اخبار علمی

تاثیر رژیم غذایی گیاهی در کاهش التهاب لثه ها

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی می تواند به شکل موثری موجب کاهش التهاب لثه ها شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر «جوآن وولبر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعه به وضوح اثبات می‌کند که احتمال کاهش طبیعی التهاب لثه‌ها از طریق داشتن یک رژیم غذایی بهینه و مطلوب که موجب افزایش سلامت کلی هم می‌شود، وجود دارد.»

در این مطالعه، ۳۰ بیمار مبتلا به التهاب لثه در قالب گروه کنترل و گروه آزمایش قرار داده شدند. شرکت کنندگان به مدت ۴ هفته تحت رژیم غذایی قرار گرفتند.

رژیم غذایی جدید شامل مقدار کم کربوهیدرات‌های تصفیه شده و پروتئین‌های حیوانی، اسیدهای چرب سرشار از امگا ۳، ویتامین C، ویتامین D، آنتی اکسیدان‌ها، نیترات‌های گیاهی و فیبرها بود. گروه شاهد کاهش قابل توجه خونریزی ناشی از التهاب لثه نیز بود.

گروه همچنین شاهد افزایش میزان مقدار ویتامین D و کاهش نسبی وزن هم بود.

وولبر در ادامه می‌افزاید: «طبق این یافته‌ها، دندانپزشکان باید برای درمان التهاب و ورم لثه، عادات غذایی را مدنظر قرار دهند. این احتمال وجود دراد که این بیماری ناشی از رژیم غذایی غربی که عامل ایجادکننده التهاب است، نیز باشد.»

مصرف قرص خواب موجب افزایش فشارخون می شود

طبق مطالعه محققان، مصرف روزانه قرص خواب می تواند بر فشارخون افراد مسن تاثیر گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه اتونوموس مادرید اسپانیا، مصرف منظم قرص‌های خواب با افزایش تدریجی فشارخون مرتبط است.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۷۵۲ فرد مسن مبتلا به فشارخون بالا را از سال ۲۰۰۸-۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲-۲۰۱۳ تحت نظر داشتند.

آنالیزها براساس مدل آماری رگرسیون لجستیک انجام شد و براساس جمعیت شناسی، سبک زندگی، همبودی دو بیماری، تعداد داروهای ضدفشارخون و کنترل فشارخون بالا تنظیم شد.

در طول مدت پیگیری وضعیت این افراد، تعداد داروهای مصرفی ضدفشارخون ۱۵۶ بیمار افزایش یافت. هیچ ارتباطی بین طول مدت خواب یا کیفیت خواب و تغییر در مصرف داروی ضدفشارخون مشاهده نشد.

به گفته تیم تحقیق، مصرف قرص‌های خواب رابطه قابل توجهی با افزایش تعداد داروهای ضدفشارخون داشت.

تیم تحقیق اذعان می‌کند مصرف قرص خواب می‌تواند نشانه ضرورت درمان بیشتر فشارخون بالا در آینده باشد.

در مطالعه قبلی هشدار داده شده بود که مصرف منظم برخی داروهای خواب ممکن است با افزایش ریسک بیماری آلزایمر مرتبط باشد.

اینفوگرافی / گیاهانی که برای تقویت مغز مفید هستند

بر اساس گزارش مجله سلامت، برخی گیاهان دارویی به تقویت مغز کمک می‌کنند و باعث بهبود عملکرد آن می‌شوند. در این اینفوگرافی با این گیاهان و خواص هر یک از آن‌ها اشنا می‌شویم.

 

رژیم غذایی مناسب برای پسردار شدن

خانم‌ها برای پسردار شدن باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند، این رژیم باید از ۲ تا سه ماه قبل از بارداری زیر نظر متخصص تغذیه که حاوی مقادیر بالای پتاسیم و سدیم و فقیر از کلسیم و منیزیم باشد تا زمان مثبت شدن تست بارداری رعایت شود؛ از میوه‌های خشک با پتاسیم بالا همچون انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، آلو بخارای خشک و کشمش استفاده کنید؛ غذا‌های شیرین و بدون کافئین همچون عسل، نبات و آبنبات  احتمال پسردار شدن را بالا می‌برد.

(دانستنی)هولاهوپ، ورزشی عالی در کاهش چربی شکم/ برای ترک سیگار عرق بریزید/ ررژیم غذایی مناسب برای پسردار شدن

روغن نارگیل راهی ساده برای کاهش ریزش مو

روغن نارگیل حاوی اسید‌های چربی است که با نفوذ در داخل مو و کاهش پروتئین از دست رفته به بهبود رشد مو کمک می‌کند؛ برخی افراد از چرب شدن موهایشان گلایه دارند، اگر مو‌هایتان با روغن نارگیل چرب می‌شوند می‌توانید روغن نارگیل را شب قبل از خواب به سرتان بزنید و صبح آن را شست و شو دهید، اگر مو‌ها خشک است، می‌توانید از آن به عنوان درمان طبیعی خشک مو استفاده کنید، افزون بر این روغن نارگیل به عنوان یک ماده طبیعی پرپشت کننده و درخشان کننده مو نیز شناخته می‌شود.

(دانستنی)هولاهوپ، ورزشی عالی در کاهش چربی شکم/ برای ترک سیگار عرق بریزید/ ررژیم غذایی مناسب برای پسردار شدن

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*