آخرین خبر :

سرمقاله: سیل مدیریت ها مردم را برد…!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / خواستیم در اولین شماره روزنامه در سال نو از گل و بلبل و بوی خوش نرگس و بنفشه‌های بازیگوش و رویش و صدای ناب بلبل و شستن گیسوی پریشان پونه در زلال آب جویباری باریک بنویسیم و دعا کنیم برای مردممان که سالی پر برکت و مملو از موفقیت و سلامتی را تجربه کنند، اما انگار این مردم حق خوشی و امید و انگیزه ندارند و بر آنان حرام شده حلال الهی…!!!
آسمان بر پهن دشت ایران آنقدر گشاده دستی کرد تا مردم خست او را فراموش کنند که نتیجه‌اش بشود سیل های مهیب و بنیان کن، سیل‌هایی که در طول تاریخی که مردم به یاد داشتند بی نظیر بودند …
کشوری که در معرض بلایای طبیعی گوناگون قرار دارد نیاز به مدیریتی قوی و منسجم و تعریف شده دارد، یک مدیریت علمی و قانونمند، مدیریتی که در آن شعار جایگاهی نداشته باشد و هر چیزی سرجای خودش قرار گیرد و از آن بوی تعفن سیاسی بازی به مشام مردم نرسد …!!!
اگر پلاسکوهای مان از بین می‌روند، اگر بم و کرمانشاه و رودبار و طبس داغ هزاران هزار کشته را بر روح خود دارند، اگر آلودگی هوا هر سال هزاران نفر را بی سر و صدا به سینه قبرستان‌ها می‌چسباند، اگر سیل خوزستان و لرستان و… را در خود غرق می‌کند و زندگی مردم را به نابودی می‌کشاند و زیرساخت های اساسی و حیاتی شهرها را با خود به یغما می‌برد و حیات و ممات گومیشان و… را می‌بلعد، نشان از مکانی دارد که در آن هر لحظه باید در انتظار فاجعه‌ای بود…!
مدیریت بحران در این سال‌ها بارها و بارها ثابت کرده که حرفی برای گفتن و عملی برای انجام دادن ندارد، او زمانی اظهار وجود می‌کند که دیگر بود و نبودش هیچ فرقی برای مردم ندارد، مدیریتی که نتواند حداقل خدمات اولیه را بر مردمش عرضه کند و کمیتش از اساس می‌لنگد بیشتر بار مردم است تا یار مردم…!!!
مدیریت بحران در کشوری که تمام شاخصه‌های بحران های طبیعی را دارد و با هزاران میلیارد تومانی که تنخواه دارد تاکنون چه برنامه‌هایی را برای آموزش جدی مردم فراهم کرده؟!! چه آموزش هایی را در برابر سیل و زلزله و آتش سوزی و آلودگی هوا به شهروندانش ارزانی داشته؟!!
چه میزان ماشین آلات سنگین برای استان های در معرض خطر بیشترش فراهم و در اختیارآنان قرار داده؟!!!
چرا با اندک بارندگی شهرهایمان دچار آبگرفتگی و استیصال می‌شوند؟!
اصلاً نیازی نیست آقایان تا کمر در آب فرو روند و با لبخندی نمکین عکس سلفی بگیرند تا ثابت کنند همراه مردم‌اند، اصلاً لزومی ندارد که خبرنگار رسانه ملی تا گلویش برود زیرآب که ثابت کند در صحنه است، اصلاً لزومی ندارد که ثابت کنیم که کدام نیروی مسلح زودتر یا دیرتر به کمک آمده و با مصاحبه های سریالی به مردم تلقین کنیم که مثلاً مردمی هستیم!!!
تا زمانی که دچار بحران خانمان سوز مدیریتیم، از مدیریت بحران کاری ساخته نیست!
باور کنیم که بحران مدیریت، مردم و زندگی‌شان را با خود برد…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*