انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برج‌سازی غیر‌اصولی در شهر بیرجند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عمده ساخت و سازهای شهر بیرجند در سال‌های اخیر بوده و باید تدابیری برای ساختمان‌ و برج‌های بلند اندیشیده می‌شود نه اینکه اکنون در کوچه‌ای تنگ و باریک برج ساخته شود و این مشکل بزرگی است که نباید ادامه پیدا کند.

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برج‌سازی غیر‌اصولی در شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند اظهار داشت: اینکه اعضای شورای شهر توانستند در نخستین اقدام یک شهردار توانمند و متعهد برای شهرستان جذب کند کار بسیار بزرگی بود.

وی گفت: شما امروز وارث عملکرد خوب و یا ضعیف مسئولین مختلف هستید، مسئولینی که قبلاً بر سر کار آمده‌اند و با سلایق و سیاست‌های مختلف کار خود را انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عمده ساخت و ساز و گسترش شهر بیرجند در سال‌های اخیر بوده است و باید تدابیری برای ساختمان‌ و برج‌های بلند اندیشیده می‌شود نه اینکه اکنون در کوچه‌ای تنگ و باریک برج ساخته شود و این مشکل بزرگی است که نباید ادامه پیدا کند.

عبادی تصریح کرد: هنگامی که عکس هوایی یزد را با عکس هوایی بیرجند مقایسه می‌کنیم شاهد تفاوت بسیار زیادی هستیم چون آنها یکنواخت کار کرده‌اند اما در بیرجند ساختمان سازی‌ها و برج سازی‌ها مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: باید جلوی برج سازی در کوچه‌ها را گرفت چون اگر یک برج در یک کوچه ساخته شود تمامی خانه‌های اطراف را خراب کرده و باعث می‌شود تا اکثریت مردم ضرر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرداری و اعضای شورای شهر باید کارها را اولیت‌بندی کنند گفت: اقدامات صورت گرفته بسیار خوب و قابل تقدیر است اما هنور کوچه‌های تنگ و باریکی وجود دارند که با وسایل نقلیه امروز سازگار نیست و باید توسعه پیدا کنند و برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها آسفالت نشده و وضعیت پیاه‌روها و خط کشی معابر مطلوب نیست.

عبادی اظهار داشت: کار در امور شهرسازی یک نوع سرمایه گذاری برای رفاه و راحتی مردم به حساب می‌آید و فواید بسیاری نیز در پی دارد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در روز درختکاری توصیه کردند در هر منطقه‌ای بنا به سازگاری محیط درخت‌های مثمر ثمر کاشته شود تا علاوه بر سرمایه گذاری بهره‌ای نیز از آنها برده شود امید است این توصیه مدنظر شهردار و اعضای شورای شهر قرار گیرد و تلاش شود اولویت‌هایی که به نفع مردم باشد در دستور کار قرار دهید.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: با توجه به کویری بودن استان، پایین آوردن مصرف آب و صرفه جویی ۷۰ درصدی در مورد آبیاری فضای سبز شهری اقدام بسیار ارزشمندی است که تلاش‌های صورت گرفته در این راستا جای تشکر دارد.

وی تصریح کرد: توسعه میدان مرکز شهر و بهسازی آن در آینده لازم است و از آنجایی که شهرداری از جمله نهادهایی است که مردم همیشه با آن سر و کار دارند بنابراین نباید در امور‌ مردم تأخیر و تعللی صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*