معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد : آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از ۱۹ فروردین ماه

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ از روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.
رضا یکه خانی در گفت و گو با خبرنگار امروز خراسان جنوبی با بیان اینکه واجدین شرایط در این آزمون تا ۲۶ فروردین ماه مهلت دارند تا مراحل ثبت نام را انجام دهند، افزود: این آزمون ویژه مقطع متوسطه دوم برگزار می شود که جهت اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیا دستورالعمل این آزمون به مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق ارسال شده است.
ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از طریق سامانه اینترنتی
وی مسئولیت برگزاری دقیق و مطلوب این آزمون را در شهرستان ها بر عهده مدیران آموزش و پرورش دانست و ادامه داد : ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی از طریق سامانه اینترنتی به نشانیwww.azmoon .medu.ir انجام خواهد شد .
برگزاری آزمون ورودی ۳۱ خرداد ماه
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: این آزمون برای کلیه دانش آموزان پایه دهم که در داخل و خارج کشور تحصیل می کنند بصورت همزمان در داخل کشور برگزار می شود . یکه خانی افزود : آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی همزمان با سراسر کشور رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۱خرداد ماه در خراسان جنوبی هم برگزار می شود.
وی مبلغ ریالی ثبت نام در این آزمون را ۱۸۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت وجه ثبت نام از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام و کارت های اینترنتی عضو شبکه شتاب انجام خواهد شد.
وی در این گفت و گو با تبریک فرا رسیدن سال نو ادامه داد : امید می رود در سالی که به نام رونق تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده بتوانیم با همدلی ، همفکری و همکاری شاهد پیشرفت همه جانبه در استان خراسان جنوبی باشیم.
برای رونق تولید به نیروی متخصص و متعهد نیاز داریم
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ما برای رونق تولید و گسترش تولیدات داخلی به نیروی متخصص و متعهد نیاز داریم، گفت: تربیت این نیروها در وهله اول بر عهده آموزش و پرورش و در وهله بعد بر عهده دانشگاه ها است.
یکه خانی افزود: با توجه به اینکه تولید به افراد متخصص نیاز دارد قطعا در رشته های مختلف خصوصا رشته های فنی و حرفه ای برنامه ریری خاصی خواهیم داشت تا افراد متخصص تر و متعهدتر تحویل جامعه بدهیم .
صرف تخصص در آموزش و پرورش مطلوب ما نیست
وی با اشاره به اینکه در آموزش صرف بدست آوردن تخصص مطلوب ما نیست ، ادامه داد : نیروهایی می توانند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشند که علاوه بر تخصص ، تعهد لازم را هم داشته باشند. وی بیان کرد : به عبارت دیگر در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران هم تخصص و هم تعهد مد نظر است تا با این دوبال بتوانیم به سمت اهداف مشخص شده نظام حرکت کنیم .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*