اخبار کوتاه سیاسی و اجتماعی / انتقاد شدید عماد افروغ از صداوسیما: باید به سوی ملی کردن رسانه‌ای که صفت «ملی» را یدک می‌کشد، برویم/علم‌الهدی: آمریکا گور خود را کنده/کیهان بازهم منتقد سیاست‌های دولت شد: فقط تروریستی اعلام کردن نیروهای سنتکام بوی ضعف می‌دهد

علم‌الهدی: آمریکا گور خود را کنده
امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر اصل موجودیت دشمن در خطر است و هستی آن در ادامه دشمنی با ایران است. علم‌الهدی در خصوص بیان اهداف آمریکا از مورد هدف قرار دادن سپاه بیان کرد: آمریکا در برابر این جسارت ممکن است دارای اهداف خاص سیاسی باشد و تصور کرده که با این حرکت در جامعه افتراق ایجاد خواهد کرد و میان مردم و محور اقتدار نظام جدایی می‌اندازد و یا ممکن است هدف آن برخورد عملیاتی باشد که اگر منظور آمریکا هدف دوم باشد نکته‌ای است که خداوند می‌فرماید «یَأْتِیهِ الْمَوْتُ مِنْ کُلِّ مَکَانٍ» و در نهایت مرگ و عاملی برای نابودی را برای خود ایجاد کرده و در واقع آمریکا گور خود را کنده است.

عادل فردوسی‌پور عزیز مردم است، بفهمید
منیژه حکمت، کارگردان سینما، ویدئویی را از جشنی که دوستان عادل فردوسی‌پور به تازگی برایش گرفته‌اند در اینستاگرام منتشر کرد و خطاب به مدیران صداوسیما نوشت: «عادل فردوسی‌پور، مجری و کارشناس کاربلد و دوست داشتنی، عزیز مردم ایران است. اقای صداوسیما و ….. اینو بدونید و بفهمید.»

نگرانی از سرازیر شدن سیلاب دجله و فرات به آبادان
سیلاب، سدهای عراق را سرریز و دجله و فرات را خروشان کرده است. فرماندار ویژه آبادان گفت: رهاسازی آب از سدهای سرریز عراق حالا تا حدودی به افزایش دبی رودخانه اروند منجر شده است. زین العابدین موسوی گفت: بالا رفتن حجم آبهای روان به سمت آبادان، از عراق و سدهای خوزستان، اکنون جنوب آبادان، جاده آبادان – ماهشهر، جاده های شرق بهمنشیر و محورهای مواصلاتی شهر مرزی چوئبده را تهدید می کند و این یک هشدار است. او گفت: با هدف پیشگیری از بحران احتمالی، ۲۰ کیلومتر سیل بند در جاده ورودی شهر یعنی جاده قفاص در حال ساخت است و ۷ کیلومتر سیل بند و انسداد ۷ نهر نیز در مسیر اروندرود در دست اجراست. او تاکید کرد: همه در تلاش و آماده باشند تا مسیر سیلاب از سوی اروندرود کنترل و مهار شود. از سویی جلال خالدیخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مستقر در عراق در گفتگو با مرکز آبادان با تایید این خبر گفت: در عراق هم اکنون روان آبها به استانهای میسان و واسط رسیده که در همسایگی خوزستان واقع هستند. او گفت: بالا آمدن آب رودخانه های دجله و فرات به زمینهای کشاورزی عراق آسیب جدی وارد کرده است.

به ملت ایران بگویید وضعیت در خوزستان بحرانی است 
آیت الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وضعیت در خوزستان بحرانی است، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان می‌گویند وضعیت خوزستان عادی است! این سخن اولاً خلاف واقع و ثانیاً خلاف مصالح مردم خوزستان است. مشکلات روحی و روانی ایجاد شده در اثر سیل مانند افسردگی‌ها و نا امیدی، مشکلات بهداشتی مثل بیماری‌ها و عفونت‌های واگیردار، مسائل سیاسی اجتماعی و حتی گاهی امنیتی، همه از خسارات سیل هستند که لازم است مدیریت شوند و ضروری است کارشناسان و متخصصان برای حل مشکلات سیل و پسا سیل به کمک ما آیند و برنامه‌ریزی و طراحی کنند.

کیهان بازهم منتقد سیاست‌های دولت شد: فقط تروریستی اعلام کردن نیروهای سنتکام بوی ضعف می‌دهد
حسین شریعتمداری در بخشی از سرمقاله امروز کیهان نوشت: آمریکا یک نیروی نظامی رسمی از یک نظام حکومتی مستقر را تروریست اعلام کرده است. این اقدام اگرچه برای اولین بار در دنیا صورت می‌پذیرد و در تقابل با قوانین و حقوق شناخته شده بین‌المللی است و ما در اولین اقدام ضروری باید ارتش آمریکا را تروریست اعلام کرده و این اقدام را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم، اما متاسفانه مجلس ما اولاً؛ تصمیم در این‌باره را به تصمیم هفته آینده کنگره آمریکا موکول کرده است! و ثانیاً؛ تنها نیرو‌های سنتکام (United States Central Command-CENTCOM) که شامل ستاد فرماندهی کل نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است را تروریست اعلام کرده است! مگر آمریکا تمام نیرو‌های سپاه را تروریست نمی‌داند؟! چرا ایران نباید تمام نیرو‌های ارتش آمریکا را در هر نقطه جهان که هستند، تروریست بداند؟! این تصمیم – با عرض پوزش- بوی ضعف می‌دهد!

