اخبار علمی

درمان حساسیت فصلی بهاره

حساسیت‌‌های فصلی اخیرا شیوع بیشتری به خصوص در بین کودکان پیدا کرده است و می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد؛ برای کنترل این اختلال می‌توانید با شستشوی مداوم دست‌ها، داشتن فعالیت های ورزشی، رژیم غذایی سالم و خواب کافی (۶ الی ۸ ساعت) از مبتلا شدن بهحساسیت فصلی‌ جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که برای درمان حساسیت فصلی ، نیازی به هزینه کردن زیاد نیست؛ بر اساس نتایج مطالعات علمی، استفاده از مکمل‌هایی همانند ویتامین C و روی، به منظور پیشگیری یا درمان سرماخوردگی و حساسیت، به طور قابل توجهی موثر خواهد بود.

فشار خون بالا را با دارچین کنترل کنید

مصرف برخی مواد غذایی مثل سبزی ریحان، جو دو سر، دانه کتان، جوشانده عناب، خیار تازه که در ۳ وعده ناشتا، عصر و شب، دم کرده تخم خیار، شنبلیله، گریپ فروت، نارنج، میوه نارس خرمالو، زلزالک، فندق و گلابی هم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

برخلاف تصورات عموم مردم، طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۶ دارچین باعث کاهش فشار خون می شود و مصرف آن می تواند فشار خون بالای ناشی از افزایش قند خون را کاهش دهد، توجه داشته باشید که مصرف دارویی دارچین فقط باید با دستور پزشک باشد چرا زیرا می‌تواند تداخل دارویی ایجاد کند و منجر به بروز عوارض جانبی شود و داروهایی مانند  وارفارین، آسپرین، فلوکستین، پلاویکس، استامینوفن، سیتریزین و با دارچین تداخل دارند.

ترفندی ساده برای درمان آلرژی بهاره/ خوراکی های خوشمزه برای کاهش فشار خون/ آجیلی که مثل یک آرام بخش قوی عمل می کند/ خاصیت فوق‌العاده فلفل قرمز

دارو ضد افسرگی به نام بادام زمینی

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بادام زمینی ویژگی ضد افسردگی دارد و حتی در برخی موارد به عنوان جایگزین دارویی استفاده شده است، به طور کلی دو مشت از بادام زمینی می‌تواند معادل مصرف یک دوز داروی تجویزی تاثیرگذار باشد؛ در درون بدن، اسید آمینه‌ای اساسی به نام ال-تریپتوفان وجود دارد که نقش کاهنده اضطراب و حتی مهم تر از آن را دارد و نقش مهم‌تر این ماده یعنی تریپتوفان موثر بودن در تشکیل سروتونین، یکی از انتقال دهنده‌های عصبی مهم بدن است؛ سروتونین در بدن نوعی احساس سرخوشی به وجود می آورد و نگرانی‌ها را از شما می‌گیرد.

مصرف بادام‌زمینی می‌تواند بر پیشگیری از سرطان، کمک به حفظ سلامت قلب، کاهش فشار خون بالا، کمک به سلامت و زیبایی مو و بهبود سلامت استخوان ها هم موثر باشد پس از مصرف آن غافل نشوید.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

با فلفل قرمز ریه هایتان را سالم نگه دارید

سرطان و مشکلات ریوی یکی از اختلالات شایع در جوامع بشری هستند؛ ریه با توجه تاثیری که بر عملکرد بدن دارد، اهمیت زیادی برای پزشکان پیدا می‌کند، نتایج برخی تحقیقات جدید نشان می‌دهد کهتندی فلفل قرمز به کُند شدن روند پیشرفت سرطان ریه کمک می‌کند و می‌تواند درمان احتمالی برای سرطان ریه باشد.

