تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از استعدادهای ویژه در منطقه خراسان جنوبی است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از استعدادهای ویژه در منطقه خراسان جنوبی و یکی از تالاب های جذاب در کل کشور است که ما بتوانیم با استفاده از استعدادهای آن نگاه ملی را به این منطقه جذب کنیم.

تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از استعدادهای ویژه در منطقه خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید مجتبی حسینی عصر امروز در مراسم دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی در تالاب کجی نمکزار نهبندان اظهار داشت: این جشنواره دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی است که در تالاب کجی نمکزار نهبندان که در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی است برگزار شد.

وی با بیان اینکه رازی که هنر بیان می کند راز وحدت و امید است افزود: ایران سرزمین اقوام و اقلیم های مختلف و آیین های متفاوت است که اقوام گوناگونی در این سرزمین زندگی می‌کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه انسان ایرانی نه تنها پیوند دهنده شرق و غرب است بلکه زمین را به آسمان متصل کرده است بیان کرد: ایران خاک امید بوده و است و ایرانیان نه تنها مردمانی پاک بلکه مردمانی غرور آفرین بوده و هستند.

حسینی با بیان اینکه کشور ما سرزمین فرصت های درخشان است تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باید برای توسعه هنر در کشور مدنظر قرار گیرد نگاه آمایش سرزمینی است تا استعدادهای تمام نقاط ایران شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در نقاطی که استعداد و ظرفیت آن وجود ندارد که کار و سرمایه گذاری در آن منطقه انجام شود باعث هدر رفت سرمایه و عدم پایداری آن برنامه می شود و اگر در منطقه ای استعداد وجود داشته باشد و باعث پایداری آن برنامه و اشتغال در آن منطقه می شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به تالاب کجی نمکزار نهبندان اشاره کرد و یادآور شد: تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از استعدادهای ویژه در منطقه خراسان جنوبی و یکی از تالاب های جذاب در کل کشور است که ما بتوانیم با استفاده از استعدادهای آن نگاه ملی را به این منطقه جذب کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه این یکی از نقاط موثر خواهد بود که در کنار خود، باقی مسائل را به حرکت درآورد اظهار داشت: مانند جشنواره تالاب کجی نهبندان که از نظر اشتغال زایی به این منطقه توجه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین فروش دسته سازه های عروسکی و بومی، سنگ های نیمه قیمتی، شیرینی های خانگی در حاشیه این رویداد مشاهده شد افزود: وقتی این رویداد استمرار داشته باشد ظرفیت های دیگر منطقه تحت تاثیر قرار می گیرد و منحصر به فرد می شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه خراسان جنوبی یک منطقه بسیار با استعداد و پر از جمعیت جوان و جمعیت مستعد جوان در عرصه هنر است گفت: بزرگترین قدمی که می توانیم برای هنرمندان خراسان جنوبی برداریم آموزش هنرمندان است چون استعداد های بسیاری بالایی دیدیم که با یک باز آموزی خوب تخصصی جهش زیادی در زمینه آثار هنری خواهیم داشت.

حسینی توسعه آموزش های خوب را یکی از کارهای مهم عنوان کرد و بیان کرد: بیشترین کار در این منطقه توسعه آموزش های خوب است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث بودجه های حمایتی نیز تمام بودجه ها را بر اساس برنامه و مطالعه در نظر می گیریم و وقتی که یک منطقه از نظر مطالعاتی و برنامه ای پتانسیل و استعداد داشته باشد ما بودجه هایی برای آن در نظر می گیریم.

 

 

 

خراسان جنوبی| توجه به مباحث فرهنگی شهرستان نهبندان نگاه ویژه می‌طلبد

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه، نهبندان جنوبی ترین شهرستان خراسان جنوبی است که ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد گفت: اگر این شهرستان از نظر فرهنگی آسیب ببیند عمق کشور نیز آسیب خواهد دید.

خراسان جنوبی| توجه به مباحث فرهنگی شهرستان نهبندان نگاه ویژه می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین خزاعی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان اظهار داشت: بنابراین درخواست ما از مسئولان کشوری این است که توجه ویژه ای به بحث های فرهنگی این منطقه داشته باشند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر تالاب کجی نمکزار نهبندان روزهای زیبایی را به خود می بیند. افزود: چراکه سالیان سال بود کسی به این تالاب سر نمی زد و تنها برای برداشت نمک مردم به این تالاب می آمدند و مردم از ظرفیت های این تالاب اطلاعی نداشتند.

امام جمعه شهرستان نهبندان به برگزاری جشنواره ملی مجسمه های نمکی اشاره کرد و بیان کرد: خوشبختانه به برکت زحمات زیادی که در این تالاب کشیده می  شود، فضایی حاصل شده است که روستاها نیز از حداقل فرصت استفاده کرده و به تالاب سر می زنند.

خزاعی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در تالاب کجی نمکزار نهبندان امید به زندگی کردن و ماندن را در این منطقه زیاد کرده است.

وی به اهمیت کار هنرمندان مجسمه ساز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مشکلات مردم را به زبان هنر بیان کردن بسیار زیبا و ارزشمند است و در این راستا هنرمندان زحمات زیادی انجام می دهند.

امام جمعه شهرستان نهبندان به ویژگی های نهبندان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان نهبندان جنوبی ترین شهرستان خراسان جنوبی است که ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

خزاعی با بیان اینکه اگر شهرستان نهبندان از نظر فرهنگی آسیب ببیند عمق کشور نیز آسیب خواهد دید اظهار داشت: درخواست ما از مسئولان کشوری این است که توجه ویژه ای به بحث های فرهنگی این منطقه داشته باشند.

 

 

 

خراسان جنوبی| بین المللی شدن تالاب کجی نهبندان در دستور کار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان گفت: بین المللی شدن تالاب کجی نهبندان در دستور کار است.

خراسان جنوبی| بین المللی شدن تالاب کجی نهبندان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ناصر نبی زاده عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان� که با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری مراسم اختتامیه جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان برگزار شداظهار داشت: در این فضا که دشواری های بسیاری داشت هنرمندان هنرهای زیبایی خلق کردند.

وی افزود:همچنین در کنار هنرمندان کشوری هنرمندان بومی این منطقه نیز هنرهای زیبایی خلق کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی با چنین بسترهایی امری مهم و اساسی است.

نبی زاده با بیان اینکه مهمترین بخش جشنواره این است که باعث رونق فضای فرهنگی و داشته های بومی می شود تصریح کرد: در این جشنواره ۲۵ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از انجمن مجسمه سازان کشور و ۱۶ گروه بومی این منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی از این منظر که در قالب یک ظرفیت ملی برگزار شد مزیت هایی از قبیل معرفی تالاب کجی نمکزار نهبندان در کشور، رونق اقتصادی این منطقه و گسترش فرهنگی و هنرهای بومی را به همراه داشت.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*