 

فردوسی‌پور: با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده‌ام
تهیه کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ صحبت‌های منتسب به او را تکذیب کرد. در شرایطی که بعضی از رسانه ها مطالبی را به نقل از فردوسی پور منتشر کرده اند اماعادل در پاسخ به سوالی در مورد انتشار برخی نقل قول‌ها از طرف ایشان گفت: «من با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده‌ام.»/نود

 

انتقاد شدید عماد افروغ از صداوسیما: باید به سوی ملی کردن رسانه‌ای که صفت «ملی» را یدک می‌کشد، برویم
«امروزه صداوسیما با آسیبی روبه‌رو است که در قالب تظاهر به شعارها و نمادهای انقلابی در این رسانه خود را نشان می‌دهد.» عماد افروغ در ادامه یادداشت انتقادی خود در روزنامه اعتماد نوشت: «باید ببینیم چطور می‌توانیم هم جلوی این تظاهرها و نفاق‌ها را بگیریم، هم در جهت آرمان‌های منبسط انقلاب اسلامی حرکت کنیم و هم به‌روز باشیم و چالش‌های فرهنگی کشور، منطقه و حتی جهان را رصد کنیم. به هر حال ما مدعی هستیم که حرف‌های نویی برای عالم بشریت داریم. ما در مجلس هفتم طرحی را تنظیم و ارایه کردیم مبنی بر اینکه هیاتی متشکل از استراتژیست‌ها، صاحب‌نظران و سیاستگذاران فرهنگی تعیین شود و صداوسیما را از حالت تک‌صدایی خارج کند تا دیگر رییس سازمان صداوسیما یکه‌تاز نباشد. گفتیم نصب اینها هم توسط رهبری صورت بگیرد و دبیر این مجموعه هم می‌تواند مثلاً رییس سازمان صداوسیما باشد. اگر چه در این میان نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی هم می‌توانند حضور داشته باشند اما عمده توجه ما معطوف به نخبگانی بود که در عرصه قدرت اجتماعی و عرصه عمومی به فعالیت‌های فرهنگی مشغول هستند و متاسفانه دیده نمی‌شوند. هدف ایجاد فضایی برای تبادل نظر با نخبگان فرهنگی در عرصه عمومی بود.

 

پیام ظریف به حامیان داعش و النصره
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر خود نوشت: بازندگان جنگ علیه تروریسم در منطقه ما نمی‌توانند [واقعیات] تاریخ را از بین ببرند. هدف قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز داعش و النصره و وابستگان آنها را زنده نخواهد کرد. خانم‌ها و آقایان! بازی دیگر تمام شده و اکنون زمان آن است که شما این واقعیت را بپذیرید که همه گزینه‌های غلط را امتحان کرده‌اید و متهم کردن دیگران علاج درد شما نخواهد بود.باید به سوی ملی کردن رسانه‌ای که صفت «ملی» را یدک می‌کشد، برویم. ملی کردن در گرو اصلاح این رسانه است. طوری که هم تفسیر یکسویه از وقایع نداشته باشد و هم از سیاست‌ها و رفتارهای متظاهرانه دست بکشد.

 

 

سرقت معنوی؛ پرونده جدید ترامپ در دادگاه‌های آمریکا 
یک شرکت موسیقی آمریکایی به دلیل استفاده بدون مجوز ستاد انتخاباتی ترامپ از موسیقی یکی از فیلم‌هایش به دادگاه شکایت کرد. روزنامه ایندیپندنت نوشت: استفاده ترامپ از یک موسیقی در کلیپ نامزدی‌اش برای انتخابات ۲۰۲۰ او را راهی دادگاه می‌کند. به نوشته این روزنامه، استفاده ستاد تبلیغات ترامپ از موسیقی فیلم «The Dark Knight Rises» که از تولیدات شرکت آمریکایی وارنر بروس است و در سال ۲۰۱۲ یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های پرده نقره‌ای بود باعث شد تا این شرکت از ترامپ شکایت کند.شرکت وارنر بروس در بیانیه‌‌اش در صفحه توییتر تاکید کرد تدابیر قضایی لازم را علیه رئیس‌جمهور ترامپ به دلیل نقض کپی‌رایت فیلم اتخاذ کرده است. ایندیپندنت در ادامه تاکید کرد ترامپ در نقض کپی‌رایت ید طولایی دارد. او پیش از این در جریان تهدید ایران به اعمال تحریم‌های اقتصادی پوستر سریال «بازی تاج و تخت» را مورد استفاده قرار داده بود

 

 

هشدار بارش باران‌های سیل‌ آسا در ۱۴ استان از شنبه
سازمان هواشناسی اعلام کرد، با ورود سامانه بارشی از بعداظهر فردا به کشور روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ فروردین در ۱۴ استان بارش باران شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها روی خواهد داد.بر این اساس روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ در استان‌های مازندران، گلستان، بوشهر، فارس، قم، یزد و اصفهان بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و در استان‌های هرمزگان، غرب و جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.روز یکشنبه ۲۵ فروردین بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی و بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های سمنان، نیمه شرقی اصفهان،خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و سیستان و بلوچستان روی می‌دهد. همچنین روز دوشنبه ۲۶ فروردین در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوب شرقی کرمان و بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در شمال خراسان جنوبی، شمال یزد و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است/ تسنیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*