هدیه نوروزی استاندار خراسان جنوبی به خبرنگاران

 با دستور استاندار خراسان جنوبی دیدن اماکن تاریخی این استان در ایام نوروز برای خبرنگاران سراسر کشور رایگان شد.

 دیدن اماکن تاریخی (اماکن دولتی) خراسان جنوبی به دستور استاندار در ایام نوروز برای خبرنگاران سراسر کشور که خراسان جنوبی را برای گردش نوروز انتخاب کرده اند، رایگان شد.
محمدصادق معتمدیان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ گردشگری، معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی و برای تکریم خبرنگاران سراسر کشور، این هدیه را از طرف استان خراسان جنوبی به خبرنگاران سراسر کشور تقدیم کرد.
بر پایه این گزارش خبرنگاران می توانند با ارائه کارت شناسایی خبرنگاری، از اماکن تاریخی خراسان جنوبی، به صورت رایگان بازدید کنند.
به گزارش ایرنا خراسان جنوبی با ۶ استان کشور شامل خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان و سمنان همسایه است.
یکهزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در این استان مرزی و کویری شناسایی شده و ۸۶۰ اثر از این تعداد تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که ظرفیتی مهم برای جذب گردشگر است.
همچنین بیش از ۶۰ اثر طبیعی و ۴۵ اثر استان در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.
۱۰ منطقه گردشگری، ۱۴ روستای هدف گردشگری، هفت کویر شاخص و منحصر به فرد در شهرستان های مختلف و سه آبگرم معدنی از جمله مقاصد گردشگری در خراسان جنوبی محسوب می شود.
۱۸ موزه فعال، روستاهای ییلاقی، امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان های طبس، فردوس، بیرجند، خوسف و نهبندان نیز از جمله اماکنی است که می تواند پذیرای گردشگران به خصوص در ایام نوروز باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*