اقدامات ادامه‌دار مدیر؛ مهره‌چینی مدیرکل پروازی با انتصاب مدیران غیربومی و غیرمتخصص/ مردم منتظر اقدام استاندار جهت جلب اعتماد عمومی هستند

در پی انتصاب چهارمین مدیر غیربومی و غیرمتخصص در یکی از ادارات کل خراسان‌جنوبی، مردم انتظار دارند استاندار به موضوع ورود جدی کرده وضمن بررسی میدانی، برخورد قاطع انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خاورستان، مردم استان خراسان‌جنوبی سال‌هاست با مشکلات عدیده‌ای از جمله خشکسالی، درآمد پایین، مسکن نامناسب، بیکاری جوانان تحصیل کرده و حاشیه‌نشینی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وضعیت اشتغال در استان تأسف‌آور است. در استان کویری و مرزی خراسان جنوبی میزان جذب سرمایه‌گذار و تولید ضعیف است و محرومیت در مسائل مربوط به رفاه اجتماعی در جای‌جای استان موج می‌زند.

چشم مردم بر دستان مسئولان و مدیرانی است که باید مردمی، جهادی و در وسط میدان باشند اما متأسفانه یکی از عوامل مهم عقب‌ماندگی استان وجود مدیران ناکارآمد، ضعیف، غیرمتخصص و غیربومی و پروازی است.

حدود ۲ ماه پیش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، در گزارشی نسبت به پروازی‌بودن یکی از مدیران ارشد یکی از ادارات خراسان جنوبی انتقاد کرد. در آن گزارش درج شده بود: این مدیر به جای خدمت، آخر هر هفته با خودروی اداره، تا منزلش در مشهد رفت‌وآمد دارد. شنیده شده مبلغ بسیار زیادی هزینه بنزین خودروی اداره که در دست این مدیر است، شده است. همچنین از این خودرو جهت تفریح خانواده‌اش در یکی از شهرهای استان خراسان جنوبی استفاده کرده است. علاوه بر این موارد، این مدیر، افرادی از استان‌های خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی که با وی در یک گروه قرار دارند اما سابقه مدیریتی ندارند، به عنوان مدیر و معاون در خراسان جنوبی بکارگیری کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، همچنین در گزارشی که سال گذشته منتشر کرد، نسبت به انتصاب این مدیر ارشد انتقاد کرد چراکه این مدیر، برنامه‌ای منظم و منسجم برای مدیریت ارائه نکرده بود و به نظر می‌رسید وی توانمندی لازم برای مدیریت را ندارد و فقط به دلیل رابطه‌های سیاسی منصوب شده است.

به نظر می‌رسد تاکنون اقدامی از سوی مدیران ارشد استانی و کشوری در خصوص این مدیر، صورت نگرفته است.

بیش از یک سال است این مدیر در استان خراسان جنوبی سکونت ندارد و مرتب در حال رفت‌وآمد به محل زندگی‌اش در مشهد است.

با اصرار این مدیر ارشد، در چند روز گذشته، سومین مدیر غیربومی نیز در اداره‌ی مذکور منصوب شد. مدیر جدید که اهل خراسان شمالی و بدون سابقه مدیریتی است، فقط بر اساس روابط به خراسان جنوبی منتقل و به عنوان رئیس یکی از قسمت‌های این اداره کل منصوب شد.

خراسان جنوبی با وجود این‌که از مدیران باسابقه، شایسته و متخصص بهره می‌برد، جای سوال است که چرا از ظرفیت‌های جوانان متخصص استان استفاده نمی‌شود؟

از ویژگی‌های مدیران استانی، شناخت و ساکن‌بودن در محرومیت‌ها، پیگیری مجدانه و دلسوزانه‌تر مشکلات است. برخلاف مدیران پروازی که تنها برای ارتقا یا دیگر مسائل به این منطقه می‌آیند و این آسیب‌زا است.

صرف هزینه‌های هنگفت از بیت‌المال آفت دیگری است که حضور مدیران پروازی برای استان به همراه دارد.

مطمئناً روابط، لابی‌ها و جناح‌های سیاسی پشت چنین انتصاباتی وجود دارد که افراد واجد شرایط بازنشستگی و ناتوان در مدیریت را از جای دیگر می‌آورند و بر کرسی‌های مدیریت در استان خراسان جنوبی می‌نشانند که حتی خانواده‌شان را با خود به محل خدمت نمی‌آورند. مدیران پروازی با انتصاب اطرافیانشان و افرادِ بدون تخصص و صرفا با ارتباطات خاص، حق جوانان توانمند استان را ضایع کرده‌اند.

در خراسان‌جنوبی نیروهای جوان با استعداد، مؤمن، متعهد و متخصص برای پست‌های مدیریتی داریم. ای‌کاش ضمن استفاده از نیروهای باتجربه، تدبیری شود و به جوانان بومی نیز فرصت پیشرفت داده شود.

از استاندار خراسان جنوبی تقاضا داریم در انتخاب مدیران لایق و شایسته جهت مسئولیت‌های مهم در استان دقت بیشتری صورت گیرد تا کمتر شاهد اتفاقات ناپسند و رفتارهای غیراخلاقی از سوی برخی مدیران باشیم.

مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان جنوبی انتظار دارند در پی انتصاب چهارمین مدیر غیربومی و غیرمتخصص در این اداره کل، به موضوع ورود جدی و برخورد قاطع انجام دهند.

نادیده‌گرفتنِ سهل‌انگاری، کم‌کاری و فرصت‌طلبی برخی مدیران، علاوه بر این‌که به ضرر مردم استان است، مجموعه مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را زیرسؤال می‌برد و بدبینی، نارضایتی و ناامیدی در مردم نسبت به خدمات سایر مدیران ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*