دید و بازدید نوروزی استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی نوروز ۹۸ با حضور در استان و ادامه بازدیدهای میدانی ماه های اخیر، با قشرهای مختلف مردم دیدار و روند خدمات رسانی نوروزی را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان ساعات پایانی سال ۹۷ با سفر به روستای افکشت از نزدیک با مردم این روستا دیدار و گفت و گو کرد.
وی چند روز قبل به همراه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به این روستا سفری داشت اما در این سفر بازدید از روستا نیمه تمام باقی ماند لذا طبق قولی که به مردم داده بود در ساعات پایانی سال برای بررسی مشکلات و مطالبات در این روستا پای حرف مردم نشست.
وی که حدود ۷۰ کیلومتر مسیر را از مرکز استان برای حضور در جمع مردم روستای افکشت طی کرده بود در این دیدار چند ساعته سخنانی بیان کرد که در آستانه سال نو عیدانه ای برای مردم این روستا بود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خدمات دولت در روستای افکشت از جمله ایجاد راه مواصلاتی، برق و گازرسانی گفت: در برنامه های سال ۹۸ نیازمندی های این روستا در اولویت قرار خواهد گرفت.
تامین آب شرب، پوشش مخابراتی و تلفن همراه و ثابت، بررسی میدانی موضوع قنوات روستا و تلاش برای احیا و مرمت آن از جمله وعده هایی بود که معتمدیان در آستانه سال نو برای مردم روستای افکشت به ارمغان گذاشت.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت گردشگری این روستا بیان کرد: آمادگی ارائه تسهیلات مناسب برای توسعه بوم گردی در روستاهای استان وجود دارد که اهالی این روستا نیز می توانند با دریافت این تسهیلات در خصوص توسعه بوم گردی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی در راه بازگشت از افکشت سری هم به مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در بیرجند زد و کودکان سه تا ۶ سال مهمان این مرکز را مورد تفقد و دلجویی قرار داد.
محمد صادق معتمدیان بدو ورود به این مرکز با بوسه ای پدرانه بر پیشانی دخترکان معصوم که دست تقدیر سرنوشت شان را در جایی دور از کانون گرم خانواده رقم زده، جای خالی پدر نداشته را در آستانه سال نو برای لحظاتی پر کرد.
وی همچنین با حضور سرزده در مرکز آتش نشانی معصومیه شهر بیرجند از پرسنل زحمتکش و فداکار این نهاد در آخرین ساعت سال ۹۷ تقدیر کرد.
بازدید از کلانتری ۱۵ مهرشهر بیرجند از دیگر برنامه های پایان سال استاندار خراسان جنوبی بود که سرباز وظیفه این کلانتری ناباورانه دست مهربان او را به گرمی فشرد تا شاید کمی از دلتنگی هایش کاسته شود.
استاندار خراسان جنوبی همچنین با سرکشی از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند ضمن خداقوت با کارکنان این مجموعه دیدار و از زحمات آنان در آستانه سال نو تشکر کرد.
معتمدیان سپس راهی صدا و سیمای خراسان جنوبی شد و در برنامه زنده نو نوار ویژه برنامه سال نو شبکه استانی خاوران حضور یافت و از دریچه رسانه محلی با مردم استان دیدار کرد و در این برنامه پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت.
وی از بخش های مختلف صدا و سیمای استان بازدید و از زحمات و تلاش های کارکنان این مجموعه در آستانه سال نو تقدیر کرد.
پیام نوروزی استاندار خراسان جنوبی نیز حاکی از نویدی برای رشد، توسعه و پیشرفت شتابان خراسان جنوبی در سال پیش رو است.
وی در این پیام اظهار امیدواری کرد: با به کار گیری ظرفیت ها و توانمندی های استانی و ملی، در سال ۹۸ شاهد گام های بلندی برای محرومیت زدایی و رشد و توسعه خراسان جنوبی باشیم.
معتمدیان در جایی دیگر به شعار امسال اشاره کرد و گفت: رونق تولید فقط به صنایع سنگین و سبک محدود نشده؛ بلکه حوزه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خانگی را هم شامل می شود و همه اجزای اقتصادی کشور در برگیرنده شعار امسال است.
وی افزود: نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از دغدغه های معظم له در خصوص مسائل اقتصادی دارد.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: رونق تولید کامل کننده شعار سال گذشته با عنوان حمایت از کالای ایرانی است و سال هاست نامگذاری های سال با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی، با جهت گیری اقتصادی انجام می شود.
وی در اولین دیدار نوروزی خود با رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر توسعه صنعت پرورش شتر و آبزیان در استان تاکید کرد و گفت: با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، با تمام توان باید برای تحقق شعار سال بکوشیم.
وی همچنین در روزهای ابتدایی نوروز ضمن بازدید سرزده از شهرستان فردوس به زیارت بارگاه مطهر امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم مشرف شد و از موزه مردم شناسی این شهرستان نیز دیدن کرد.
بازدید از پایگاه های خدمات سفر شهرستان زیرکوه از دیگر برنامه های نوروزی استاندار در نیمه اول تعطیلات عید بود که با همراهی استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفت و در این سفر هر ۲ استاندار شرقی به کمپین ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.
معتمدیان پنجم فروردین ماه ۱۳۹۸ در اولین روز کاری پس از دور اول تعطیلات نوروزی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و در فضای صمیمی گفت و گو کرد.
همچنین در پی هشدارهای هواشناسی و تاکید رئیس جمهوری بر آمادگی همه استان ها برای مقابله با سیل های احتمالی، با دستور استاندار خراسان جنوبی عصر دوشنبه پنجم فروردین جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برگزار و در این جلسه بر آمادگی کامل اعضای ستاد و توجه مردم به هشدارها تاکید شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*