سفر استاندار به مود و سربیشه

زیرساخت های فرهنگی در استان باید متناسب با شان فرهنگی مردم این استان ایجاد گردد
استاندار خراسان جنوبی ، که عصر امروز در جمع نخبگان شهر مود از توابع شهرستان سربیشه سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: زیرساخت های فرهنگی در این استان باید متناسب با شان و جایگاه مردم فرهنگی این استان ایجاد گردد که این امر از اولویت های کاری ما در استان خواهد بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمد صادق معتمدیان، با بیان اینکه فرهنگ غنی مردم این استان و بخش مود موجب افتخار است، افزود: معرفی فرهنگ غنی این منطقه نیازمند توجه ملی و استانی است.
مقام عالی دولت در استان، به مطالعات انجام شده راجع به بخش مود و ظرفیت های این بخش اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر مشکلات مردم این منطقه را بی واسطه استماع کرده و در کمیته ای که در استانداری تشکیل شده این موارد با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی ذی ربط بررسی و کارشناسی شده و در یک بازه زمانی مشخص بعد از تامین اعتبار لازم ، اجرایی خواهد شد.
معتمدیان ، با بیان اینکه مصوبات این سفر ظرف مدت ۱۰ روز به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهدشد، افزود: ظرفیت های بالقوه ی فراوانی در این منطقه وجود دارد که برای به فعلیت رساندن آنها نیازمند خرد جمعی ، انجام کارهای کارشناسی، اولویت بندی نیازمندی ها و نیز اجرای پروژه به پروژه آنها هستیم ؛ که در این رابطه باید از تمام توان کاری و اداری موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.
استاندار خراسان جنوبی ، با تاکید بر اینکه اقدامات مناسبی در این استان انجام شده است، افزود: هنوز کارهای انجام نشده ی فراوانی نیز وجود دارد که باید در یک کار جمعی و استفاده از توان همه دستگاه های اجرایی آنها را اجرایی و عملیاتی کرد.
معتمدیان ، بزرگترین سرمایه و بارزترین ویژگی این استان را وجود نیروی انسانی ماهر و نیز مردمی متدین و ولایتمدار و انقلابی دانست و تصریح کرد: مردم این منطقه با کمترین امکانات و با حداقل ها کارهای بزرگی را به انجام رسانده اند؛ از این رو نیروی انسان می تواند به عنوان محور توسعه در این استان مورد توجه قرار گیرد.
مقام عالی دولت در استان، به سفر رئیس سازامان میراث فرهنگی در آینده ای نزدیک به استان اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر باید ظرفیت های گردشگری استان و شهرستان به خوبی معرفی شوند تا بتوان در راستای ورود بخش خصوصی نیز اقدامات بعدی را به انجام رساند؛ این در حالیست که یکی از مهمترین آسیب های ما در این حوزه عدم معرفی درست و موثر پتانسیل های استان در این زمینه است.
معتمدیان ، ضمن تاکید بر معرفی مفاخر و مشاهیر استان و بخش مود در ابعاد ملی و بین المللی گفت: برگزاری جشنواره ملی مطبوعات در این استان می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد؛ چرا که با اقداماتی از این دست باید از بن بست فرهنگی خارج شویم.
