶ جشنواره فرهنگی و ورزشی در این مدت برگزار شد که می توان به جشنواره های فرهنگی ورزشی در منطقه گواب خوسف و روستاهای آرک، ماژان، شهرستانک و منطقه گردشگری نخاب خوسف اشاره کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان خوسف در روستاها ساکن هستند، برگزاری جشنواره های روستایی در اولویت اداره ورزش و جوانان است.
چهکندی نژاد از تخصیص اعتبار به یکی از سازمان های مردم نهاد شهر خوسف خبر داد و افزود: در راستای توسعه اشتغالزایی خانگی بخصوص زنان سرپرست خانوار این طرح در شهر خوسف و یکی از روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.
شهر خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) در تقویم رسمی کشور روز جوان نام دارد که امسال با ۲۸ فروردین همزمان شد.

 

مسابقات پینگ پنگ در بخش پسران به میزبانی شهرستان بیرجند در  سالن شهید سرحدی به مناسبت روز جهانی تنیس روی میز برگزار شد.

در این دوره از مسابقات عرشیا دلباز، سجاد خراشادیزاده، امیرحسین قائمی و محمد نعیمی به ترتیب سکوهای اول تا سوم مشترک را کسب کردند.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۵ بازیکن به صورت دو حذفی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

به مناسبت گرامیداشت هفته جوان صورت گرفت.

 غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام بیرجند

برگزاری مراسم غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام بیرجند

به مناسبت گرامیداشت هفته جوان آئین غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام بیرجند با حضورامیر حسین آل اسحاق مدیرکل طرح های ملی وفراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان ، سرپرست مدیر کل و معاونین ورزش و جوانان استان، بازیار رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند ، روسای هیات های ورزشی ، جوانان شرکت کننده در کنفرانس ملی و منطقه ای جوان خلاق ، ایران پیشرو و ورزشکاران برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، مزار شهدای گمنام توسط مسئولین و شرکت کنندگان غبارروبی و عطر افشانی شد.
گالری

به مناسبت آغاز هفته جوان در حضور مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان

ارائه گزارش معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

ارائه گزارش معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

با حضور امیر حسین آل اسحاق، مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، معاون و کارشناسان حوزه فرهنگی و امور جوانان اداره کل، به ارائه گزارش برنامه های سال ۹۷ این حوزه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته جوان در حضور مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل، به ارائه گزارش فعالیتهای سال ۹۷ پرداخت.
بیان اینکه برای نخستین بار تبیین وضعیت موجود جوانان خراسان جنوبی بصورت فصلی در قالب بانک اطلاعاتی گزارش داده می شود، تعداد سازمانهای مردم نهاد در مرکز استان و شهرستان های تابعه، جلسات برگزار شده ستاد ساماندهی امور جوانان استان و شهرستان ها و کمیته های ذیل ستاد ساماندهی، کارگاههای برگزار شده در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، میزان برگزاری طرح های ملی، اوقات فراغت و احداث خانه های جوان و… توسط کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، در این نشست مطرح گردید.
برگی از تاریخ | وقتی سیل مهیب بازار بیرجند را نابود کرد

اواخر سال ۱۳۰۳ باران‌های متمادی و سپس سیل بزرگی در بیرجند به راه افتاد که به مدت ده روز بند نمی‌آمد. بارندگی و سیل آن سال به‌قدری مهیب بود که در سال‌های بعد هم از آن سال به اسم «سال اُو رودی» (آب رودی) یاد می‌کردند.

برگی از تاریخ | وقتی سیل مهیب بازار بیرجند را نابود کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر محمود فاضلی بیرجندی در یادداشتی با اشاره به بارش‌های اخیر در خراسان‌جنوبی نوشت:

در این روزها که بارندگی‌های زیاد خشکسالی چندین ساله را در جنوب خراسان به پایان رسانده برگی از تاریخ قدیم بیرجند را برای مزید اطلاع مخاطبان نقل می‌کنم:

اواخر سال ۱۳۰۳ باران‌های متمادی و سپس سیل بزرگی در بیرجند به راه افتاد که به مدت ده روز بند نمی‌آمد. بارندگی و سیل آن سال به‌قدری مهیب بود که در سال‌های بعد هم از آن سال به اسم «سال اُو رودی» (آب رودی) یاد می‌کردند.

پیش از آنکه سیل به بیرجند بزند از سربیشه خبر فرستاده بودند که سیل از بلندی‌های شرق سرخانه گرفته و عن‌قریب به بیرجند می‌رسد، اما به این خبر اعتنایی نشد، سال‌ها بود که در سرتاسر منطقه نم به زمین نیامده بود و کسی خبر سیل را باور نمی‌کرد.

یکی از شاعران بیرجندی، به نام «خیام» هم قبل از آن شعری سروده بود و جریان سیل مهیب و پر خسارتی را در آینده در بیرجند پیش‌بینی کرده بود، سوای او، مردی به اسم کربلایی کریم هم در آن سال‌ها در بیرجند می‌زیست و درباره رخدادهای آینده اظهارنظر می‌کرد، او هم خبری از وقوع سیلی سهمگین داده بود؛ اما کسی به پیش‌بینی او هم توجهی نکرد.

