مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی: ۱۰ میلیون متر مکعب رواناب وارد سدهای مخزنی خراسان جنوبی شد

۱۰ میلیون متر مکعب رواناب وارد سدهای مخزنی خراسان جنوبی شد

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: ۱۰ میلیون متر مکعب رواناب در بارندگی های اخیر وارد سدهای مخزنی استان شد.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: به دنبال بارندگی‌های هفته جاری بالغ بر ۱۰ میلیون متر مکعب روان آب وارد هفت سد مخزنی استان شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین حجم ورودی با میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب مربوط به سد نهرین طبس بوده است، افزود: همچنین این بارندگی‌ها سدهای کریت و دره بید را سر ریز کرد.

امامی با بیان اینکه امید است در تأمین آب شرب و کشاورزی دغدغه‌ای نداشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تخلیه بیش از یک میلیون متر مکعب آب از سد نهرین، خسارتی در روستاهای پایین دست به بار نیامده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مکعب آب در هفت سد مخزنی ذخیره شده و ۴۲ درصد از ظرفیت شأن پر شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت کل سدهای مخزنی خراسان جنوبی ۵۸ میلیون متر مکعب بوده که تاکنون ۲۵ میلیون متر مکعب از این ظرفیت پر شده است.

امامی با بیان اینکه سدهای تغذیه‌ای مصنوعی هم بالغ بر پنج میلیون متر مکعب آب مهار کرده‌اند، اظهار کرد: همچنین توسط سد سیاهو توانستیم بالغ بر سه میلیون متر معکب آب مهار کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی خسارت بارش‌ها در کشور، مکان‌هایی که به حریم رودخانه‌ها تجاوز کرده بودند دچار آسیب شدند بنابراین، این امر باید تجربه‌ای برای همگان باشد تا از بارگذاری در بستر رودخانه‌ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*