۱۰۰ عنوان برنامه هفته هنر انقلاب در خراسان جنوبی برگزار می شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی (سید شهیدان اهل قلم ) و هفته هنر انقلاب اسلامی، ۱۰۰ عنوان برنامه با همکاری مردم و دستگاه های دولتی در استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مجید کریمیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت جنگ نرم و مقابله همه جانبه با آن سال هاست که مقام معظم رهبری بر هنر تاکید دارند و هنر انقلابی را از مهمترین راهکارهای رویارویی با جنگ نرم دانسته اند.
وی ادامه داد: تقویت جبهه جنگ نرم نیازمند ورود مردم و همه دستگاه های اجرایی است که به طور حتم حوزه هنری بدون هم افزایی این گروه ها نخواهد توانست نتیجه قابل توجهی داشته باشد.
کریمیان با بیان اینکه در حوزه هنر انقلاب نباید جزیره ای عمل کرد، اظهار داشت: امروزه بسیاری از دستگاه ها در حوزه های امر به معروف و نهی از منکر، حجاب، عفاف، نماز و از این قبیل پیوست فرهنگی دارند اما متاسفانه هنرمندان معمولا در تولید اثر دست خالی هستند.
وی تصریح کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی بهانه ای برای مانور الگوها و تولیدات هنری با هدف سازماندهی دستگاه ها و الگو سازی نسل جوان است.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه عرضه هنر قابل فهم از اهداف اصلی این نهاد است، گفت: از هیچ تلاشی برای نزدیک کردن جامعه مردمی به هنر انقلاب چشم پوشی نخواهد شد.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه، شب شعر، جشن هنر انقلاب، نکوداشت شهید آوینی، تئاتر، غبار روبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه، نقد فیلم، کارگاه های آموزشی ایده تا فیلم و جشنواره های سرود و ورکشاپ گرافیک را از مهمترین برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان ذکر کرد.
کریمیان از برگزاری جشنوراه سرود خاوران در این مدت خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف شناسایی افراد مستعد در راستای آثار فاخر برگزار می شود که گروه های سرود فعال استان با اجرای برنامه های پاتوقی در جمع مردم و ارسال کلیپ اجرا می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی اظهار داشت: مدت ارسال آثار جشنواره تا ۲۵ فروردین ۹۸ است که پس از انتخاب آثار برتر توسط داوران به زودی زمان برگزاری جشنواره اعلام خواهد شد.
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی، چهل سالگی انقلاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی، وحدت و همدلی، نماز، فرهنگ مقاومت، زندگی بدون ربا و انقلاب اسلامی را از مهمترین موضوعات قابل اجرا در جشنواره خاوران بیان کرد.
وی ادامه داد: به گروه اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد و به گروه های دوم و سوم علاوه بر لوح و تندیس جشنواره به ترتیب هشت و ۶ میلیون ریال اهدا می شود.
کریمیان از برگزاری ورکشاپ طوفان شن در هفته هنر انقلاب خبر داد و گفت: این جشنواره ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه جاری با حضور صابر شیخ رضایی از اساتید برجسته گرافیک کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: هنرمندان استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، سیستان بلوچستان، یزد و کرمان در این جشنواره شرکت خواهند کرد که به نفر اول جشنواره ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.
کریمیان، احیای تئاتر بچه های مسجد را از دیگر برنامه های مهم هفته هنر انقلاب بیان کرد و گفت: تئاتر بچه های مسجد ضمن برگزاری کلاس های ویژه آموزشی در موضوعات سبک زندگی اسلامی، مسجد و دفاع مقدس، مسجد و مدافع حرم، مسجد و اخلاق و حوزه های مختلف داستان های قرآنی برگزار خواهد شد.
از ۲۰ فروردین به مدت هفت روز هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
شهید آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که مقام معظم رهبری وی را «سید شهیدان اهل قلم» نامیدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*