اخبار علمی

با خوردن شکلات تلخ جوان بمانید

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از انواع کرم‌های ضدپیری به روند پیری‌ صورت آنها را به تاخیر می‌اندازد، اما باید بدانید که این کار همیشه پاسخگو نیست؛ بهتر است به جای خریدن کرم‌های ضدپیری با خوردن برخی مواد غذایی از روند پیری جلوگیری کرده و پوستی درخشان و جوان داشته باشید. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

شکلات تلخ یکی از اصلی ترین مواد کمک کننده برای کاهش روند پیری پوست است؛ خواص فلاوانول شکلات تلخ می‌تواند از پوست در برابر خورشید محافظت کرده و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد برای سلامت پوست مفید است،‌ البته مصرف موادی مثل چای، سبز، قهوه و انواع سبزی هم می‌تواند به شما کمک کند.

چرت بعد از ظهر مثل داروی کاهش فشار عمل می کند

تهران – ایرنا – نتایج پژوهش های جدید دانشمندان آمریکایی نشان داده است که خواب بعد از ظهر به اندازه ی دُز پایین داروهای فشار، در پایین آوردن فشار خون موثر است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا، خواب بعد از ظهر میزان فشارخون در افراد مورد آزمایش را به اندازه ۶ mmHg (میلی متر جیوه )کاهش داد.
اهمیت این امر در آن است که حتی کاهش ۲mmHg ای فشارخون نیز می تواند خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.
فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی بروز سکته های قلبی و مغزی بوده و خطر ابتلا به آلزایمر را بالا می برد.
بنابر تخمین های سازمان بهداشت جهانی، تا سال ۲۰۵۰، ۵۶ میلیون نفر در دنیا به فشار خون بالا دچار خواهند شد.
به عقیده کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت، فشار خون بالا که نیمی از ایرانیان بالای ۵۵ سال از آن رنج می برند، علت اصلی مرگ و میر در ایران است.
رواج کم تحرکی و تغذیه نامناسب در سال های اخیر، خطر ابتلای جامعه ایرانی به این بیماری را به طور چشمگیری افزایش داده است.

راه حلی برای کمک به رشد موها

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

براساس تحقیقات دانشمندان، موی سر به طور متوسط سالیانه ۱۵ سانت رشد می‌کند و هر فرد روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد،‌ البته تارهای جدید در مدتی کوتاه از طریق همان پیازِ مو جایگزین می‌شود. افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راهی برای کمک به رشد مو هستند که یکی از مهم ترین این عوامل بیوتین یا B۷ است؛ این ویتامین به تقویت رشد مو کمک می‌کند و نازک بودن موی سر و ریزش شدید آن از علائم کمبود آن است. از علائم دیگر کمبود این ماده می‌توان به جوش‌های اطراف صورت، التهاب پوست و شکننده شدن ناخن‌ها اشاره کرد. اکثر مکمل‌هایی که برای تقویت رشد مو تجویز می‌شوند، حاوی بیوتین هستند، با این حال با مصرف مواد غذایی مثل  تخم‌مرغ، آجیل گوشت (به‌خصوص گوشت ماهی)، غلات، سیب‌زمینی و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و اسفناج می‌تواند بیوتین بدن را جبران کند.

 

با لوبیا قرمز از دست پرخوری‌ها فرار کنید

حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند اما در بین آنها لوبیا قرمز جایگاهی ویژه‌ دارد؛ این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، فولات، پروتئین، مواد معدنی و فیبر است. به همین دلیل هم خوردن لوبیا قرمز باعث می‌شود که شما زودتر احساس سیری کنید و برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید. همچنین مصرف این ماده مغذی باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، قندخون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به سرطان‌های زنانه را هم پایین می‌آورد.

لوبیای سحر آمیز برای کاهش وزن/ منابع غذایی برای بالا بردن رشد مو/ پیری را با شکلات از خود دور کنید

اسیدهای چرب امگا۳ موجب تسریع ایجاد سلولهای بنیادی قلب می شود

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: اسیدهای چرب امگا ۳ سبب رشد و تکمیل سلول های بنیادی قلبی شده و روند ایجاد آن را تسریع می بخشد.

دکتر ناصر اقدمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این طرح با موفقیت مرحله حیوانی خود را پشت سر گذاشته و با نهایی شدن آن، می توان کمک ارزنده ای به کودکان دچار مشکلات قلبی کرد.
وی پیش بینی کرد که استفاده از این سلول های بنیادی در دوران جنینی یا نوزادی بتواند تاثیر خوبی بر روند بهبود ضایعات قلبی داشته باشد.
پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی هم اعلام کرد: اسید‌‌‌‌‌‌های چرب امگا ۳ و اسکوربیک اسید با محافظت از سلول‌‌‌‌ ‌‌های قلبی حاصل از تمایز سلول‌‌‌‌ ‌‌های بنیادی، تأثیر سلول درمانی را افزایش می‌‌‌‌ ‌‌دهند.
یکی از مهمترین مشکلات در سلول درمانی ضایعات قلبی، مرگ سلول‌‌‌‌‌ های پیوند یافته به علت استرس اکسیداتیو (تولید رادیکال‌های آزاد اکسیژن) است.
تحقیقات پژوهشگران نشان داد که اسید‌‌‌‌‌های چرب امگا ۳ از جمله ایکوساپنتانوئیک اسید (EPA)، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و اسکوربیک اسید (AA) در بهبود ضایعات قلبی موثر هستند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*