دی‌ماه سال ۱۳۰۳ که شد ابتدا باران شدیدی باریدن گرفت، چندین روز بارید و بارید، مردم در آغاز خوشوقت شدند؛ اما بعد چون دیدند که باران قصد ندارد بند آید کم‌کم مشوش شدند، از روز سوم و چهارم به بعد دیگر سخن از تکرار توفان نوح در میان مردم بود. باران بند نمی‌آمد، نقل می‌کردند که گویی آسمان پاره شده است، چندین شبانه‌روز بعد که باران بند آمد تازه سیلاب مهیبی به راه افتاد، سیل هم چندین روز آمد، خیابان رود که محل بازار بود مسیر سیل بود، بازار نابود شد و مردم خسارت بی‌حد و حساب دیدند.

چند سال پس از آن واقعه بود که گفتند رضاشاه دستور داده مسیر رود بیرجند عوض شود، رود به مسیر دیگری افتاد که از شمال خیرآباد می‌گذشت و هنوز هم در همان مسیر قرار دارد و به رود کفترخوان معروف است.

بعدها شیخ هادی هادوی هم به یاد سال «اُو رودی» شعری سرود. شعر در دیوان اشعار او چاپ شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج

 

 

سومین جشن بزرگ ستاره ها با نام “منتظر کوچک “در بیرجند برگزار می شود

به مناسبت ایام شعبانیه سومین جشن بزرگ ستاره ها با نام” منتظر کوچک” در مسجد امام حسین بیرجند عصر دوشنبه ٢ ادریبهشت ماه جاری برگزار می شود.این جشن که با هدف شناخت وآشنایی کودکان با امام مهدی عج الله تعالی شریف، آشناسازی کودکان با فرهنگ مهدویت، آماده‌سازی آنان برای ظهور و افزایش علاقه و انس کودکان به حضرت مهدی (عج) با حضور کودکان ۵ تا ١٢ سال برگزار خواهد شد.

بنا براین گزارش؛در حاشیه این جشن نمایشگاه ایرانی اسلامی به همراه فروش کتب مهدوی برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛این مراسم با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت نجم الثاقب علوی خراسان‌جنوبی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار می شود.

 

 

 

٣٠ فروردین ماه جاری اختتامیه جشنواره مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود

 
30 فروردین ماه جاری اختتامیه جشنواره مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان از رتبه‌های اول تا سوم و گروه‌های جمعی تقدیر می‌شوند، گفت:در مراسم پایانی این جشنواره میزبان معاون هنری وزیر، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان استانی خواهیم بود.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده صبح چهارشنبه ٢٨ فروردین ماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی بیان کرد: این جشنواره در یک دوره به علت خشکسالی برگزار نشد که خوشبختانه با توجه به بارش‌های اخیر، امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ اثر در قالب ۹۰ گروه از ۱۷ استان آثار خود را به جشنواره ارسال کردند، اظهار کرد: بعد از بررسی این آثار توسط هیئت داوران، ۲۵ گروه از ۱۰ استان به جشنواره ملی مجسمه راه یافتند.

نبی زاده با بیان اینکه گروه‌هایی از خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: سه گروه از خراسان جنوبی، ۱۰ گروه از تهران و البرز، دو گروه از خراسان رضوی و از دیگر استان‌ها هر کدام یک گروه در جشنواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سه داور کشوری طاهر شیخ الحکمایی، هادی عرب نرمی و رضا قره باغی طرح ها را در این جشنواره داوری خواهند کرد، افزود: ۱۰ گروه منتخب از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مجسمه سازان ایران نیز به عنوان هنرمندان مدعو در این جشنواره شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره رتبه‌های اول تا سوم و گروه‌های جمعی تقدیر می‌شوند، افزود: در مراسم پایانی جشنواره میزبان معاون امور هنری وزیر، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد خواهیم بود.

معاون مرکز هنرهای تجسمی کشور هم در این نشست با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان بیان کرد: این جشنواره با هدف برگزاری یک رویداد حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های محیطی، مدیریتی و هنری هنرمندان برگزار می‌شود تا فعالیت‌های هنری صرفاً در پایتخت نباشد.

اردشیر میر منگره با بیان اینکه ۲۵ گروه برای بخش فراخوان این جشنواره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین از گروه‌های محلی و هنرمندان بومی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ۱۰ گروه از هنرمندان فعال در مجسمه‌های نمکی کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

میرمنگره با بیان اینکه در راستای توسعه رشته‌های این رویداد از هنرستان دختران و پسران دعوت شده است، افزود: امید است در این برنامه، رویدادی خوب به لحاظ هم اندیشی هنرمندان و خلق آثاری زیبا رقم بخورد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی و پوشش رسانه‌ای مطلوب می‌تواند مقدمات بین المللی شدن جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان باشد.

