مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی برای تجلیل از قهرمانان

امروز خراسان جنوبی- قاسمی / مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام کرد: مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی خراسان جنوبی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود این در حالی است که سال گذشته برای برنامه تجلیل از قهرمانان فقط ۷۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود. مهران سرپرست روز گذشته در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان گفت: تلاش بر این است که تا پایان نیمه دوم سال ۹۸ در هر شهرستان یک سازمان مردم نهاد جوان فعال راه‌اندازی شود چرا که این سازمان‌های مردم نهاد هسته فعال اجتماعی هستند. وی تصریح کرد: شرایط کنونی جامعه نیز نشان می‌دهد که سمن ها در موارد اضطراری چون سیل و زلزله چگونه همراه و همدل با نهادهای دولتی در کاهش آلام مردم گام برمی‌دارند و نیاز جامعه به آنها کاملا مشهود است. به گفتۀ وی خراسان‌جنوبی میزبانی بسیاری از همایش‌ها و سمینارها را برعهده دارد که نگاهمان به این میزبانی‌ها را باید به سمت یک نگاه مثبت تغییر دهیم چون هم زمینه‌ساز معرفی خراسان‌جنوبی و هم رونق اقتصادی استان می باشد.
۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای
صنایع دستی استان
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به تبیین طرح شتاب‌دهی به شبکه‌سازی صنایع دستی سوغات خراسان‌جنوبی، گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده که تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است. سرپرست افزود: هدف این طرح شتاب دهی به تولید و فروش صنایع دستی خراسان‌جنوبی می باشد. وی با درخواست از رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مشارکت‌های مردمی، عنوان کرد: یکی از برنامه‌ریزی ها برگزاری گلریزان بزرگ برای کمک به سیل زدگان است. به گفتۀ وی نیاز داریم تا موضوع ستاد ساماندهی امور جوانان در خراسان‌جنوبی جدی تر دیده شود هر چند که در زمینه کمیته‌های تخصصی در شهرستان‌های استان رشد بسیار خوبی داشته ایم. سرپرست به دو طرح ملی ویژه جوانان در استان اشاره کرد و گفت: سمینار ملی جوان خلاق، ایران پیشرو و رونمایی از فاز اول طرح کارآفرین آنلاین در هفته جوان برگزار و رونمایی می شود و هر دو طرح در وزارت ورزش به تصویب رسیده است و اداره کل هیچ دخالتی در تعیین مبلغ و مجری برنامه ندارد. او
۷۷ برنامه در هفته جوان
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۷ برنامه در استان طی هفته جوان اجرا می شود، گفت: از این برنامه ها هفت برنامه برجسته استانی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود که مهمترین آنان کنفرانس ملی- منطقه‌ای ایران پیشرو، جوان خلاق می باشد. مریم مهرور افزود: در این کنفرانس میزبان جوانان استان‌های خراسان شمالی، خراسان‌ رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد خواهیم بود و برای این کنفرانس ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در روزهای پایانی هفته برگزار می‌شود. وی خاطر نشان کرد: همچنین در پایان این سمینار ملی- منطقه ای از پنج کارآفرین جوان برتر تجلیل می‌شود. به گفتۀ وی همچنین جشنواره استانی تجلیل از برترین‌های اوقات فراغت، جشنواره نشاط، امید و جوان و رونمایی از طرح کارآفرینی آنلاین نیز در هفته جوان برگزار می‌شود که برای طرح کارآفرینی آنلاین ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. مهرور با بیان اینکه به مناسبت هفته جوان تعداد ۹ خانه جوان در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: برای تجهیز این خانه‌ها حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*