استاندار : موزه های خراسان جنوبی نیاز به بازنگری دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: موزه های استان از جمله موزه مشاهیر نیاز به بازنگری، به روز رسانی یا بازتعریف جدید دارد.

محمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جایگاه مفاخر و مشاهر استان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید طرحی برای ایجاد موزه مناسب و در شأن این مشاهیر توسط میراث فرهنگی ارایه شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم از نمایشگاه صنایع دستی افزود: در کنار ترویج صنایع دستی لازم است که ظرفیت های صنایع دستی و بومی استان بیش از پیش معرفی و مورد حمایت قرار گیرد.
معتمدیان، ایجاد بازارچه ها و مراکز فروش دایمی محصولات صنایع دستی را از برنامه های حمایتی دولت در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: این بازارچه ها به منظور معرفی ظرفیت های تولیدی بومی و صنایع دستی امسال اجرایی می شود.
استاندار خراسان جنوبی و رئیس ستاد خدمات سفر استان شب گذشته با حضور در باغ و عمارت تاریخی اکبریه بیرجند از قسمت های مختلف این اثر جهانی بازدید کرد.
محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه با حضور در عمارت این باغ تاریخی، بخش های مختلف موزه مردم شناسی و باستان شناسی را مورد بازدید قرار داد.
وی همچنین با حضور در بازارچه صنایع دستی مستقر در باغ اکبریه ضمن بازدید از غرفه ها با صنعتگران این حوزه گفت و گو کرد.
بازدید از موزه مشاهیر و فرش و نگارخانه سرو از دیگر برنامه های حضور استاندار در باغ جهانی اکبریه بود.
باغ و عمارت اکبریه بیرجند یکی از چهار اثر ثبت جهانی خراسان جنوبی نوروز هر سال میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی است و برنامه های متنوع از قبیل رقص محلی، موسیقی سنتی، مراسم مجمه بازی، نمایش سیاه بازی و … در این محل برای عموم اجرا می شود که با استقبال مردم همراه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*