اخبار علمی

چای سبز فقط یک نوشیدنی معمولی نیست و می‌توان با مصرف آن هم لاغر شد و هم زیبایی خود را حفظ کرد. در این خبر با خواص چای سبز آشنا شوید.

6 فایده اعجاب انگیز چای سبز برای زیباییبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، چای سبز امروزه به یکی از محبوب ترین انواع چای ها و البته نوشیدنی های گرم تبدیل شده است که خواص و فواید بی نظیری را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد. ما نیز در این مقاله از باشگاه خبرنگاران جوان سعی کرده ایم ۶ فایده شگفت انگیز چای سبزرا برای شما گردآوری کنیم، با ما همراه باشید.

خواص فوق‌العاده چای سبز در زیبایی شما

  • کاهش چین و چروک صورت

اگر دلتان می خواهد چهره تان جوان تر از سنتان به نظر بیاید و چین و چروکی روی صورتتان نباشد، چای سبز را در اولویت قرار دهید.  فعالیت آنتی اکسیدان ها و ضد التهابی بودن این  چای به کاهش علائم پیری کمک می کند. هم چنین بر اساس تحقیقات انجام یافته چای سبز محلی صدمات ناشی از آفتاب برای پوست را نیز به صورت چشم گیری کاهش می ‌دهد.

  • پیش‌گیری از پوسیدگی دندان

کاتچین به عنوان یک آنتی اکسیدان شیمیایی در چای سبز  موجب از بین بردن باکتری ها و ویروس هایی می شود که باعث پوسیدگی دندان، عفونت گلو و غیره می شود.

  • کاهش بیماری‌های التهابی پوست

بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده در سال ۲۰۰۷ چای سبز می تواند در درمان شوره سر و پسوریازیس موثر باشد.

  • خلاصی از آکنه با کمک چای سبز

روش اول در زیباسازی پوست: برای این که چهره ای زیبا و شاداب داشته باشید، فقط کافی است که صد گرم برگ چای سبز را با نیم لیتر آب مخلوط کنید و آن را در یک دمای معمولی از اتاق به مدت سی تا چهل دقیقه قرار دهید.  پس از گذشت این بازه زمانی مایع آن را خارج کرده و داخل یخچال بگذارید. شما از این مایع می توانید جهت شادابی پوست و چهره خود استفاده کنید. هم چنین از اعجاب انگیز ترین فواید چای سبز درمان آکنه و خلاصی از آن هاست؛ به طوری که با استفاده از مایع این مخلوط شما می توانید از بازگشت آکنه نیز جلوگیری کنید.



6 فایده اعجاب انگیز چای سبز برای زیبایی



روش دوم برای شاداب سازی پوست صورت: شما می توانید چای سبز تازه را به صورت معمولی دم کنید و سپس بگذارید خنک شود. بعد آن را در یخچال قرار دهید تا یخ بزند. پس از این که چای  یخ زد آن را به صورت تکه های یخی برداشته و بر روی صورت خود بمالید.  ماساژ  پوست با چای سبز یخ زده موجب طراوات آن می شود.

روش سوم زیبایی پوست با استفاده از چای سبز: برگ های چای سبز می تواند عملکردی هم چون لایه بردار برای شما داشته باشند. برای تهیه این لایه بردار طبیعی و منحصربه فرد کافی است سه قاشق چای خوری ماست را با یک قاشق چای خوری برگ چای سبز  ترکیب کنید و صورت خود را به آرامی با آن ماساژ بدهید.  این ترکیب بایستی به مدت پنج دقیقه روی پوست شما بماند. بعد از این مدت صورت خود را با آب ولرم بشورید.  بدین صورت آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز موجب تمیزی پوست شما شده و آکنه ها را از بین می برند.

  • کاهش روند پیری

چای سبز با دارا بودن آنتی اکسیدان ها در خود باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن می شود. به همین سبب مصرف منظم و روزانه چای سبز می تواند علائم پیری و چین و چروک صورت را به صورت چشم گیری کاهش دهد.



6 فایده اعجاب انگیز چای سبز برای زیبایی



  • لاغری با چای سبز

پلی فنول های موجود در این چای باعث مهار فعالیت  آمیلاز بزاق می شود.بدین ترتیب افرادی که مصرف کننده چای سبز هستند با کاهش وزن، دور کمر و تری گلیسرید خون مبتلایان به چاقی روبه رو می شوند.

همان طور که اشاره شد در این مقاله بیش تر سعی بر این  بود تا بر خواص چای سبز در زیبایی و لاغری  پرداخته شود.

چای داغ ننوشید

کافئین چای قهوه

پزشکان در یک مطالعه جدید بار دیگر تاکید کردند که نوشیدن چای داغ می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، متخصصان به افرادی که به مصرف چای داغ علاقه دارند توصیه می‌کنند از این کار خودداری کنند چرا که این عادت موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان مری می‌شود.

در این بررسی پزشکان انجمن سرطان آمریکا برای مدت زمان ۱۰ سال به مطالعه روی افرادی پرداختند که چای داغ مصرف می‌کردند و دریافتند که مصرف چای داغ می‌تواند خطر رشد سلول‌های سرطانی را در مری افزایش دهد.

نوشیدن چای داغ یکی از عادات رایج در سراسر جهان است و در تحقیقاتی که پیش از این انجام گرفته نیز بر ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های داغ و خطر ابتلا به سرطان مری اشاره شده‌ است.

به گزارش ژاپن تودی، سرطان مری در گروه شش عامل متداول مرگ و میر بر اثر سرطان در جهان به حساب می‌آید. طبق اعلام آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی (WHO) مصرف نوشیدنی‌های بسیار داغ که دمای آن بالاتر از ۶۵ درجه سانتی‌گراد باشد از عوامل سرطان‌زا در بشر است.

ب

تشخیص زودهنگام آلزایمر با معاینه چشم

مطالعات نشان می دهد کاهش مویرگ های خونی در پشت چشم می تواند شیوه جدید و غیرتهاجمی برای تشخیص زودهنگام اختلال شناختی، عامل بیماری آلزایمر، باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا ۳۲ شرکت کننده را که تحت آزمایش شناختی منطبق با نوع فراموشی اختلال شناختی قرار گرفته بودند را با افرادی که از لحاظ شناختی سالم بودند مقایسه کردند. تمامی شرکت کنندگان تحت تصویربرداری با آنژیوگرافی OCT چشم قرار گرفتند.

سپس آنها متوجه تغییرات عروقی در چشم انسان‌ها شدند. این تشخیص به صورت غیرتهاجمی و با استفاده از دوربین مادون قرمز و بدون نیاز به رنگ یا اسکنرهای گران قیمت MRI انجام شد.

این باور وجود دارد که بیماران مبتلا به آلزایمر دارای کاهش در جریان خون شبکیه و تراکم عروق هستند.

«امانی فاضی»، استاد دانشگاه، در این باره می‌گوید: «زمانیکه نتایج ما تأیید شوند، این شیوه می‌تواند نوعی نشانه برای تشخیص افراد در معرض ریسک بالا ابتلاء به آلزایمر باشد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «درمان آلزایمر در صورتی که قبل از آغاز آسیب گسترده به مغز و وقوع زوال شناختی انجام شود، بسیار مؤثر خواهد بود.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*