اخبار علمی

تاثیر نوع زایمان بر سلامت تنفسی نوزاد

تحقیق اخیر نشان می دهد نوع زایمان بر سلامت نوزاد تاثیر زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق نتایج مطالعات، نوع زایمان بر رشد ترکیب میکروبی روده (میکروبیوم های روده) در نوزادان، بدون توجه به مصرف آنتی بیوتیک توسط مادر، تأثیر دارد. همین مسئله می‌تواند بر سلامت تنفسی نوزاد هم در طول اولین سال عمرش تأثیر گذارد.

در این مطالعه که شامل ۱۲۰ نوزاد بود مشخص شد که در مقایسه با کودکان به دنیا آمده به روش طبیعی، کودکان متولدشده به روش سزارین در رشد میکروبیوم های روده شأن تأخیر وجود دارد و فراوانی باکتری‌های مضر در آنها به مراتب بیشتر است، که همین مسئله می‌تواند علت افزایش ریسک عفونت‌های تنفسی در آنها باشد.

بالغ بر ۱۰۰۰ نوع متفاوت باکتری در روده زندگی می‌کند که عملکردهای مختلفی در سلامت دارند نظیر کمک به هضم غذا، تحریک رشد سیستم ایمنی، و حفاظت از بدن در مقابل عفونت‌ها. بعد از تولد، افزایش تنوع میکروب‌های روده آغاز می‌شود تا زمانیکه به وضعیت نسبتاً ثابتی برسد. به نظر می‌رسد سرعت و الگوی دستیابی نوزادان به میکروبیوم هایروده، تأثیر قابل توجهی بر سلامت آنان در سنین بالاتر دارد. اختلال در رشد نرمال میکروبیوم های روده با برخی بیماری‌ها نظیر بیماری روده تحریک پذیر، آسم، آلرژی‌ها و سرطان مرتبط است.

خواص شگفت انگیز دانه‌های کدو

کدو تنبل یکی از پرخاصیت‌ترین خوراکی‌های موجود در زمین است و فواید بسیاری برای بدن فرد مصرف کننده دارد؛ مصرف دانه‌های کدو تنبل باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود، دانه‌های کدو تنبل حاوی مقدار قابل توجهی روی و ویتامین E است که بر حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن انسان نقش اساسی دارد، از این رو، مصرف این دانه‌ها می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

شاید مواد غذایی زیادی وجود داشته باشند که محتوای ویتامین E آن‌ها بیشتر از دانه‌های کدو تنبل است، این دانه‌ها انواع مختلفی از این ماده مغذی شامل آلفا-توکوفرول، گاما-توکوفرول، دلتا-توکوفرول، آلفا-توکومونوئنول و گاما-توکومونوئنول را ارائه می‌کنند که به تقویت سلامت پوست کمک می‌کنند؛ این ماده بر بهبود سلامت چشم‌ها هم موثر است و ماهیچه‌ها را سالم‌تر نگه می‌دارد؛ همچنین دانه‌های کدو تنبل حاوی ترکیب پروتئینی قوی، چربی‌های سالم و فیبر هستند که همگی به حفظ تعادل سطوح قند خون کمک می‌کنند؛ تنها ۲۸ گرم از دانه‌های کدو تنبل دارای ۱۳ گرم از چربی‌های سالم و ۱.۷ گرم فیبر است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

با خوردن روزانه پیاز جوان بمانید

پیاز خواص شگفت انگیزی دارد اما زمانی که موضوع عملکرد سیستم ایمنی مطرح می‌شود، کوئرستین موجود در پیاز به واسطه محتوای سلنیم این ماده غذایی قدرت بیشتری پیدا می‌کند؛ سلنیم یک ماده معدنی است که تراکم بالایی در پیاز دارد. سلنیم به کاهش التهاب و تحریک عملکرد سیستم ایمنی کمک و در شرایطی از واکنش ایمنی بیش از حد نیز پیشگیری می‌کند.

