چند خبر از خراسان جنوبی

پیاده روی آدینه به مناسبت روز پاسدار در بیرجند

حدود هزار نفر از پاسداران ، نیروهای نظامی و خانواده هایشان و همچنین مردم بیرجند، مسیر ۳ کیلومتری انتهای بلوار مدرس تا منطقه گردشگری بند دره بیرجند را پیاده طی کردند
در پایان این مراسم، به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
این برنامه ورزشی، بیست و پنجمین پیاده روی آدینه است که در بیرجند برگزار شد.

گرامیداشت روز جانباز از سوی مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی

گرامیداشت روز جانباز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

همزمان با اعیاد شعبانیه و ولادت فرخنده حضرت ابوالفضل العباس (ع) مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از کارکنان این اداره کل به همراه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور در منزل سید عباس دلباز،نورالله دهقانی،سید محمد کاظم رضوی و قدرت محمدی تجدید میثاق دوباره ای با آرمان های شهدا بستند.

ناصر نبی زاده  در این دیدارها ضمن تبریک ایام فرخنده شعبانیه و سال جدید،خدمت و دلجویی از خانوادهشهدا،جانبازان و ایثارگران را اقدامی فرهنگی و ارزشمند برشمرد و یاد شهدا را اشاعه ارزش های ایثار و پایداری در جامعه دانست.

وی با تصریح اینکه باید از صبوری و شجاعت و ایثارگری جانبازان درس بگیریم خاطرنشان کرد:دیدار با خانواده‌های معزز آنها را ،توفیقی برای مسئولان دانست و گفت:عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی مرهون رشادت‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هرچه در راه تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود کم است، گفت:خدمت به خانواده های معظم شهدا و جانبازان که در راه خدا  از جان خویش  خالصانه گذشتند کاری ارزشمند و معنوی خواهد بود.

بنا براین گزارش؛در این دیدار ها که با هدف زنده نگاه داشتن یاد شهدا و این ایام انجام شد، حاضرین خاطراتی از روزهای جنگ را بازگو نمودند و در پایان با اهداء لوح تقدیر و هدایا از این خانواده های معزز تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به مناسبت اعیاد شعبانیه

مسابقات روبیک در شهر خضری دشت بیاض قائنات برگزار شد

مسابقات روبیک در شهر خضری دشت بیاض قائنات برگزار شد

مسابقات روبیک با حضور ۱۵ دنفر از نوجوانان شهر خضری دشت بیاض برگزار شد. این برنامه به همت انجمن بازیهای فکری هیات ورزشهای همگانی و به مناسبت اعیاد با سعادت شعبانیه برگزار شد.
در این مسابقات آقایان رمضانی، قربانی ،رحمانی و نظریان مقام های اول تا پنجم را کسب نمودند.
در پایان طی مراسمی با حضور اعضای شورای شهر خضری دشت بیاض جوایزی به نفرات برتر اهداء شد.

گالری

 

 

 

 

کارگاه آموزش بدمینتون در قاین برگزار شد

کارگاه آموزش بدمینتون ویژه هنرآموزان هنرستان تربیت بدنی خلیج فارس قائنات

 کارگاه آموزش بدمینتون ویژه هنرآموزان هنرستان تربیت بدنی خلیج فارس قاین برگزار شد.

این کارگاه باهمکاری هیات بدمینتون شهرستان و مدیریت هنرستان تربیت بدنی خلیج فارس با مدرسی ثانی رئیس هیات بدمینتون استان به مدت چهار ساعت در سالن آزادی قاین انجام شد.
گالری
اخبار مرتبط

 

 

 

کمک کشتی گیران و باستانی کاران قاین به سیل زده گان

کشتی گیران و باستانی کاران قائنات مبالغی را به هموطنان سیل زده اهدا کردند

در یک اقدام خداپسندانه کشتی گیران و باستانی کاران قاینی مبالغی را به هموطنان سیل زده اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش وجوانان شهرستان قائنات، ورزشکاران زورخانه شیرخدا مبلغ یک میلیون تومان را به حساب جمعیت هلال احمر واریز نمودند.همچنین کشتی گیران باشگاه ایران زمین پهنایی مبلغ هفتصدو چهارده هزار و پانصد تومان رامستقیما به حساب غلام رضا محمدی سرمربی تیم کشتی کشور واریز کردند.
گالری
اخبار مرتبط

 

 

 

 

 

جاری شدن آب در محور تپه طاق

با دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب انجام می شود

ساماندهی وانت بارها و دستفروشان در روز بازارهای بیرجند

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در بازدید از روزبازارهای زیرنظارت شهرداری، دستور ساماندهی وانت بارها و دستفروشان، صرفا در روزبازارها را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزیساماندهی وانت بارها و دستفروشان صرفا در روز بازارهای شهرداری بیرجندشهرداری بیرجند گفت: معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند روز گذشته به صورت سرزده از روزبازارهای شهرداری همچون بازار میدان امام، رجائی، چهارشنبه بازار جدید، روزبازار خیابان احمدی روشن، غفاری و پاسداران بازدید کرد .

