چند خبر از خراسان جنوبی

نمایشگاه بزرگ کتاب خوارزمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افتتاح شد

 
نمایشگاه  بزرگ کتاب خوارزمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افتتاح شد

نمایشگاه بزرگ کتاب خوارزمی امروز ٢۴ فروردین ماه جاری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افتتاح شد و تا ٣١ فروردین ماه جاری به روی بازدیدکنندگان در محل نگارخانه شهر بیرجند دایر خواهد بود.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده  ٢۴ فروردین ماه جاری در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه حدود ۴ هزار جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود:در این نمایشگاه بیش از ١۴۵٠ عنوان کتاب با تخفیف ٢٠ تا ۵٠ درصد به معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از اقدامات موسسه بین المللی خوارزمی در امر ترویج کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: بیشتر کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه از منابع جدید می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح ها از ساعت ٨ الی ١٣ و عصر ها از ساعت ١۶ الی ٢٢ دایر خواهد بود ابراز امیدواری کرد که شهروندان این استان از این نمایشگاه استقبال کنند.

 

 

 

برگزاری کنفرانس ملی – منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو در بیرجند

برگزاری کنفرانس ملی - منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو در بیرجند

کنفرانس ملی- منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، کنفرانس ملی- منطقه ای جوان خلاق ایران پیشرو با هدف ترویج روحیه کارآفرینی و ایجاد انگیزه در بین جوانان به میزبانی خراسان جنوبی در شهر بیرجند برگزار خواهد شد.
با توجه به خصوصیت دغدغه‌مند بودن جوانان و اینکه اشتغال به عنوان مهمترین دغدغه برای آینده ای هدفمند و رسیدن به رویاهایی که سال ها شخصیت جوان را شکل داده ، از اهیمت ویژه ای برخوردار می باشد، در این کنفرانس با برگزاری سه کارگاه با عناوین کارگاه های «خود شناسی عمقی و ایده یابی» با مدرسی دکتر آرین اکبری، «خلاقیت و موفقیت» با مدرسی دکتر ایلیا ایمانی و «از ایده تا اجرا» با مدرسی دکتر پویا ودایع با حضور اساتید برجسته علم کارآفرینی و بازاریابی به این دغدغه بزرگ جوانان شرق کشور پرداخته خواهد شد.
مراسم افتتاحیه این همایش روز دوشنبه ۲۶ فروردین و از ساعت ۱۷ در هتل سپهر بیرجند برگزار خواهد شد.
این همایش به مدت ۴ روز از ۲۶ لغایت ۲۹ فروردین در سالن جلسات هتل سپهر بیرجند با حضور۲۰۰ شرکت کننده از استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار می شود.
مراسم اختتامیه این کنفرانس نیز با حضور مسولین وزارت ورزش و جوانان پنجشنبه ۲۹ فروردین در سالن همایش های دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.
جوانان علاقه مند به شرکت در این سمینار میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://www.karafarinaneiran.ir نسبت به ثبت نام و دریافت اطلاعات تکمیلی اقدام نمایند.

سرپرست: سالن های ورزشی خراسان جنوبی در حالت آماده باش

سرپرست: سالن های ورزشی خراسان جنوبی در حالت آماده باش

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی از آماده باش سالن های ورزشی در سراسر این استان برای اسکان مردم در پی بارش باران و احتمال جاری شدن سیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مهران سرپرست، مدیرکل ورزش و جوانان استان ، با اشاره به بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در برخی شهرستان های استان گفت: سالن های ورزشی سراسر استان اعم از روستاها، بخش ها، شهرها و شهرستان ها در حالت آماده باش قرار دارند.
وی افزود: در صورت بروز سیل در هر شهرستانی، سالن های ورزشی این مناطق برای اسکان در اختیار مردم قرار می گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد: به رؤسای ادارات ورزش و‌ جوانان شهرستان‌ها و همچنین رؤسای هیئت‌های ورزشی آنها که بنا به اعلام هواشناسی بیشتر در معرض خطر سیل قرار دارند، اعلام شده است، در صورت بروز هرگونه مشکل، در وحله ی اول سالن‌ها را در اختیار افراد قرار دهند و در مرحله ی دوم با هماهنگی ستاد بحران، اقدام به کمک رسانی کنند.
سرپرست در بخش دیگری از سخنانش از اعزام جوانان سمن ها و جمع آوری کمک‌هایی از سوی هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان استان خراسان جنوبی برای مردم سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون این کمک ها در حال جمع آوری است که به زودی ارسال خواهد شد.
وی با اعلام اینکه مردم خراسان جنوبی همراه و همیار آسیب دیدگان هستند، افزود: در صورت اعلام نیاز از سوی ستاد بحران کشور، مردم این استان حاضرند تا برای کمک به مردم سیل زده حرکت کنند.
خراسان جنوبی

