رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر : انعقاد تفاهم نامه ۴ جانبه برای تأمین تجهیزات بیمارستان های فردوس

امروز خراسان جنوبی _ حمیدی / در پی انتقاد و گلایه رئیس شورای شهر فردوس از تعلل و تأخیر وزارت بهداشت و درمان در راستای تجهیز بیمارستان های شهید چمران ، حضرت رسول (ص) و هم چنین مرکز جدید اورژانس فردوس به دستگاه MRI و سی تی اسکن و درج این خبر در روزنامه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پاسخ به خبرنگار ما در این زمینه گفت: فردوس دستگاه سی تی اسکن دارد ولی این دستگاه جدید نیست که بر اساس سیاست های وزارت بهداشت در گذشته قراردادی با شرکت تبسم برای تأمین این دو دستگاه برای شهرهای فردوس، قاین و طبس منعقد شده بود.
تامین سی تی اسکن بیمارستان قاین
دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه این شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و وزارت بهداشت در سیاست جدید خود از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی بدنبال تأمین این تجهیزات است، افزود: قاین دستگاه سی تی اسکن جدید را دریافت کرده است و برای سایر شهرستان ها در دست پیگیری است.
انعقاد تفاهم نامه برای تامین سی تی اسکن و MRI فردوس
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در گفت و گو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: با پیگیری های مداوم مدیران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خوشبختانه دو دستگاه MRI و سی تی اسکن مورد نیاز شهرستان فردوس در انتهای سال۹۷ در تفاهم نامه ۴ جانبه منعقد شده بین معاونت درمان، معاونت توسعه، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گنجانده شده است.

اولویت با مراکز غربالگری سرطان
دکتر جلال احمدی افزود : در خصوص دستگاه ماموگرافی نیز اولویت توزیع دستگاه ها با مراکز غربالگری سرطانی است که ساختمان آنها بصورت کامل آماده بوده و مورد بازدید کارشناسان وزارتخانه هم قرار گرفته که بعد از تایید دستگاه در اختیار هیات امنای صرفه جویی ارزی قرار می گیرد . وی ادامه داد : خرید و تحویل هر کدام از این تجهیزات پزشکی سرمایه ای توسط هیات امنای ارزی وزارتخانه انجام می شود و زمان بندی تحویل بسته به شرایط اقتصادی کشور و وزارت خانه دارد.
تلاش مسئولان برای تجهیز بیمارستان های فردوس
وی افزود: در حال حاضر تلاش مدیران دانشگاه و نمایندگان مردم در مجلس تجهیز سریع بیمارستان جدیدالاحداث حضرت رسول (ص) و اورژانس جدید بیمارستان چمران فردوس می باشد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*