استاندار خراسان جنوبی ، با بیان اینکه توسعه باید توسعه همه جانبه باشد، افزود: اساس و پایه این توسعه باید مباحث فرهنگی باشد ؛ از این رو زیرساخت هایی که در حوزه فرهنگی در استان ایجاد خواهد شد باید متناسب با شان و جایگاه والای مردم فرهنگی این استان باشد.
معتمدیان ، به زیرساخت های ایجاد شده در روستاها از جمله راه ، آب ، برق ، گاز و… اشاره کرد و ادامه داد: موضوعی که در این مناطق کمتر مورد توجه قرار گرفته موضوع اشتغال و معیشت مردم این مناطق است؛ از این رو باید اولویت مهم ما ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار خصوصاً در روستاها باشد تا بتوان از زیرساخت هایی ایجاد شده برای توسعه منطقه و شهرستان ها استفاده کرد.
* باید چرخه تولید در استان فعال شود.
مقام عالی دولت در استان، به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: بر همین اساس و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تلاش خواهیم کرد تا چرخه تولید در استان بیش از پیش فعال شود.
معتمدیان ، به برنامه ریزی انجام شده به منظور تکمیل چرخه شتر در استان اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در یک برنامه میان مدت توسعه ۳ ساله در حال انجام است ؛ این در حالیست که در حوزه های آبخیزداری ، احیای قنوات و شکوفا کردن پتانسیل های منطقه ای به تفکیک هر روستا و بخش در سال جاری اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.
استاندار خراسان جنوبی ، به دسته بندی واحدهای تولیدی استان در ۴ بخش اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی استان در ۴ بخش شامل واحدهای فعال ، واحدهای نیمه فعال ، واحدهای راکد و واحدهایی که نیاز به توسعه دارند در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان دسته بندی شده و برای هریک از آنها اقدامات لازم و مواردی که مورد نیاز است به انجام برسد اولویت بندی خواهد شد.
معتمدیان ، به توسعه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مود به عنوان یک بسته و پکیج واحد در حوزه توسعه اشاره کرد و ادامه داد: در این رابطه همه موارد به صورت توامان باید مورد توجه قرار گیرد؛ این در حالیست که نباید فرصت سوزی کرده و با هدر دادن زمان مانع اجرایی شدن برنامه های عملیاتی در این حوزه شویم.
مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه اعتبارات و منابع محدود است، گفت: در کنار این محدودیت ها، زمان نیز محدود است و نبایدفرصت سوزی کرد بلکه باید از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده استفاده کرد.
معتمدیان ، پرداختن به حواشی را از مهمترین موانع توسعه برشمرد و افزود: نباید با پرداختن به حواشی از اصل موضوع غافل شد بلکه باید با همبستگی و استفاده از تمامی ظرفیت های در اختیار ، برای نیل به رونق و توسعه اقتصادی منطقه تلاش کرد.
استاندار خراسان جنوبی ، استقرار حداکثری نمایندگی ادارات در بخش مود و سایر بخش های استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تا جایی که امکان دارد تردد مردم را به مراکز شهرستان ها و مرکز استان برای انجام کارهای اداری کم کرد ؛ از این رو استقرار حداکثری نمایندگی ادارات در این بخش ها باید مورد توجه مسئولین ذی ربط قرار گیرد.

 

 

 

وجود دانشمندان برجسته و پیشینه ای درخشان از مشخصه های بخش مود است
استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در جمع مردم بخش مود از توابع شهرستان سربیشه سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: بخش مود مهد علما و دانشمندان برجسته و دارای سبقه و پیشنیه فرهنگی بسیار درخشانی است که باید در راستای معرفی این ظرفیت ها بیش از پیش تلاش کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمد صادق معتمدیان، هدف از سفر به بخش مود را دیدار بی واسطه با مردم و بررسی مسائل و مشکلات مردم این منطقه از نزدیک برشمرد و افزود: در این سفر مدیران دستگاه های اجرایی استان نیز مطالبات به حق مسئولین محلی و مردم منطقه را استماع کرده و در اولویت ها و برنامه ریزی های سال ۹۸ دستگاه متبوع خود قرار خواهند داد.
مقام عالی دولت در استان، اولویت بندی مشکلات را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: با توجه به محدودیت منابع و اعبتارات و لزوم هزینه کرد بهینه این اعتبارات ، درخواست ها و مطالبات مردم عزیز منطقه از سوی مسئولین باید بررسی و کارشناسی شده و بعد از اعتبارسنجی و تامین اعتبار در یک بازه زمانی معین نسبت به مرتفع ساختن آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
معتمدیان ، با بیان اینکه ظرف مدت ۱۰ روز مصوبات سفر به مود به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد، افزود: در کمیته ای که در دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تشکیل شده است اجرای مصوبات این سفرها پیگیری خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی، به ظرفیت های بالای بخش مود اشاره کرد و ادامه داد: دانشمندانی همچون پروفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ، پروفسور بلالی مود پدر علم سم شناسی ایران ، پروفسور آزاد و پرفسور صباح از جمله چهره های برجسته علمی هستند که در استان و کشور کمتر شناخته شده و مظلوم واقع شده اند.
معتمدیان ، برگزاری مراسم بزرگداشت برای معرفی این عزیزان را از اولویت های کاری در استان دانست و تصریح کرد: بخش مود در حوزه های گردشگری ، علمی، فرهنگی و مذهبی دارای ظرفیت های بی نظیری است که باید از تمام توان موجود برای معرفی و بالفعل کردن این ظرفیت ها استفاده نماییم.
مقام عالی دولت در استان ، به زمینه های مناسب گردشگری در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: وجود چندین روستای هدف گردشگری از جمله روستای چنشت ، گواه صادقی بر این مدعا است.
معتمدیان ، با بیان اینکه در حوزه گردشگری کارهای خوبی در این منطقه انجام شده است، ادامه داد: هنوز کارهای انجام نشده فراوانی در این حوزه وجود دارد که باید مورد توجه مسئولین ذی ربط قرار گرفته و اقدامات لازم در این رابطه به انجام برسد.
استاندار خراسان جنوبی، به قلعه تاریخی مود اشاره کرد و ادامه داد: وجود بقعه متبرکه ی بی بی زینت خاتون(س) و سابر بقاع متبرکه در کنار جاذبه های تاریخی و مذهبی ، این بخش را در حوزه گردشگری برجسته ساخته است.
وی ضمن قدردانی از تلاش نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ، گفت: از برنامه های کاری ما در استان استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان به منظور معرفی استان در ابعاد ملی و بین المللی و رفع مشکلات موجود است که به توفیق الهی تعامل مناسبی در این زمینه بین مسئولین استانی و مجمع نمایندگان استان وجود دارد. 

 

۱۳۹۸/۰۱/۱۰ رویکرد دولت در استان و کشور توسعه گردشگری است
رویکرد دولت در استان و کشور توسعه گردشگری است
استاندار خراسان جنوبی که ظهر امروز در حاشیه سفر به بخش مود سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: یکی از مهمترین برنامه ها و اولویت های کاری دولت در ابعاد ملی و استانی توسعه گردشگری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ، محمد صادق معتمدیان، به وجود چندین روستای هدف گردشگری در بخش مود اشاره کرد و ادامه داد: وجود این روستاها در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی که وجود دارد می تواند زمینه های توسعه گردشگری در این منطقه را بیش از پیش فراهم نماید.
مقام عالی دولت در استان، به اقلیم مناسب این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: باید نسبت به ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد نگاه ملی معطوف گردد و با ورود بخش خصوصی به این حوزه هر چه زودتر شاهد توسعه صنعت گردشگری و توریسم در بخش مود باشیم.
معتمدیان ، با تاکید بر اینکه رویکرد مهم دولت در کشور و استان توسعه گردشگری است، افزود: توجه به موضوع بوم گردی به عنوان یکی از زیرساخت های صنعت گردشگری می تواند در این منطقه بخشی از انتظارات را برآورده سازد چرا که در این زمنیه نیز توانمندی های خوبی در استان و شهرستان سربیشه وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی، احیای بافت های فرسوده را از دیگر موارد در حوزه توسعه گردشگری دانست و تصریح کرد: در این زمینه نیز تسهیلات مناسبی از سوی دولت برای متقاضیان و فعالین در این حوزه در نظر گرفته شده است که می توانند با استفاده از آنها علاوه بر ایجاد در آمد پایدار برای خود نسبت به ایجاد اشتغال برای سایرین نیز اقدام نمایند. 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*