 

 

 

 

 

معرفی برترینهای جشنواره نوجوان سالم

هشتمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی برترینها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی در این جشنواره ۷هزار و ۸۷۰ اثر از ۹هزار و ۹ دانش آموز دوره هایمعرفی برترینهای جشنواره نوجوان سالمابتدایی و متوسطه استان به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۳۴۰ اثر به مرحله استانی راه یافت و پس از داوری، ۷۲ اثر به عنوان آثار منتخب استانی معرفی شدند.

برگزیدگان در دوره ابتدایی در رشته های نقاشی و انشاء نویسی و در دوره متوسطه در رشته های مقاله، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری و فیلم معرفی شدند.
ترویج شیوه های زندگی سالم، تاکید بر خودباوری های اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

۱۵ اثر برگزیده جشنواره نوجوان سالم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حداکثر قیمت گوشت گوسفندی مرغوب ۷۵ هزار تومان

قیمت گوشت گوسفندی مرغوب در خراسان جنوبی حداکثر ۷۵ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت حداکثر قیمت گوشت گوسفندی مرغوب 75 هزار توماناستان با اشاره به افزایش عرضه دام گفت: مردم و مصرف کنندگان گوشت قرمز از پرداخت هر گونه وجه اضافی و بیشتر از نرخ تعیین شده ۷۵ هزار تومان به واحدهای عرضه کننده گوشت قرمز خودداری کنند.

تهوری افزود: همچنین قیمت ران گوسفندی ۸۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کلیه فروشندگان موظف به نصب نرخنامه در معرض دید عموم هستند گفت: مصرف کنندگان می توانند در صورت هرگونه تخلف، موضوع را به ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان اعلام تا بازرسان رسیدگی کنند.

 

 

 

 

 

 

گشایش نمایشگاه آثار قرآنی در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

نمایشگاه آثار قرآنی در پردیس امام سجاد(ع) دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: بیش از ۲۰۰ اثر مختلف در زمینه های مقاله، کتاب، هنرهای دستی و خطاطی از آیه ها و مضامین قرآنی و فواید میوه ها که در قرآن آمده است، به نمایش گذاشته شد.

آقای مهدیزاده با بیان اینکه آثار این نمایشگاه حاصل تلاش ۶۰ نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاههای فرهنگیان سراسر استان است، هدف از برگزاری آن را شناساییگشایش نمایشگاه آثار قرآنی در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی استعدادها،  توان دانشجویان، اساتید و آشنایی با هنرهای سنتی مناطق دیگر اعلام کرد.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور هم در بازدید از این نمایشگاه گفت: اجرای طرح ۵۵۵ سراج ، راه اندازی نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و برگزاری جشنواره رویش را از جمله فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۸ اعلام کرد.

 

 

 

 

 

 شرکت‌های دانش بنیان به توسعه فناوری در بخش سلامت کمک کنند

بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند قدم‌های بسیار مثبتی بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروز آبادی صبح چهارشنبه در اولین کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت اظهار کرد: در طول ۶ ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشگاه بیرجند دو کنفرانس مشترک داشته‌اند که یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: نظام آموزشی کشور ما سال‌ها به صورت تک بعدی کار کرده و از این جهت در بسیاری از موارد خروجی مطلوبی نداشته است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه گاه موضوعات تخصصی و سازمانی ما را از همکاری‌های مشترک دور کرده است، ادامه داد: از طرف دیگر در کشور ما متأسفانه تجربه خوبی از کارهای تیمی برجای نمانده است که این تجربیات را باید اصلاح کنیم.

وی گفت: البته در سال‌های اخیر با همت کارشناسان و توصیه‌های بزرگان و دلسوزان علمی جامعه قدم‌های بزرگی در راستای همکاری‌های مشترک علمی برداشته شده است که نمونه آن را در ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای می‌توان دید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: تشکیل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قرار گرفتن فناوری در کنار توسعه دانش نیز اقدام بسیار بزرگ دیگر برای رشد و تعالی علم در کشور طی سال‌های اخیر است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه اهمیت حوزه سلامت و ارتباط فناوری با این حوزه بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: الگوی بیماری در جهان امروزه از بیماری‌های واگیردار به بیماری‌های غیر واگیر تغییر کرده است.

وی یادآور شد: رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند قدم‌های بسیار مثبتی بردارند.

 

 

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی:
کشفیات مواد مخدر صنعتی در خراسان جنوبی ۵۰۰ درصد افزایش یافت
زندی با تاکید بر اهمیت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، گفت: متاسفانه سال گذشته کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته که بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «علی زندی» امروز (۲۸ فروردین) در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم اظهار کرد: خراسان جنوبی استای مرزی است که با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیا بیش از ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۸۴ درصد تریاک دنیا در افغانستان کاشت و برداشت می شود، گفت: براساس آماری رسمی سازمان ملل سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن تریاک در کشور افغانستان تولید شده است.