کشف ۱۴۰ میلیون تومان احشام قاچاق درفردوس

۱۴۰ میلیون تومان دام قاچاق در شهرستان فردوس کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان فردوس گفت: مأموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی متوقف کردند.

سرهنگ علیرضا فولادی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۷۰ رأس گوسفند که بدون مجوزهای لازم و به صورت قاچاق حمل می شد کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر کردند.

 

 

از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ابلاغ مصوبات کمک ۸٫۵ میلیارد تومانی به مراکز رشد و فناوری خراسان جنوبی

کمک ۸٫۵ میلیارد تومانی به مراکز رشد و فناوری خراسان جنوبی مربوط به مصوبات سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به بنیاد نخبگان این استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست بنیاد نخبگان استان گفت: با پیگیری استانداری، ۸ میلیاابلاغ مصوبات کمک 8 میلیارد تومان به مراکز رشد و فناوری خراسان جنوبیرد تومان کمک مصوبات سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به مراکز رشد و فناوری این استان شامل کمک ۳ میلیارد تومانی به مراکز رشد و پارک علم و فناوری، کمک ۱٫۵ میلیارد تومانی به مراکز نوآوری، شتاب و رشد دانشگاههای بیرجند، کمک ۲ میلیارد تومان به صندوق در حال تاسیس پژوهش و نوآوری استان، و کمک ۲ میلیارد تومانی برای اجرای طرح کلان فناوری خشک کننده زرشک است که برای تخصیص اعتبار ابلاغ شد.

آقای احمدی زاده با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰ میلیون تومان از این کمکها برای مراکز نوآوری و شتاب دانشگاه بیرجند و ۵۰ میلیون تومان هم به مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی اختصاص یافته است، افزود: از کمک ابلاغ شده به پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان حدود ۲ میلیارد تومان آن بصورت قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده و با پیگیری صورت گرفته بزودی ۴۰۰ میلیون تومان آن اختصاص می یابد.

وی گفت: ۵ میلیارد تومان هم بصورت تسهیلات برای توسعه، بهبود روشهای کیفیت و تولید محصولات استراتژیک استان همچون زرشک، عناب و زعفران در صورت وجود طرح اختصاص می یابد.

سرپرست بنیاد نخبگان استان از سفر دوم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در سه ماه اول امسال به خراسان جنوبی هم خبرداد.

سفر اول دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۷ انجام شد.

 

 

 

 

 

۶۰۰ نیروی امدادی هلال احمر خراسان جنوبی در حالت آماده باش هستند

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به دنبال هشدارهای هواشناسی ۶۰۰ نیروی امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

محمد رحیم شهریاری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی ۶۰۰ نیروی هلال احمر در قالب ۱۵۰ تیم در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی در توصیه‌هایی مبنی بر اقدامات لازم قبل از وقوع سیل بیان کرد: هم استانی‌ها برای زمان وقوع سیل در ظرف‌های مطمئن، آب سالم ذخیره کنند.

شهریاری با بیان اینکه همچنین مقداری غذا به‌صورت کنسرو ذخیره شود، اظهار کرد: افراد اسناد و اوراق بهادار را در جعبه‌ای ضد آب و مطمئن قرار دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: اگر آبگرم‌کن و یا وسایل برقی در معرض سیل قرار دارند، آنها را در جایی بالاتر از سطح موجود قرار دهییم.

وی با بیان اینکه باید برای جلوگیری از برگشت آب سیل و فاضلاب از طریق مجاری فاضلاب به داخل منازل، دریچه‌های کنترل فاضلاب تعبیه شود، افزود: همچنین برای جلوگیری از ورود سیلاب به داخل خانه، در مسیر آن، سد، خاکریز و سیل‌بند بسازید.