در یک تحقیق تاثیر روعن‌ماهی هم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مصرف روغن ماهی با توجه به این که سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۳ است می‌تواند ریسک ابتلاء به آسم را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

اندر حکایت خواص شگفت‌انگیز سیر

سیر خواص بسیار زیادی دارد؛ پیش از این مشخص شده بود که مصرف سیر به طور روزانه می تواند تا ۷۰ درصد علائم سرماخوردگی را کاهش دهد، اما بنا بر تحقیقات اخیر نجام شده، مصرف سیر در یک دوره ۲۴ هفته ای می تواند فشار خون را کاهش دهد و همان طور که می‌دانید فشار خون بالا یکی از عواملی است که می تواند با حملات قلبی و سکته مغزی همراه باشد.

همانطور که می‌دانید این ماده غدایی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن برای مبارزه با آسیب های «اکسیداتیو» کمک می کند و خطر بیماری های مغزی از جمله آلزایمر را کاهش می‌دهد همچنین افراد با کلسترول بالا می‌توانند سیر مصرف کنند، چرا که می تواند میزان کلسترول خون آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد.

در مطالعات پیشین این موضوع هم مشخص شده بود که سیر با افزایش استروژن در زنان، به کاهش پوکی استخوان کمک کند؛ از طرفی علاوه بر افزایش طول عمر، افراد مسن را از خطرات ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن حفظ می کند.

راهکاری ساده برای درمان حساسیت/ دادو گیاهی برای کنترل فشار خون/

 

 

آب سیب‌زمینی را دور نریزید

آب سیب زمینی غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، ویتامین های مختلف B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد، است. اکثر مواد مغذی در پوست سیب زمینی قرار دارند، بنابراین مهم است هنگام تهیه آب آن در خانه، پوستش را نگیرید. آب سیب زمینی به دلیل وجود بسیاری از مواد مغذی فواید زیادی دارد و جلوگیری از پیری، کمک به هضم، بهبود زخم، حمایت از کبد، بهبود گردش خون و تنظیم تولید هورمون از جمله تاثیرات چشمگیر آب سیب زمینی است، آب سیب‌زمینی برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا هم مفید است و برای درمان میگرن استفاده می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز آب سیبزمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را از بین میبرند

 

آیا استفاده از سفید کننده خوب است؟

تحقیقات جدید نشان می دهد بسیاری از محصولاتی که برای سفید کردن دندان ها به کار می رود، آسیب رسان است و استفاده از آن‌ها به قیمت خراب شدن دندان ها تمام می شود و باید این محصولات را با احتیاط مصرف کرد، نوار چسب های سفید کننده دندان، قطعات کوچکی هستند که از نوعی پلاستیک انعطاف پذیر به نام “پلی اتیلنگ ساخته می شوند، به گونه ای که هر نوار، محتوی یک ژل سفید کننده دارای پراکسید هیدروژن و یا پراکسید کاربامید است. به گفته محققان، دندان‌های بیشتر افراد به طور طبیعی سفید نیستند و طیف رنگ زرد در آن ها دیده می شود. بنابراین اغلب افراد برای اینکه از زیبایی بیشتری برخوردار شوند به فکر سفید کردن دندان های خود می افتند، مواد موجود در محصولات سفید کننده دندان نظیر نوارهای سفید کننده باعث آسیب به مینای دندان‌ها می شود. دندان ها از سه لایه تشکیل شده اند. این لایه ها شامل مینای دندان که لایه خارجی دندان محسوب می شود، لایه میانی دندان و لایه داخلی دندان است؛ مینا یا همان لایه بیرونی دندان که وطیفه محافظت از دندان را بر عهدا دارد با استفاده از این مواد آسیب می‌بیند.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

خواص خرما چیست؟

خرما یکی از شگفت انگیز‌ترین میوه‌های جهان است که خواص تغذیه‌ای بسیاری دارد؛ تنها یک وعده ۱۰۰ گرمی از آن می‌تواند حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه انسان به پتاسیم را به همراه هفت گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، و چندین نوع از آنتی اکسیدان‌ها تامین کند. همچنین، خرما منبع خوبی برای مس، منگنز، ویتامین B۶، منیزیوم و آهن است.