زندی افزود: خراسان جنوبی بیش از ۸۶ نفر جانبار و ۱۰۳ نفر به عنوان شهید در این عرصه تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۳۹ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، ادامه داد: متاسفانه کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است و بسیار نگران کننده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی  از کشف ۲ و تن و ۴۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال خبر داد و تاکید کرد: در این راستا بیش از ۲۴۸ نفر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

زندی با تاکید بر اینکه زنگ خطر اعتیاد  جدی است، گفت: کوچکترین غفلت در حوزه مواد مخدر موجب می شود خانواده ما نیز گرفتار این بلای خانمان سوز شود.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به جایی رسیده که مقام معظم رهبری شخصا برای مبارزه ورود پیدا کرده اند، افزود: مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت های حوزه آسیب های اجتماعی است و با برگزاری این جشنواره ها باید سفیرانی به عنوان مبارزه با موادمخدر تربیت کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در بین خانواده ها برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، عنوان کرد: در سال گذشته دانش آموزانی که درگیر پدیده شوم اعتیاد شده بود درمان کردیم.

زندی در پایان تاکید کرد: همه ما باید اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را در رجامعه رقم بزنیم چرا که دولت به تنهایی نمی تواند با این پدیده شوم مبارزه کند.

سه نفر در کارخانه یخ بیرجند مسموم شدند

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: بر اثر نشت گاز در کارخانه یخ بیرجند سه نفر مسموم شدند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آتش نشانی بیرجند علی حسینی اظهار داشت: کارخانه یخ واقع در خیابان معلم بیرجند ساعت یک دقیقه بامداد امروز در قسمت تاسیسات دچار نشت شدید گاز آمونیاک شد و سه نفر بر اثر استنشاق گاز مسموم و روانه بیمارستان شدند.
وی افزود: پس از اعلام این حادثه تیم هزمت (مقابله با مواد خطرناک) سازمان آتش نشانی به محل اعزام و مشاهده کردند نشتی گاز آمونیاک از قسمت تاسیسات کارخانه یخ بوده که در فضا منتشر شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه گاز آمونیاک جزو گازهای سمی است آتش نشانان پس از ایمنی محل با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به بستن شیر اصلی کردند و از خطرات احتمالی پیشگیری شد.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

 

 

 

 

 

 

خراسان جنوبی

اهداء سیمان به مناطق سیل زده

محموله صد تنی تولیدات کارخانه سیمان درمیان برای کمک به سیل زدگان استان گلستان و شهر پلدختر تحویل بسیج سازندگی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، بیجاری رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان درمیان، ارزش این محموله اهداء سیمان به مناطق سیل زدهرا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این سیمانها با ۴ دستگاه تریلر به مناطق سیل زده در استان گلستان و شهر پلدختر ارسال می شود.
کارخانه سیمان باقران ماهانه ۲ تا ۳ هزار تن سیمان تولید می کند.

 

خراسان جنوبی

زنده شدن ۲۵۰۰ رشته قنات پس از بارندگیها

دو هزار و ۵۰۰ رشته قنات خراسان جنوبی پس از بارندگی های سه روز گذشته جانی دوباره گرفت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این قنوات در چند سال اخیر  به علت خشکسالی خشک شده بودند که به برکت بارندگی های سه روز گذشته دبی آب در آن افزایش یافت.

غلامی تعداد قنوات استان را ۶ هزار و ۲۵۲ رشته اعلام  کرد و افزود: ۴۰ درصد این قنوات که هوابین هستند در این بارندگی ها آب دهی شدند وآب دهی مابقی قنوات در بلندمدت تعیین می شود.

وی گفت: بیشتر قنوات احیا شده در شهرستانهای بیرجند، درمیان، قاین و زیرکوه هستند.

قنوات هوابین به قنواتی گفته می شود که بر اثر بارندگی و سیلاب سطحی آب دهی می شوند و مابقی قنوات با تقویت سفره های آب زیرزمینی در دراز مدت آب دهی می شوند.

 

آیین افتتاح اولین کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در دانشگاه بیرجند

 ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۶۴۶ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸
مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت امروز چهارشبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
آیین افتتاح اولین کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دکتر حمیدرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: کنفرانس ملـی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت استعداد این را دارد که بین‌المللی شود و لازم است در این راستا دبیرخانه دائمی این کنفرانس راه‌اندازی شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار کرد: در بخش‌های مختلف علم با حجم زیادی از اطلاعات و داده‌ها روبرو هستیم که اخذ نتیجه در آن ها نیازمند محاسبات دقیق است.
وی ادامه داد: امروزه فناوری‌های نوین در راستای مراقبت‌های پزشکی و حفظ سلامت جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و باید به ارتباط این دو حوزه توجه کرد.
دکتر نجفی با تأکید بر فعالیت شرکت ‌های دانشبنیان، یادآور شد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان از اهداف کلان نظام بوده و این شرکت‌ها در توسعه فناوری مرتبط با سلامت نقش مهمی را ایفا کرده و زمینه رشد استان را به وجود خواهند آورد.
در ادامه دکتر حامد وحدت نژاد دبیر کنفرانس با ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد علمی گفت: این کنفرانس در حوزه مراقبت و سلامت برگزار می شود و هدف آن کاهش هزینه ها و افزایش کارایی خدمات سلامت هر فرد می باشد.
دکتر وحدت نژاد، دانشگاه بیرجند را پایه‌گذار اصلی این کنفرانس دانست و از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان حامی اصلی کنفرانس تقدیر و تشکر کرد.
وی افزود: کمیته علمی این کنفرانس دارای ۱۳۰ عضو از دانشگاه های معتبر و شناخته شده ایران (نظیر دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیر کبیر، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی) می‌باشد.
دبیر این کنفرانس گفت: ۹۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی شرکت کننده دریافت شده است که از این تعداد پس از داوری، ۳۰ مقاله به صورت پوستر و ۱۴ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
وی در ادامه بر لزوم پایه گذاری دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه بیرجند و تأسیس آزمایشگاه مشترک بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: بهره برداری تجاری از پژوهش های ارائه شده از اهداف بلند مدت این کنفرانس است.
دکتر وحدت نژاد تصریح کرد: این همایش، اولین کنفرانس در حوزه کاربرد کامپیوتر در پزشکی است که در سه محور سیستم و تکنولوژی‌های محاسباتی برای حوزه پزشکی، کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، نرم‌افزارها و ابزارهایی که بر مبنای محاسبات و علم کامپیوتر در حوزه پزشکی کاربرد دارند، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران، انجمن علمی مدیریت سلامت ایران، انجمن علمی ماشین بینایی و پردازش تصویر ایران، انجمن علمی مهندسین برق و الکترونیک ایران و پایگاه استنادی جهان اسلام ISC ، حمایت خود را از این همایش اعلام کرده است.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این کنفرانس گفت: یکی از نیازهای اساسی و مهم انسان سلامت است و رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بسیار موثر باشند.

 دکتر دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: سال‌های متمادی نظام آموزشی ما تک بعدی بوده و از این حیث خروجی مطلوبی نداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در سال‌های اخیر جامعه علمی قدم‌های بزرگی در راستای همکاری‌های مشترک علمی برداشته است که نمونه آن را در ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای برای بهره‌گیری بیشتر از علوم در راستای ارتقاء سیستم‌ها و نظام‌ها و حل مسائل و مشکلات کشور می‌توان دید.
دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و قرار گرفتن فناوری در کنار توسعه دانش اقدام بزرگ دیگری در کشور برای رشد و تعالی علم در سال‌های اخیر بوده است.
وی با اشاره به حوزه سلامت و اهمیت آن، افزود: یکی از نیازهای اساسی و مهم هر انسانی سلامت است و رشد و توسعه فناوری در بخش سلامت به پیشگیری و درمان بیماری‌ها کمک می‌کند که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بسیار موثر باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: باید در ادامه این کنفرانس ارتباطات این پژوهشگران تداوم داشته باشد تا در زمینه ارتباط حوزه سلامت و فناوری فعالیت‌های بیشتری انجام شود.
اولین کنفرانس ملی سیستمها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۸ با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران، محققان و علاقمندان دانشگاهی و صنعتی با برگزاری جلسات ارائه مقاله، کارگاه، پنل آموزشی و سخنرانی های کلیدی توسط مدیران و محققین داخل و خارج از کشور در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.


آمار پرونده‌های  قصور پزشکی در خراسان جنوبی ۳۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۷ شاهد افزایش ۱۰ درصدی آمار مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی بودیم گفت: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی در سال گذشته ۳۹.۱ رشد داشته است.

آمار پرونده‌های  قصور پزشکی در خراسان جنوبی 39 درصد افزایش یافت

مصطفی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته تعداد مراجعین نزاع به پزشکی قانونی استان سه هزار و ۲۷۶ مورد بوده که نسبت به آمار سال قبل بیش از نه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان رشد آمار مراجعان نزاع به شهرستان‌های استان در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ در شهرستان بشرویه با بیش از ۶۵ درصد و درمیان ۵۷ درصد ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: ارجاع مصدومان ناشی از نزاع مراجعان قضایی و انتظامی برای معاینه و اظهارنظر کارشناسی به پزشکی قانونی دومین علت شایع پرونده‌های تشکیل شده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی است.

جعفرزاده افزود: سال گذشته ۳۲ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون‌های تخصصی اداره کل پزشکی قانونی استان بررسی شده که نسبت به سال قبل از افزایش ۳۹ درصدی برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: از میان پرونده‌های تشکیل شده ۲۱ مورد قصور پزشکی احراز شده و ۱۱ پرونده نیز حکم برائت صادر شده است که آمار نشان می‌دهد از ۱۰ پرونده شکایت از ماماها در سال گذشته بیش از ۸٫۹۷ مورد تجدید صدور حکم قصور بوده است.

