امام جمعه موقت بیرجند:«رونق تولید» نیازمند حذف بروکراسی اداری است/ لزوم برخورد قوه قضاییه با مسببین سیل‌های اخیر

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه «رونق تولید» نیازمند ایجاد شرایط مناسب است، گفت: یکی از این شرایط حذف و کاهش بوروکراسی اداری است لذا در این زمینه نیاز به اصلاح برخی ساختارها، قوانین و اساس‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستیم.

«رونق تولید» نیازمند حذف بروکراسی اداری است/ لزوم برخورد قوه قضاییه با مسببین سیل‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند، با بیان اینکه جمهوریت نظام نشان مردمی بودن و بیان‌کننده شکل حکومت و اسلامیت نشان‌دهنده محتوای حکومت است، بیان داشت: «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نسخه شفابخشی است که مردم برای نظام خود برگزیدند.

وی با تأکید بر اینکه اگر کاستی در نسخه وجود دارد در عمل به نسخه است نه اصل آن، اضافه کرد: اگر مردم، مسؤولان و کارگزارانی باشند که به آن عمل نکنند نمی‌توان گلایه به اصل نسخه داشت بلکه مشکل از عمل نکردن به این نسخه شفابخش است.

امام جمعه موقت بیرجند توجه به فرهنگ احترام به طبیعت را بسیار مهم دانست و افزود: طبیعت یک امانت در دین ما است لذا باید آن را نگه داریم و در زمینه حفظ محیط‌زیست امربه‌معروف نیز باید انجام شود.

عبادی با بیان اینکه از لحاظ عدالت اجتماعی کاستی‌هایی داریم با اشاره به وضعیت شمال شهر بیرجند، بیان داشت: احداث یک مرکز درمانی از ملزومات این نقطه شهر است، اگر بودجه ساخت این مرکز برگشت کند ساکت نخواهم بود.

وی به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان که متعلق به سوریه است برای رژیم صهیونیستی، تبیین کرد: کسانی که ادعای دموکراسی و مردم‌سالاری دارند استبدادی بر دنیا حاکم و موضع‌گیری سیاسی عربستان نیز تأسف‌بار است.

امام جمعه موقت بیرجند تنها راه پیروزی بر استکبار و استبداد را مقاومت مردم دانست و گفت: نقشه شوم آمریکا برای خاورمیانه با لبخند تغییر نمی‌کند و این اوج سادگی افرادی است که هنوز چشم امید به بیگانگان دارند.

عبادی با اشاره به شعار سال و مسئله «رونق تولید» اظهار داشت: رونق تولید در داخل کشور یعنی اشتغال‌زایی، ارزش پول ملی و به هر میزانی که تولید بالاتر باشد قدرت تولید ملی نیز بیشتر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه «رونق تولید» نیازمند ایجاد شرایط مناسب است، بیان داشت: یکی از این شرایط حذف و کاهش بروکراسی اداری است لذا در این زمینه نیاز به اصلاح برخی ساختارها، قوانین و اساس‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در خصوص برخی قوانین مجلس شورای اسلامی تصویب کرد هر کدام از قوانین که لازم است برداشته یا اصلاح شود، ولی دستگاه‌ها تاکنون هیچ اقدامی انجام ندادند.

عبادی اضافه کرد: در این زمینه نیاز است دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی نسبت به تشکیل اتاق‌های فکر اقدام کنند تا بتوانیم برخی بروکراسی‌های اداری و احیاناً قوانین مزاحم را مرتفع کنیم.

وی با گلایه از نبود فضای کسب‌وکار مناسب در کشور، بیان داشت: وظایف دستگاه‌ها و دولت زیاد است و بخشی نیز به مردم و خرید کالای ایرانی برمی‌گردد.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از کالای داخلی استفاده کنند، عنوان کرد: خرید یک کالای ایرانی یعنی افزایش قدرت تولید ملی و اشتغال‌زایی، خرید کالای خارجی علاوه بر اینکه بر تولید آسیب وارد می‌کند بلکه سبب کاهش قیمت ریال در مقابل دلار و یورو می‌شود.

عبادی بر لزوم مدیریت و جلوگیری از واردات بی‌رویه توسط دولتمردان تأکید کرد و گفت: در کشور در عمل با کمبود کالا مواجه نیستیم لذا مسؤولان باید تدابیر لازم را در خصوص کالاهای اساسی مردم اتخاذ کنند.

وی ضمن دعوت مردم به کمک به مناطق سیل‌خیز کشور، تبیین کرد: قوه قضاییه باید با کسانی که در سیل‌ها مقصر بودند چه مسؤولان کنونی و چه مسؤولان قبلی برخورد لازم را داشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*