خواص شگفت‌انگیز آب سیب‌زمینی/ راهکاری برای نجات افراد از مسمدمیت با قارچ/ سفید کننده‌هایی که دندان‌هایتان را نابود می‌کند

خرمای تازه اغلب به رنگ قرمز روشن یا زرد روشن یا چیزی بین این دو است اما خرمای خشک شده به طور معمول قهوه ای رنگ می‌شود؛ بیش از سه هزار نوع از این میوه در سراسر جهان یافت می شود. بدون در نظر گرفتن این که چه نوع خرمایی را انتخاب می کنید، مصرف این ماده غذایی با برخی فواید سلامت جالب توجه پیوند خورده است. تنها مصرف دو خرما در روز برای یک هفته می تواند نتایج جالبی را به همراه داشته باشد.

میوه خرما یکی از منابع مناسب فیبر است؛ این ماده ترکیبی ضروری برای گوارش سالم است، به رغم این واقعیت که انسان آن را گوارش نمی کند. در عوض، فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد. شاید عجیب به نظر برسد، اما این شرایط به دفع راحت‌تر و منظم مواد زائد از طریق روده بزرگ کمک می کند.

۱۰۰ گرم خرما دارای هفت گرم فیبر دارد پس می‌تواند گزینه ای خوب برای تامین این ماده مغذی محسوب باشد و افزودن خرما به رژیم غذایی نیز ساده است. مصرف خرما به همراه جو دوسر می تواند فواید سلامت و میزان دریافت فیبر را هرچه بیشتر افزایش دهد. البته، فیبر باید به تدریج به رژیم غذایی اضافه شود تا از بروز برخی مشکلات گوارشی پیشگیری شود.

 

 

راه های حفظ سلامت حافظه در دوران پیری

تهران – ایرنا – محققان دانشگاه البرتا واقع در کانادا عوامل مختلفی را برای بهره‌مندی از حافظه سالم و اجتناب از ضعف حافظه در افراد بیش از ۵۵ ساله شناسایی کردند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، بر اساس این تحقیقات معمولا در بین بزرگسالان در هر رده سنی، حافظه زنان، افراد تحصیل‌کرده و افرادی که بیش از سایرین درگیر فعالیت‌های اجتماعی مانند برگزاری مهمانی‌های شام و همچنین فعالیت‌های شناختی جدید مانند کار با کامپیوتر یا یادگیری زبان خارجی می‌شوند، سالم تر است.
در مورد افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله، سلامت حافظه با ضربان قلب پایین، شاخص توده بدن بالا، مراقبت از خود و زندگی به همراه خانواده ارتباط دارد. افراد بالای ۷۵ سال که دارای گام‌های سریع‌تر بوده و علائم افسردگی در آن‌ها کمتر است، حافظه سالم‌تری دارند.
همچنین بر اساس این تحقیقات افراد دارای ضعف حافظه تمایل کمتری به حضور در فعالیت‌های شناختی دارند. افراد بین ۵۵ تا ۷۵ ساله مبتلا به ضعف حافظه، ضربان قلب بالاتری دارند و کمتر از خود مراقبت می‌کنند‌؛ در حالی که افراد مبتلا به این اختلال در سنین بالاتر از ۷۵ سال با سرعت کمتری گام برمی‌دارند و در فعالیت‌های اجتماعی کمتری حضور دارند.
به گفته محققان می‌توان این عوامل را به عنوان اهدافی برای توسعه راهکارهای جدید به منظور حفظ سلامت حافظه در دوران پیری و یا برای جلوگیری یا به تاخیرانداختن ضعف حافظه مورد استفاده قرار داد.
ضعف حافظه یکی از اولین علایم بیماری‌های شناختی و عصبی مانند آلزایمر است و به همین علت شناسایی راهکارهای جلوگیری از ضعف حافظه برای مقابله با این نوع بیماری‌ها امری ضروری است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*