خسروی با بیان اینکه در این بازدید با توجه به آماده بودن زیرساختهای روزبازارها، دستور ساماندهی وانت بارها و دستفروشان صرفا در روزبازارهای شهرداری صادر شد، افزود: بر اساس دستور معاون دادستان و همچنین برنامه های شهرداری مبنی بر ساماندهی دستفروشان، افرادی که در محدوده بازار مرکزی بیرجند قصد فعالیت دارند صرفاً باید در بازار میدان امام نبش خیابان صمدی فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه دستفروشان و وانت بارهای فعال در محدوده جنوب شهر باید در بازار غفاری، پاسداران و چهارشنبه بازار قدیم ساماندهی شوند، گفت: همچنین افرادی که قصد فعالیت در محدوده شمال شهر را دارند می توانند در بازار رجایی ۱۷ فعال باشند.

خسروی با بیان اینکه بنا به دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب هرگونه فعالیتی در روزبازارها باید با هماهنگی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری صورت گیرد، افزود: این سازمان برای پذیرش تمامی مراجعه کنندگان براساس قوانین  و مقررات، آمادگی دارد و از این طرح ساماندهی وانت بارها و دستفروشان حمایت می شود .

 

 

 

 

تجمع طلاب و روحانیون بیرجند در حمایت از سپاه

اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه بیرجند در تجمعی، اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران را محکوم و حمایت خود را از این نهاد انقلابی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، در این تجمع که در حوزه علمیه سفیران هدایت برگزار شد، حاضرانتجمع طلاب  و روحانیون بیرجند در حمایت از سپاهپلاکاردهایی با مضمون “من یک سپاهی هستم” و شعارهای ” مرگ بر امریکا” و ” امریکا در چه فکریه، ایران پر از سپاهیه” سردادند.
علما و طلاب اهل سنت نیز در این تجمع همانند همیشه در کنار برادران شیعه خود حضور پررنگی داشتند.
حجت الاسلام اسدی استاد حوزه در جمع تجمع کنندگان با بیان اینکه امریکا بداند که ملت و دولت ما در کنار سپاه هستند و از آن حمایت می کنند گفت: این اقدام احمقانه امریکا نشان دهنده عمق کینه و دشمنی این دولت با ملت ایران است.
طلاب و روحانیون در ادامه به سمت مصلی ابوالفضلی راهپیمایی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

گرامیداشت سالگرد اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی

اولین سالگرد شهادت مرتضی بصیری پور، اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی امروز در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار شد.

گرامیداشت سالگرد اولین شهید مدافع حرم خراسان جنوبی

 

 

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در هوافضای سپاه در این مراسم گفت:اگر رشادتها و جانفشانی شهدای مدافع حرم در سوریه نبود، امروز باید با تهدیدات داعش در داخل مرزهای خودمان مقابله می کردیم.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی به اقتدار امروز ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: این اقتدار را مرهون شهدایی هستیم که برای دفاع از اسلام و امنیت کشور جانشان را فدا کردند.
وی با اشاره به حضور ایران در سوریه برای کمک به نابودی داعش گفت: حضورمان در سوریه به درخواست این کشور بود و این وظیفه شرعی و اسلامی است که در شرایط بحرانی، به یاری برادران دینی مان بشتابیم.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در هوافضای سپاه افزود: سوریه در دوران ۸ سال دفاع مقدس، تنها کشور عربی بود که تمام قد از ما حمایت کرد و الان که نیاز به حمایتهای ما دارد، وظیفه داشتیم از مردم و دولت این کشور در برابر تهدید داعش دفاع کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: خدا را شاکریم که خون شهدای مدافع حرم پایمال نشد و امروز شاهد نابودی گروههای تکفیری و داعش در عراق و سوریه هستیم.
وی حمایت از سوریه در مقابله داعش  را برای ایجاد امنیت ایران دانست و افزود:سوریه و عراق بهانه استکبار و حامیانش بود تا این کشورها را فتح کنند و به ایران برسند.

 

به دام افتادن مار یک و نیم متری در خانه شهروند طبسی

ماموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس، مار یک و نیم متری را در منزل مسکونی یک شهروند به دام انداختند.

 افراسیابی کارشناس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری طبس به مردم توصیه کرد مهمان ناخوانده خانواده طبسیاز نگهداری لوازم بیهوده در حیاط منزل که موجب رشد موجودات موزی و خطرناک در لابلای آنها می‌شود، جدا خودداری کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*