وی با بیان اینک زمانی که تشخیص دادید سیلاب در حال شکل‌گیری است، خیلی سریع عمل کرده خود را نجات دهید، گفت: جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی، برق‌گرفتگی و انفجار قطع کنید.

شهریاری اظهار کرد: رانندگان باید بدانند در شرایط سیل، در بیشتر خودروها ارتفاع ۱۵ سانتی متر آب می‌تواند به کف خودرو برسد و کنترل آن را مختل نماید و یا حتی باعث توقف حرکت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتیمتر بیشتر خودروها را شناور می‌کند، افزود: همچنین ۶۰ سانتیمتر آب در حال حرکت، می‌تواند هر خودرویی را شناور کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: از عبور دادن حیوانات اهلی از عرض رودخانه‌ها و سواحل آنها در زمان بارش شدید باران و وقوع سیل پرهیز شود.

وی در توصیه‌های مبنی بر اقدامات بعد از وقوع سیل بیان کرد: برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی، حتماً به گزارش اخبار محلی توجه کرده و آب آشامیدنی را قبل از مصرف بجوشانید.

شهریاری با بیان اینکه در هنگام وقع سیلاب لازم است از آب در جریان فاصله بگیریم، اظهار کرد: از ساختمان‌هایی که اطرافش را آب احاطه کرده است، دور شوید.

وی بیان کرد: هنگام ورود به منزل کاملاً احتیاط کنید چرا که ممکن است پی‌های ساختمان آسیب دیده باشد ولی در ابتدا خرابی دیده نشود و ظاهر خانه سالم به‌نظر بیاید.

وی با بیان اینکه سعی کنید در طول روز به منزل برگردید تا استفاده از وسایل روشنایی لازم نباشد، افزود: از فانوس، مشعل و کبریت برای روشن کردن ساختمان استفاده نکنید.

شهریاری با بیان اینکه سیل باعث خارج شدن مارها از لانه‌های خود می‌شود، بنابر این بعد از سیل مراقب مارگزیدگی باشید، افزود: هر چیز خیس و مرطوب را تمیز و ضد عفونی کنید زیرا گل و لای باقی مانده از سیلاب، حاوی مواد شیمیایی و فاضلابی است.

 

 

 

 

 تقویت سیل بندها و دیوارهای ساحلی اطراف بیرجند/توزیع۲هزار کیسه شن

بیرجند- شهردار بیرجند از تقویت سیل بندها و دیوارهای ساحلی اطراف شهر خبر داد و گفت:تاکنون دو هزار کیسه شن توسط شهرداری برای شرایط بحرانی پیش بینی و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در راستای مدیریت یکپارچه و مؤثر مدیریت بحران در سطح شهر بیرجند و به منظور ایجاد مکانیزمی برای هماهنگی مؤثر در چرخه مدیریت بحران، ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند تشکیل شد.

شهردار بیرجند گفت: چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی می‌باشد که ارتقا آمادگی، ایمنی و توانمند سازی منطقه قبل از وقوع بحران حائز اهمیت است.

محمد علی جاوید اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به منظور مقابله با سیل، کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری تا پایان عبور سامانه از منطقه در حال آماده باش هستند.

وی با اشاره به تقسیم کار برای اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه ادامه داد: از چند روز گذشته، جوبهها و پل‌های سطح شهر در حال پاکسازی بوده و در حال حاضر نیز کلیه نیروهای عمران، خدمات و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حال آماده باش هستند.

شهردار بیرجند از تقویت سیل بندها و دیوارهای ساحلی اطراف شهر خبر داد و عنوان کرد: لایروبی جوی‌ها و ترمیم دیوارهای ساحلی انجام شده است.

جاوید از اهالی شهر بیرجند تقاضا کرد با حفظ آرامش و جلوگیری از انتشار شایعات، از امکانات و تدابیر پیش بینی شده در شهر بهره مند شده و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای، شرایط خدمت رسانی را برای نیروهای اجرایی و امدادی فراهم کنند.

به گفته وی تاکنون دو هزار کیسه شن توسط شهرداری برای شرایط بحرانی پیش بینی شده و تهیه شده که ظرف روز جاری در سطح شهر تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: صبح جمعه لایروبی و برداشت نخاله‌های رودخانه شاهرود زیر پل موسی بن جعفر (ع) انجام شده است.

