با توجه به حجم بارندگی ها و خسارت حداقلی سیلاب در استان/ به خیر گذشت

امروز خراسان جنوبی – حمیدی hamidi@birjandtoday.ir / بعد از ورود سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به استان و آماده باش نیروهای امدادی طی روزهای جاری بویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه و هم چنین همکاری خوب مردم استان برای اینکه کمترین خسارات را متحمل شوند شاهد مدیریت بحران بودیم. به گفته مسئولان، خسارات ناشی از سیل و بارندگی ها به شدت کاهش یافته و استان در شرایط عادی و بدون مشکل خاصی بسر می برد و به اذعان مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، از خراسان جنوبی بعنوان استانی که کمترین خسارات سیل را بخاطر اتخاذ تمهیدات و پیشگیری های لازم متحمل شده قدردانی شده است.
میر جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه آماده باش نیروهای امدادی تا امشب هم چنان ادامه خواهد داشت، گفت: در این بازه زمانی که از بارندگی ها و سیل در خراسان جنوبی می گذرد به بیش از هزار نفر امدادرسانی شده که ۵۰۰ نفرشان از مرگ حتمی نجات پیدا کرده اند.
خسارت ۳۰ درصدی به منازل مسکونی
وی از اسکان حدود ۲ هزار نفر در این مدت خبر داد و افزود: خسارات وارد آمده به منازل مسکونی در برخی روستاها و شهرهای استان تا ۳۰ درصد بوده که برآورد خسارات در حوزه های مختلف بعد از اتمام مدت زمان آماده باش و برگشت شرایط به حالت عادی انجام خواهد شد .
بسته بودن برخی از محورهای مواصلاتی استان
جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم در گفت وگو با خبرنگار ما از بسته بودن برخی از محورهای مواصلاتی استان براثر سیل و بارندگی ها خبر داد و گفت: بر اثر حجم بالای روان آب و تخریب برخی از زیرساخت ها، محور ده محمد- عشق آباد- بردسکن، دیهوک – راور، آهنگران- حاجی آباد، حاجی آباد – همت آباد، حاجی آباد، آویز -کالشور تا اطلاع ثانوی بسته است.
سرهنگ توفیقی نیا افزود: روز گذشته حادثه ترافیکی و تصادفی خاصی در محورهای استان گزارش نشده است.
هشدارهای هواشناسی و آمادگی مردم و مسئولان
فرماندار نهبندان هم در گفت و گو با خبرنگار ما از مهار دو روان آب مهم در این شهرستان با همکاری نیروهای امدادی و دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت : در برخی مناطق مانند سهل آباد چندین مورد آب گرفتگی منازل گزارش شده که با ورود نیروهای امدادی این مشکلات مرتفع شده است . کریمان افزود : با توجه به هشدارهای هواشناسی و آمادگی مسئولان و مردم در این بارندگی ها میزان خسارات بشدت کاهش یافته و مشکل حادی وجود ندارد.
۶ مفقودی سربیشه پیدا شدند
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم در خصوص اقدامات چند ساعت گذشته هلال احمر برای سیل زدگان شهرستان سربیشه، گفت : در پی اعلام مردمی در خصوص مفقودی شش نفر از چوپانان و عشایر منطقه دهن رود درح نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند که شب دوشنبه با توجه به بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها و تاریکی شب این افراد پیدا نشدند و از ابتدای روز گذشته نیروهای امدادی هلال احمر، ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران، به منطقه اعزام و بعد از ساعت ها جست و جو سرانجام در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه مفقودین پیدا و تحویل خانواده هایشان شدند.
توزیع سبدغذایی بین خانوارهای گرفتار در سیل
اسعدزاده از ارسال خوارو بار به دهن رود سربیشه خبر داد و افزود: تاکنون به ۳۳ خانوار گرفتار در سیلاب روستای خاکک سبد غذایی داده شده و در مجموع ۱۰چادر، ۲۰ موکت و ۲۰ پتو به روستای خاکک و ۳۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین مردم روستای خاکک توزیع شده است. به گفته وی ۳۰ نجاتگر در قالب شش تیم کار امدادی را در شهرستان سربیشه انجام می دهند. وی گفت: روستاهای کاخک، چاه خزاعی، چاه صباغ و چاه گویان تخلیه شدند و ساکنان روستای کارشک در کنار مزار اسکان داده شدند و تعدادی به محل استادیوم درح اعزام شدند .
ادامه فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز
کارشناس هواشناسی استان هم در مورد و ضعیت آب و هوای استان به خبرنگار ما گفت: سامانه بارشی تا ظهر امروز به صورت ضعیف در شمال شرق استان فعال است اما با خروج سامانه بارشی از امروز ظهر بتدریج کاهش ابر در منطقه رخ می دهد. لطفی به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوا به طور نسبی در شب گذشته اشاره کرد و افزود: از امروز سه شنبه روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*