 ارسال ۱۰۰ مقاله به کنفرانس فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت

بیرجند-دبیراجرایی کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت گفت: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت صبح چهارشنبه در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

مهران تقی پور، دبیر اجرایی کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت در مراسم آغاز به کار این کنفرانس اظهار کرد: از زمان شروع دریافت مقالات کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت تا پایان آذرماه و آخرین مهلت دریافت مقالات ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نفر از اساتید در حوزه‌های مختلف مهندسی و پزشکی در فرایند داوری کمک کردند، بیان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از مقالات به صورت شفاهی و ۲۵ تا ۳۰ درصد مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی سیستم‌ها و فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت یادآور شد: برند سازی برای خراسان‌جنوبی در زمینه فناوری‌های محاسباتی مراقبت از سلامت، بهره‌برداری آکادمیکی و بهره‌برداری تجاری از اهداف این کنفرانس است.

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند نیز مراسم آغاز به کار کنفرانس اظهارکرد: در بخش‌های مختلف علمی با حجم زیادی از داده‌ها سر و کار داریم که اخذ نتیجه از آن نیازمند محاسبات دقیق و سنگین است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان از اهداف نظام اسلامی است، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در توسعه فناوری سلامت می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه کنفرانس می‌تواند تا سطح بین‌المللی ارتقا یابد، یادآور شد: در این راستا دبیرخانه دائمی کنفرانس باید راه‌اندازی شود.

 

 

 

 

 

۲۵ گروه به جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان راه یافت

بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲۵ گروه از ۱۰ استان کشور به دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نبی زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی بیان کرد: این جشنواره در یک دوره به علت خشکسالی برگزار نشد که خوشبختانه با توجه به بارش‌های اخیر، امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ اثر در قالب ۹۰ گروه از ۱۷ استان آثار خود را به جشنواره ارسال کردند، اظهار کرد: بعد از بررسی این آثار توسط هیئت داوران، ۲۵ گروه از ۱۰ استان به جشنواره ملی مجسمه راه یافتند.

نبی زاده با بیان اینکه گروه‌هایی از خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: سه گروه از خراسان جنوبی، ۱۰ گروه از تهران و البرز، دو گروه از خراسان رضوی و از دیگر استان‌ها هر کدام یک گروه در جشنواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۰ گروه از مجسمه سازی کشور و ۱۶ گروه از گروه‌های محلی همان منطقه مهمان این جشنواره خواهند بود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره رتبه‌های اول تا سوم و گروه‌های جمعی تقدیر می‌شوند، افزود: در مراسم پایانی جشنواره میزبان معاون هنری وزیر، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد خواهیم بود.

معاون مرکز هنرهای تجسمی کشور هم در این نشست با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان بیان کرد: این جشنواره با هدف برگزاری یک رویداد حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های محیطی، مدیریتی و هنری هنرمندان برگزار می‌شود تا فعالیت‌های هنری صرفاً در پایتخت نباشد.

اردشیر میر منگره با بیان اینکه ۲۵ گروه برای بخش فراخوان این جشنواره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین از گروه‌های محلی و هنرمندان بومی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ۱۰ گروه از هنرمندان فعال در مجسمه‌های نمکی کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

میرمنگره با بیان اینکه در راستای توسعه رشته‌های این رویداد از هنرستان دختران و پسران دعوت شده است، افزود: امید است در این برنامه، رویدادی خوب به لحاظ هم اندیشی هنرمندان و خلق آثاری زیبا رقم بخورد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی و پوشش رسانه‌ای مطلوب می‌تواند مقدمات بین المللی شدن جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان باشد.

 

 

 

 

 

معرفی برترینهای جشنواره نوجوان سالم

هشتمین جشنواره نوجوان سالم با معرفی برترینها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی در این جشنواره ۷هزار و ۸۷۰ اثر از ۹هزار و ۹ دانش آموز دوره های معرفی برترینهای جشنواره نوجوان سالمابتدایی و متوسطه استان به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۳۴۰ اثر به مرحله استانی راه یافت و پس از داوری، ۷۲ اثر به عنوان آثار منتخب استانی معرفی شدند.

برگزیدگان در دوره ابتدایی در رشته های نقاشی و انشاء نویسی و در دوره متوسطه در رشته های مقاله، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری و فیلم معرفی شدند.
ترویج شیوه های زندگی سالم، تاکید بر خودباوری های اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

۱۵ اثر برگزیده جشنواره نوجوان سالم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:
رقابت ۵۱ گروه هنری در دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی
نبی زاده گفت: ۵۱ گروه(رقابتی، مدعو و هنرمندان منطقه) در دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان همزمان با ۳۰ فروردین حضور می یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» امروز (۲۸ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وقفه یکساله جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار در استان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی ها اخیر و آبگیری تالاب اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار خراسان جنوبی در ۳۰ فروردین ماه امسال برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۱۸ اثر در قالب ۹۰ گروه از ۱۷ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۵ گروه از ۱۰ استان برای داوری نهایی انتخاب شده که با حضور استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور در بخش مجسمه سازی با یکدیگر رقابت می کنند.

