سرمقاله: مردم تاکجا …!!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com / ظاهراً این یک قانون نانوشته است بین حاکمان و دولت های ما و مردم که همواره این مردم‌اند که باید دست دولتها را بگیرند ونه حاکمان دست مردم را، همیشه این مردم هستند که باید نقش سنگ زیرین آسیاب را بازی کنند…!!
سؤال اساسی این است که چرا همیشه مردم؟ پس نقش مدیران و دولتیان و این همه سرمایه و پول و…چه می‌شود؟
این درست که مردم در همه شرایط ناهنجار اجتماعی و بحرانهای طبیعی پای کار بوده و هستند و هیچگاه هم کم نگذاشته وکم نمی‌گذارند اما این امر نمی‌تواند ونباید نافی مسئولیت‌های حاکمان و مدیران خردو کلان کشور باشد و احساس کنند که مردم از صفر تاصد وظیفه دولت‌ها را باید انجام دهند!!
پس نقش دولت و حاکمان در بزنگاههای بحرانی چیست و کجا تعریف می‌شود، چنانچه اوضاع معیشتی آحاد مردم به راه و سفره‌شان رنگین وچرب باشد و دغدغه کار و امکانات حداقلی را نداشته باشند، وباتوجه به روحیه و احساسات مردم مان بیشترین کمک های مالی و جنسی را به مناطق مورد نظر سرازیر می‌کردند همانگونه که صف ۲۰ کیلومتری خودروهای کمک های مردمی در کرمانشاه را فراموش نکردیم و در زلزله رودبار و خیلی قبل‌تر زلزله طبس، اما وقتی مردم سخت در مضیقه مالی وغذایی قرار دارند طبیعی است که میزان کمک های مالی و جنسی‌شان کم وکمتر خواهد شد، همانگونه که شده …!!
تا به کی قرار است مردم باتبلیغات رسانه ملی برای شروع سال تحصیلی جشن عاطفه‌ها برگزار کنند؟ تابه کی قرار است برای آزادی زندانیان جشن گلریزان به سبک ماه عسل بگیرند؟!!
تابه کی قرار است برای ساختن مدرسه چشم بر رحمت خیرین مدرسه ساز دوخته شود؟!! تا به کی قرار است برای رتق وفتق امور بهداشتی مردم چشم به کمک خیرین بیمازستان ساز بدوزیم؟!!
تا به کی قرار است مردم به صندوق های رنگارنگ پول بریزند؟!! تا به کی قرار است مردم برای ساکت نگهداشتن سرمایه گذاران طلبکار صندوق ها و موسسات مالی کلاهبردار از حقشان در بیت المال بگذرند تا دولت بتواند گروهی را ساکت نگاه دارد؟!!
تابه کی قراراست انواع و اقسام خیریه‌های رنگارنگ درنقش دولت وحاکمان به مردم بیچاره و آواره کمک کنند؟!!
به راستی تا به کی؟ این چه قانون نانوشته‌ای است که مردم همواره باید بار بی کفایتی‌های دولت ها وسیاست های مخرب را بردوش کشند؟! این چگونه قانون نانوشته‌ای است که مردم راباید همیشه وامدار دولت ها و حاکمان شان کند؟!!
پس چه زمان نوبت زندگی به مردم می‌رسد؟ مرکز آمار ایران هم اعلام کرد که رشد اقتصادی منفی شده، که البته قابل پیش بینی هم بود، دیروز هم درمجلس برخی وزرا برای دادن گزارش میهمان نمایندگان بودند، و عکسی از جلسه دیروز منتشر شد که توخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!! آقای نماینده در حالی که پا بر روی میز کارش گذاشته بود و بر مبل سبزرنگ و راحت مجلس سخت لمیده بود و متفرعانه با گوشی موبایلش حرف می‌زد داغی شد بر دل و فکر مردمی که سیل نابودشان کرده …!
مردم را بگذارید تا جانی دوباره بگیرند و باز به سراغشان بروید تا درصحنه باشند و ملال از روی دوشتان بردارند تا به راحتی باز هم پا بر میز مجلس دراز کنید و سیر آفاق و انفس نمایید…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*