 

 

 

 

در دیدار نوروزی مدیر کل با نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه مطرح شد:
افزایش ۳۰ درصدی میهمانان نورزی آموزش و پرورش
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در تعطیلات نوروزی سال جاری میهمانان نوروزی آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشت.

به گزارش اداراه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی با نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از میهمانان نوروزی از خدمات خادمین خود در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان رضایت کامل داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به کمبود قریب ۲ هزار معلم در استان تصریح کرد: برای سال تحصیلی آینده ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به جرگه معلمین استان می پیوندند.

وی، با بیان این که سهمیه حق التدریس اختصاص یافته جوابگوی نیاز استان نیست افزود: از نمایندگان استان می خواهیم  در خصوص افزایش سقف حق التدریس  اختصاص یافته به استان در مجلس و دولت رایزنی نمایند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای ماندگاری معلم در نهبندان در تخصیص  نیروی انسانی باید عامل بومی بودن مد نظر قرا گیرد.

دکتر نظر افضلی ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی نهادی انقلاب است که در تمام عرصه ها حضوری فعال و چشمگیر داشته و دارد.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
عضویت بیش از ۱۲هزار فرهنگی در صندوق ذخیره فرهنگیان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۲ هزار و ۱۹ نفر از فرهنگیان خراسان جنوبی در صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت دارند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سکینه طیبی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان اظهار کرد: ۶۲۴ نفر از فرهنگیان بازنشسته مهر تا دیماه ۹۷ سود سهام خود از صندوق ذخیره فرهنگیان را دریافت کردند.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۸۵ درصد فرهنگیان خراسان جنوبی در صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: اعضای این صندوق  از خدمات تسهیلات خودرو و خرید لوازم خانگی برخوردار می شوند.

طیبی افزایش سهم الشرکه اعضا را مهم ترین مصوبه این نشست دانست و افزود: بر اساس این مصوبه مقرر شد کلیه اعضا در صورت تمایل می توانند سهم الشرکه خو را از ۱/۱۲ به ۳، ۴ و ۵ درصد افزایش دهند که طبق تبصره ۸۵ قانون توسعه ششم دولت نیز موظف است معادل آن را به اعضا اختصاص دهد و اعضا از سود آن برخوردار می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
کسب رتبه دوم کشور در جذب نوآموزان پیش دبستانی
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل موفق به کسب رتبه دوم کشور در جذب نو آموزان پیش دبستانی شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست شورای معاونین اظهار کرد: در حال حاضر۱۵هزار و ۵۸۳ نو آموز در قریب ۶۰۰مرکز و کلاس پیش دبستانی استان جذب شده اند.

وی با بیان این که بیش از ۹۹درصد کودکان ۶ ساله استان در کلاس ها و مراکز پیش دبستانی آماده ورود به کلاس اول می شوند، اظهار کرد: میزان جذب نوآموزان در مراکز و کلاس های پیش دبستانی نسبت به سال گذشته بیش از ۲۱ درصد رشد دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: ارائه محتوای بومی بر فعالیت نو آموزان، اجرای طرح مداخله بهنگام برای درمان مشکلات ویژه یادگیری در نوآموزان و ارائه فعالیت های این دوره مطابق با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از مهم ترین اقدامات و خدمات ارائه شده در مراکز و کلاس های پیش دبستانی استان به شمار می رود.

واقعی اضافه کرد: ویرایش محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی با رویکرد تحول بنیادین، تألیف کتاب راهنمای مربی برای استفاده مربیان پیش دبستانی مبتنی بر مصوبه ۷۷۰ شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای دوره پیش دبستانی حمایت دولت در مناطق محروم، مرزی و عشایر ی دارای ضریب ۶،۷،۸،۹ از مهم ترین برنامه های معاونت ابتدایی به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه «همگام با اوان کودکی» برای آگاهی والدین از شرایط و ملزومات سنی، یاد آور شد: کیفیت بخشی به فعالیت های پیش دبستانی، نظارت تحولی بر مراکز پیش دبستانی و راه اندازی این مراکز در فضای مازاد مدارس دولتی از دیگر برنامه های معاونت آموزش ابتدایی برشمرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*