نبی زاده با تاکید بر اینکه طاهر شیخ الحکمایی، هادی عرب نرمی و محمد بهرامی طرح ها را در این جشنواره داوری خواهند کرد، افزود: ۱۰ گروه منتخب از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مسجمه سازان ایران نیز به عنوان هنرمندان مدعو در این جشنواره شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ گروه بومی و هنری منطقه نیز در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان از آنان تقدیر خواهد شد، عنوان کرد: هر هنرمند می تواند در مرحله نهایی یک نفر را به عنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: براساس رای هیات داوران طرح‌های ابوالفضل روانبخش، حدیثه رنجبر و مهدی هاشمی از خراسان جنوبی، آتنا ظهیری، احسان گرمسیری، احمد سلیمانی، امین مهرآفرین، بهزاد آقاپور نهر، رضا یوسفی، علیرضا پویایی مهر، محمدجواد جعفری، مریم ابراهیمی و مرضیه کریمی از تهران، اردشیر محرابی از همدان، امیر حسین کولیوند از لرستان، بهمن چگنی، فاطمه زمانی کیا و پریا تاجیک از البرز، سعید محمودی از یزد، ضرغام فتحعلی زاده از آذربایجان شرقی، مجتبی دهش از کرمان، مرتضی دستجردی، هادی پیروی و مصطفی محسنی از خراسان رضوی و مرضیه دربانیان از سمنان به بخش پایانی و مرحله حضوری جشنواره راه یافته است.

نبی زاده به حضور محمد مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزارت ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی) و محمد الله یاری فومنی (مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری) برای مراسم اختتامیه جشنواره مجسمه های نمکی تالاب کجی نهبندان اشاره و افزود: در پایان با انتخاب داوران از سه گروه برتر و ۲ گروه شایسته تقدیر در این مراسم تجلیل می شود.

به همت فعالان موکب مهدی موعود(عج) فردوس؛
پخت روزانه ۳ هزار پرس غذا ویژه سیل زدگان پلدختر
فعالان موکب مهدی موعود (عج) شهر فردوس با استقرار در شهر پلدختر استان لرستان روزانه سه هزار پرس غذا ویژه سیل زدگان پخت و توزیع می کنند.

»حمید آبیار» مدیر موکب مهدی موعود (عج) شهرستان فردوس به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: با توجه به حادثه تلخ سیل در استان‌های شمالی، غرب و جنوب غرب کشور در اولین روزهای سال جدید، ۲۰ نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری فردوس در قالب موکب مهدی موعود (عج) در منطقه سیل زده پلدختر استان لرستان حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه پخت روزانه سه هزار پرس غذای گرم در دو وعده نهار و شام در دستور کار این موکب است، افزود: این غذای گرم به همت اعضای کانون به درب منازل سیل زدگان و یا در محل کمپ‌های اسکان موقت بین مردم شهر پلدختر و معمولان توزیع می‌شود.

آبیار به اعزام ۲۰ نفر در مرحله اول برای خدمات‌دهی به سیل‌زدگان شهر پلدختر در قالب موکب مهدی موعود (عج) اشاره کرد و گفت: اکیپ دوم نیروها برای خدمات‌دهی نیز در هفته آینده به پلدختر می‌آیند.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری لرستان در اسکان این موکب ادامه داد: فعالان این موکب، در کنار پخت غذای گرم، به پاکسازی منازل مردم از گل و لای باقی‌مانده از سیل می‌پردازند.

وی یادآور شد: به زودی کار شست و شوی فرش‌های مردم با یک دستگاه کارواش نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان در صورت تمایل می توانند کمک ‌های خود را به شماره حساب بانک ملی ۰۱۱۱۳۷۳۶۹۱۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۲۳۲۴۱ واریز نمایند.

 محورهای اصلی و روستایی خراسان جنوبی بازگشایی شدند

بیرجند- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تمامی محورهای اصلی و فرعی و روستایی در حوزه خراسان‌جنوبی با تلاش شبانه‌روزی راهداران بازگشایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، جعفر شهامت اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران کلیه محورهای اصلی و فرعی و روستایی در حوزه خراسان‌جنوبی بازگشایی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بیان کرد: خوشبختانه در سیلاب‌های اخیر دو هدف همکاری جهت کنترل آسیب انسانی احتمالی و ایمنی مراکز جمعیتی و خسارت حداقلی به راه‌ها و برقراری قابلیت تردد در محورها در حدأقل زمان ممکن به‌عنوان اهداف مهم حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری شد.

شهامت ادامه داد: با توجه به حجم بارش‌ها و همکاری سازمان‌های مرتبط، دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امدادی و همکاری داوطلبانه مردم و پیمانکاران بخش خصوصی این اهداف تعیین شده به بهترین نحو انجام گرفت.

وی افزود: جلسات هماهنگی مدیریت بحران استان، شهرستان‌ها و حوزه راهداری، تحکیم درواسیون و دیوار خاکی هدایت آب، بازدید پل‌ها و بررسی وضعیت بالا دست و پایین دست پل‌ها و بندهای خاکی و قنوی راه‌ها از جمله اقدامات قبل از بارش‌های سیلابی اخیر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: آماده‌سازی تیم‌های عملیاتی مدیریت بحران با به‌کارگیری کلیه امکانات و پرسنل بخش دولتی و خصوصی شامل ۴۴ دستگاه ماشین آلات پیمانکاران بخش خصوصی به‌عنوان بحران یار، ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۴۰ نفر راهدار در طول راه‌ها در قالب ۵۲ تیم عملیاتی در کنار ناظرین ستادی حوزه راهداری از جمله مهم‌ترین اقدامات جهت عملیات امداد رسانی جاده‌ای در حوزه مدیریت بحران راهداری بوده است.

شهامت گفت: علی‌رغم وقوع بارندگی از ۱۲ میلیمتر تا حدود ۹۰ میلیمتر در کل استان طی دوره زمانی محدود و سیلاب‌های کم سابقه در غرب و شرق خراسان‌جنوبی که در شهرستان‌های طبس، (دیهوک – عشق آباد)، زیرکوه، فردوس، سربیشه، نهبندان و خوسف شدت بیشتری داشته است، خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی ناشی از سیلاب نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با فروکش کردن سیلاب‌ها محور عشق آباد به بردسکن هم از ظهر فردا در حوزه خراسان‌جنوبی قابل تردد خواهد بود، اظهار کرد: در تمامی محورهای شریانی، اصلی و روستایی خراسان‌جنوبی ایمن سازی اولیه انجام گرفته است و ترمیم اولیه راه‌ها حداکثر طی ده روز آتی به انجام خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: ضروری است با توجه به باز بودن محورها در حوزه خراسان جنوبی از فردا، رانندگان عزیز تا زمان بازسازی کامل مسیرها به محدودیت سرعت و تابلوهای نصب شده در محل آبنماها و پل‌ها و سیل‌بردگی توجه کنند.

شهامت گفت: هم استانی‌ها قبل از تردد به مقصد استان‌های همجوار در محور منتهی به استان کرمان از مسیر راور و بردسکن در خراسان رضوی، از باز بودن مسیر در استان‌های همجوار از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اطمینان حاصل کنند.

 

 

 

 

 

مسابقات ورزشی بزرگداشت روز جوان در بشرویه برگزار شد

جوانان ونوجوانان بشرویه ای با شرکت در فعالیتهای ورزش همگانی یکروز با نشاط ومفرح راتجربه نمودند.

جوانان ونوجوانان بشرویه ای با شرکت در فعالیتهای ورزش همگانی یکروز با نشاط ومفرح راتجربه نمودند.

  به مناسبت میلادحضرت علی اکبر(ع) وهفته جوان و به همت کمیته ورزشهای تفریحی ومهارتهای فردی ونمایشی هیات ورزشهای همگانی شهرستان بشرویه وهمکاری کانون بسیج ورزشکاران ،مسابقات آمادگی جسمانی همراه با مسابقات همگانی شامل( طناب کشی،پرش از مانع،لی لی،خروس چنگی،دارت،فریزبی،طناب زنی و…)  در محل استادیوم تختی برگزار شد.
درپایان توسط هیات ورزشهای همگانی ازجوانان ونوجوانان به مناسبت روزجوان تجلیل بعمل آمدونیز به جوان ونوجوانان برتر (اول تا سوم) شرکت کننده در مسابقات جوایزی تقددیم گردید.
گالری

 

 

رونمایی از کتاب کلک خاوران(مجموعه آثار هنرمندان خوشنویس استان) در نگارخانه رضوان مشهد

رونمایی از کتاب کلک خاوران(مجموعه آثار هنرمندان خوشنویس استان) در نگارخانه رضوان مشهد

مراسم رونمایی از کتاب کلک خاوران مجموعه آثار استاد مهدی اسماعیلی مود و هنرمندان فوق ممتاز استان در نگارخانه رضوان مشهد برگزارشد.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی ؛٢۴ فروردین ماه جاری همزمان با برگزاری  بیست و دومین نمایشگاه آثار خوشنویسی خط شکسته استاد مهدی اسماعیلی مود با عنوان نوازش قلم از کتاب کلک خاوران مجموعه آثار این استاد وهنرمندان فوق ممتاز وشاگردان برجسته استاد در نگارخانه رضوان مشهد با حضور استاد کابلی خوانساری چهره ماندگار هنرخوشنویسی کشور وپرفسور مهدی بلالی مود پدر علم سم شناسی واساتید وهنرمندان برجسته استا نهای خراسان رضوی وشمالی برگزار شد.

استاد اسماعیلی مود ریئس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی  در حاشیه این مراسم گفت: این کتاب تو سط انجمن خوشنویسان جمع آوری و در ٢بخش شامل بیوگرافی و١٠٠اثر از آثارهنرمندان خو شنویس تهیه  وبا همکاری ومساعدت حوزه هنری واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به زیور چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*