آمادگی بیرجند برای مقابله با سیل؛ تقویت سیل‌بندها و دیوارهای ساحلی/ توزیع ۲۰۰۰ کیسه شن

شهردار بیرجند گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به‌منظور مقابله با سیل، کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری تا پایان عبور سامانه از منطقه در حال آماده‌باش هستند.

آمادگی بیرجند برای مقابله با سیل؛ تقویت سیل‌بندها و دیوارهای ساحلی/ توزیع ۲۰۰۰ کیسه شن

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بیرجند، در راستای مدیریت یکپارچه و مؤثر مدیریت بحران در سطح شهر بیرجند و به‌منظور ایجاد مکانیزمی برای هماهنگی مؤثر در چرخه مدیریت بحران، ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند تشکیل شد.

شهردار بیرجند در این جلسه اظهار داشت: چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است که ارتقاء آمادگی، ایمنی و توانمندسازی منطقه قبل از وقوع بحران حائز اهمیت است.

محمدعلی جاوید اضافه کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به‌منظور مقابله با سیل، کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری تا پایان عبور سامانه از منطقه در حال آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به تقسیم کار برای اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه عنوان داشت: از چند روز گذشته، جوبه‌ها و پل‌های سطح شهر در حال پاک‌سازی بوده و در حال حاضر نیز کلیه نیروهای عمران، خدمات و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حال آماده‌باش هستند.

شهردار بیرجند از تقویت سیل بندها و دیوارهای ساحلی اطراف شهر خبر داد و عنوان کرد: لایروبی جوی‌ها و ترمیم دیوارهای ساحلی انجام شده است.

جاوید بیان داشت: شهروندان با حفظ آرامش و جلوگیری از انتشار شایعات، از امکانات و تدابیر پیش‌بینی‌شده در شهر بهره‌مند شده و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای، شرایط خدمت‌رسانی را برای نیروهای اجرایی و امدادی فراهم کنند.

وی افزود: تاکنون ۲ هزار کیسه شن توسط شهرداری برای شرایط بحرانی پیش‌بینی‌شده تهیه شده که ظرف روز جاری در سطح شهر تقسیم می‌گردد.

گفتنی است صبح جمعه لایروبی و برداشت نخاله‌های رودخانه شاهرود زیر پل موسی بن جعفر(ع) انجام گردیده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*