مدیرکل بیمه سلامت استان: اتفاقات خوب در استان با حضور رسانه ها رقم می خورد

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اگر قرار است در خراسان جنوبی اتفاق خوبی بیفتد با حضور رسانه ها و خبرنگاران رقم خواهد خورد. دکتر اربابی در دیدار با مدیر مسئول و سردبیر روز نامه امروز خراسان جنوبی افزود: البته رسانه ها هم باید منصف باشند اما ارتباط صحیح دستگاه ها با رسانه ها می تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.
اهمیت وجود منابع پایدار برای سازمان های بیمه گر
وی با اشاره به اهمیت وجود منابع پایدار برای سازمان های بیمه اظهار کرد: یکی از کلیدهای رفع مشکلات حوزه سلامت به ویژه در بخش بیمه ای لین است که سازمان های بیمه گر باید منابع کافی برای تأمین هزینه های آن بخش از خدمات سلامتی را که تقبل کرده اند در اختیار داشته باشند که د راین راستا سال گذشته با وجود تنگناهایی که بود با پیگیری های صورت گرفته منتابع نسبتا خوبی را جذب کردیم و بدهی سرشاری که از سال ۹۶ باقی مانده بود را در پایان سال ۹۷ به حد قابل قبولی برسانیم. وی تخصیص به موقع اعتبارات بیمه سلامت در بودجه سال ۹۷ را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: البته در یکی دوماه آخر سال ۹۷ وقفه هایی را در تخصیص اعتبار شاهد بودیم اما در کل وضعیت خوب بود و اگر به همین روال ادامه یابد دست ما به نفع مر دم در خیلی از موضوعات برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر باز می شود.
تحقق دولت الکترونیک در بخش درمان برای کاهش هزینه ها و هزینه کرد درست منابع
به گفته وی خیلی از بیمه ها با همکاری وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن های مختلف در رسته های تخصصی پزشکی همپای هم در راستای بهینه شدن وضعیت درمان کشور تلاش می کنند تا آنچه در حیطه درمان اتفاق می افتد براساس نیاز مردم باشد نه بر اساس درخواست ها که اگر این اتفاق بیفتد هزینه های درمان کاهش یافته و منابع تخصیص داده شده نیز در جای خودش هزینه خواهد شد و کفایت نیز خواهد داشت. دکتر اربابی ادامه داد: در این راستا باید شاهد تحقق دولت الکترونیک مثل نسخه الکترونیک و پرونده های الکترونیک باشیم که نسخه الکترونیک در پایان سال ۹۷ محقق و نرم افزار آن آماده شد و به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه اجرایی گردیده و این بخشی از زیرساخت الکترونیک در درمان سرپایی است که اتفاق می افتد.
راه اندازی نرم افزار تحلیل مراحل
و هزینه های درمان در ۶ ماهه اول سال در استان
مدیرکل بیمه سلامت استان از راه اندازی نرم افزار تحلیل مراحل درمان و هزینه های درمان در ۶ ماهه اول امسال با هدف کنترل و بهینه سازی درمان و در ادامه هزینه درمان خبر داد و گفت: این ها زیرساخت هایی است که باید ایجاد و اصلاح گردد و کنترل منابع و مصارف، بهینه شدن پروتکل های درمان و تبدیل روش های درمانی به صورت پروتکل از جمله اتفاقاتی است که باید بیفتد.
شاهعد آمیختگی در بخش درمان هستیم
وی گام بعدی را نظام ارجاع و پزشک خانواده که در نظام دنیا جواب داده است، ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در بخش درمان شاهد یک آمیختگی هستیم و به عنوان مثال برای سرماخوردگی ساده یک کودک به فوق تخصص مراجعه می شود درحالی که پیگیری خوب باری درمان باید از پایه شورع شود و اینکه بیمار خودش تصمیم بگیرد برای دردش به کدذام متخصص مراجعه کند، روش صحیحی نیست.
طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده راهی
برای درمان صحیح
وی تصریح کرد: در طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح اول یک پزشک عمومی مشاور و پزشک خانواده می شود و درمان را در سطح اول به عهده می گیرد و در ادامه نیز راه درست درمان تکمیلی مشخص می کند. دکتر اربابی همچنین گفت: در سال ۹۷ در استان با پزشکان مطب دار، داروخانه ها و آزمایشگاه ها مذاکراتی در راستای بهینه سازی درمان و هزینه های آن داشتیم. مذاکرات و تفاهم نامه هایی نیز با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که نشان داد جای کا ر زیاد است و البته می توان هزینه های درمان را کاهش داد.
کاهش ۲۰ درصدی هزینه های درمان برای مردم
و بیمه سلامت در سال ۹۷
وی افزود: با اقداماتی که با همکاری و همراهی جامعه پزشکی طی سال ۹۷ در استان انجام گرفت ۲۰ درصد کاهش هزینه های درمان را برای مردم و بیمه سلامت شاهد بودیم و با آنکه تعرفه ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۱۰ درصد افزایش داشت ما نه تنها در سال ۹۷ این افزایش تعرفه را نداشتیم بلکه حدود ۱۰ درصد دیگر نیز از هزینه های درمان را کاهش دادیم. دکتر اربابی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این روال در سال ۹۸ درمان خوب و بهینه مردم، کاهش هزینه ها و هزینه کرد پول در جای درست خودش را در بخش درمان شاهد باشیم.
پیشنهاد استفاده از کارشناسان
در جلسات شورای اطلاع رسانی
حیدری مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: جا دارد در جلسات شورای اطلاع رسانی که با حضور خبرنگاران برگزار می شود از کارشناسان حوزه های مختلف نیز استفاده شود تا آنها بتوانند موضوعات و مسایل روز رابتین و فرهنگسازی لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*