آخرین خبر :

مجموعه گردشگری گواب خوسف افتتاح شد

معاون استاندار خراسان جنوبی: 
گواب و کمپ عشایری در ارائه توانمندی های خوسف کوشا باشند
علوی مقدم گفت: کمپ عشایری و دریاچه طبیعی در منطقه گردشگری گواب و دهکده گردشگری خوسف در ارائه توانمندی های خوسف کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سید مجتبی علوی مقدم» در جریان بازدید و افتتاح مجموعه گردشگری گواب خوسف ضمن تبریک سال «رونق تولید»، اظهار داشت: نمایشگاه های نوروزی گواب و دهکده گردشگری در ارائه توانمندی های شهرستان، پر کردن اوقات فراغت، فراهم کردن زمینه شادی برای مردم که امروز نیاز مبرم مردم به آرامش و شادی بر کسی پوشیده نیست، مفید و کوشا باشند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: کمپ گردشگری گواب در حاشیه شهرستان خوسف و در زمینی به مساحت سه هکتار، با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است.

علوی مقدم با بیان اینکه باید در بخش های اجرایی گواب اقداماتی انجام شود، گفت: این فضا با امکانات محدود برای مسافران نوروز در مدت دو ماه فراهم شده که جای تقدیر دارد و جا دارد با تلاش و جدیتی که سرمایه گذار گواب دارد؛ قانونمند حرکت کرده و مجوزهای لازم را گرفته و برنامه ها را بر اساس طرح و برنامه دقیق دنبال کند تا مردم استفاده بیشتری از این فضای شاد و مفرح داشته باشند.

معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به خدمات ستاد سفر خراسان جنوبی، بیان کرد: از بهمن ماه با همت مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد خدمات سفر؛ تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروز فراهم شده تا امکانات و تجهیزات کامل در اختیار مردم بوده و تاکنون هم مسافران نوروزی گلایه مند نبودند.

علوی مقدم افزود: تمامی دستگاه های اجرایی به صورت کامل آماده و در اختیار گردشگران هستند، تا زمینه برای پذیرایی از مسافران بیشتر در سال های آینده فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید باید از خدمات بخش های خصوص استفاده کرد، گفت: در سال تولید، خدمات ارزنده ای را برای مردم عرضه خواهیم کرد و غرفه های گواب بر اساس تلاشی که بخش خصوص در زمان اندک کشیده، بسیار جالب بوده و امید است در سال های آینده غرفه های بیشتر با امکانات بیشتری به مردم خدمات ارائه دهند.

«محمد شفیعی»، فرماندار خوسف در آیین افتتاح کمپ گردشگری گواب اظهار داشت: مجموعه گواب کمتر از دو ماه به همت بخش خصوصی، دستگاه های اجرایی و امکانات شهرستان بدون هیچ گونه اعتبار دولتی و در زمینی به مساحت سه هکتار با کمک شرکت تعاونی عشایر شهرستان احداث شده است.

وی افزود: با کمک شرکت تعاونی عشایر و امکانات شهرداری در این محل شهربازی، حیات وحش، ایستگاه محیط زیست، مجموعه های اقامتی و اسکان و دریاچه گواب در منتهی گواب در استقبال از مسافران نوروزی مهیا شده است.

همچنین «امید الهی»، سرمایه گذار خصوصی گواب در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: مجموعه گواب از دی ماه شروع به کار کرده و بعد از ارائه طرح توجیهی به فرمانداری، فرمانداری ما را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه ۲۷ غرفه صنایع دستی و محصلات دامی و یک سالن ۴۰۰ متری، سفره خانه، چهار سیاه چادر و رستوران سنتی، محل اقامت و اسکان آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است، گفت: در راستای بهره برداری کامل این مجموعه یک و نیم میلیارد تومان هزینه بردار خواهد بود.

سرمایه گذار خصوصی گواب بیان کرد: تاکنون ۷۰ درصد مجموعه گواب به بهره برداری رسیده و این مجموعه بازارچه موقت در ایام نوروز نبوده و به صورت دائمی فعالیت خواهد کرد و هم اکنون بازارچه گواب هم به صورت نمایشگاه باز است.

فرمانداری آمادگی حمایت از طرح های سرمایه گذار در دهکده گردشگری است

فرماندار خوسف همچنین بعد از افتتاح گواب و در جریان بازدید از دهکده گردشگری خوسف به خبرنگار شبستان گفت: فرمانداری آمادگی حمایت از طرح ها و برنامه های سرمایه گذار خصوص است و سرمایه گذار دهکده هم باید موافقت اصولی دهکده را از سوی میراث فرهنگی بگیرد.

وی ادامه داد: در دهکده گردشگری سرمایه گذار هر طرح و برنامه ای ارائه دهد، فرمانداری با کمک شهرداری خوسف حمایت می کند چراکه تملک زمین در اختیار شهرداری است.

«حسن رمضانی»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در جریان این بازدید به سرمایه گذار این دهکده قول تسهیلات کم بهره بعد از اخذ مجوزهای لازم را داد و گفت: با اخذ مجوز و در اختیار دادن تسهیلات به سرمایه گذار خصوصی دهکده شاهد رونق بیشتری مجموعه در جذب گردشگر خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*