سلول‌های که در بدن با کمبود سلنیم مواجه هستند، سریع‌تر پیر می‌شوند و تکثیر آن‌ها ناکارآمد صورت می‌گیرد. التهاب یک واکنش ایمنی است که به منظور جداسازی منطقه صدمه دیده یا مریض از بافت سالم بدن شکل می‌گیرد، اما التهاب بیش از حد موجب شرایطی دردناک و خطرناک می‌شود؛ به نظر می‌رسد مصرف پیاز می‌تواند به حفظ تعادل عملکرد سیستم ایمنی کمک کند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

 

راهکاری برای خلاصی از  خواب آلودگی بهاری

برای مقابله با خواب آلودگی در فصل بهار بهتر است کم خوری را شروع کنید، خوردن غذا‌های سنگینی مثل گوشت، انواع کباب‌ها، حلیم، شیرینی و ادویه‌جات باید کاهش پیدا کند؛ باید به دنبال مصرف انواع آش‌ باشید و استفاده از موادی مثل زرشک، سماق، رب انار و شربت سکنجبین را فراموش نکنید باید در فصل بهار نسبت به زمستان کمتر ورزش کنیم؛ در این فصل باید لباس‌های پنبه‌ای و خنک بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد؛ از نظر طب سنتی ذوب شدن اخلاط موجود در بدن سبب کوفتگی، خواب‌آلودگی و آبریزش بینی در فصل بهار می‌شود؛ برای خلاصی از این خوابالودگی باید خروجی بدن را بیشتر کنیم تا اخلاط ذوب‌شده که در بدن پخش می‌شوند، خارج شوند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن تخمه کدو بشکنید/ گیاهی برای خلاصی از حساسیت‌ها/ با خوابالودگی بهاری چه کنیم؟

مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به پاک کردن لکه های رنگی روی سطح دندان ها کمک کند، بعضی از مردم نگران هستند که جوش شیرین بیش از حد از بین برنده است و ممکن است مینای دندان را از بین ببرد، اما تحقیقات در سال ٢٠١٧ نشان می‌دهد که این یک راه امن برای پاک کردن لکه ها از روی دندان‌هاست.

جوش شیرین برای مبارزه با باکتری‌ها موثر است و حتی می‌تواند به کاهش پلاک و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

۶ راه طبیعی سفید کردن دندان‌ها/ هشدار؛ این روش‌های سفیدی دندان خطرناک هستند

افزایش ریسک مرگ مردان با رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی

نتایج یک مطالعه نشان می دهد مردان دارای رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و گوشت نظیر سوسیس در معرض ریسک بالای مرگ قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه فنلاند شرقی دریافتند مردانی که بیش از رژیم غذایی حاوی پروتئین گیاهی تمایل به رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی دارند ۲۳ درصد بیشتر در معرض مرگ قرار دارند.

بعلاوه مصرف بالا پروتئین رژیمی با ریسک بیشتر مرگ مردان مبتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی-عروقی یا سرطان مرتبط است.

«هلی ویرتانن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این یافته‌ها نباید به افراد مسنی که در معرض ریسک بالاتر سوءتغذیه هستند و غالباً میزان مصرف پروتئین شأن کمتر از میزان توصیه شده است، تعمیم داده شود.»

قدرت عضلانی؛ کلید طول عمر

تهران – ایرنا – مطالعات محققان برزیلی برای اولین بار نشان می‌دهد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری یونایتد پرس، قدرت عضلات به عنوان نیروی فعال عضلات و سرعت انقباض عضلات تعریف می‌شود.
قدرت عضلات با استقامت عضلات متفاوت است. استقامت عضلات به معنی حداکثر نیروی عضله در مقابل یک عامل مقاومتی در یک تلاش واحد است. به عنوان مثال بالا رفتن از پله، نیاز به قدرت عضلانی دارد و هرچه با سرعت بیشتری انجام شود، به معنی قدرت عضلانی بیشتر است. ولی نگه‌داشتن یا هل دادن یک وزنه سنگین نیازمند استقامت عضلانی است.
بلندشدن از روی صندلی و شوت کردن توپ، بیشتر از استقامت عضلات، به قدرت عضلانی نیاز دارد؛ ‌با این حال بیشتر تمرینات ورزشی با وزنه بر استقامت عضلانی تمرکز دارند.
مطالعات جدید محققان مکزیکی برای اولین بار است که نشان می‌دهد قدرت عضلانی کلید طول عمر و کیفیت بالای زندگی در سالمندان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme