نگرانی کمبود آب هم چنان در استان وجود دارد / هنوز تشنه ایم

امروز خراسان جنوبی – حمیدی / در پی بارش های اخیر در سراسر کشور و از جمله در خراسان جنوبی برخی تصور می کنند با این بارش ها از وضعیت بحرانی و کمبود آب رهایی یافته ایم و می توانیم آب را هرگونه که بخواهیم مصرف کنیم و این در حالی است که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی این موضوع را رد کرد و به خبرنگار ما گفت: اگر چه بارش‌های اخیر حاکی از وضعیت مناسب تری است، اما با توجه به خشکسالی های هیدرولوژیکی شدیدی که در طول سنوات گذشته داشته ایم جبران این کمبودها به‌ ویژه در بخش آب زیرزمینی نیازمند زمان بسیار طولانی تری خواهد بود.
مهندس امامی با بکار بردن این عبارت که نگرانی کمبود آب هم چنان در استان وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد مصارف شرب استان کماکان از سفره های آب زیر زمینی تأمین می شود و جبران کمبود آب این سفره ها هم در این بازه زمانی کوتاه و با این میزان بارندگی ها قابل جبران نیست باید در مصرف آب مدیریت لازم صورت پذیرد. وی ظرفیت سدهای استان را ۶۸ میلیون متر مکعب آب عنوان کرد و افزود : تاکنون از این ظرفیت فقط ۱۸ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی شده که این رقم در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۲ میلیون متر مکعب بوده است . وی ادامه داد : ۵۰ میلیون متر مکعب از ظرفیت سدهای استان خالی است .
۱۲۰ میلیون متر مکعب کسری مخازن آب استان
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی کسری مخازن آب استان را ۱۲۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت : بارندگی ها در استان فراتر از نرمال نبوده و خشکسالی های بیش از دو دهه با این میران بارندگی مرتفع نمی شود. مهندس امامی تأکید کرد: همین ۵۰ میلیون متر مکعب آب خالی سدهای استان نشان می دهد که باید در مصرف آب مدیریت لازم هم از سوی مسئولان و هم مردم صورت گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*