اخبار علمی

در صبحانه خود جودوسر را بگنجانید

صبحانه که نباید فقط نان و پنیر و کله پاچه و این چیز‌ها باشد، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر سیر کننده بودن، بسیار هم مفید هستند یه طور مثال، جودوسر گزینه بسیار مناسبی است، جو سرشار از فیبر حل شدنی و آنتی اکسیدان است و کالری کمی نیز دارد، نصف پیمانه جودوسر معمولی، فقط ۱۵۰ کالری دارد و آنتی اکسیدان موجود در آن برای مقابله با بیماری‌های قلبی و افرادی که کلسترول بالا دارند بسیار مفید است.

(دانستنی) این گیاه را در صبحانه خود بگنجانید/ علت گرفتگی عضلات چیست؟/ از انگل دمودکس چه می‌دانید؟

 

 انگل که سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می‌کند

بسیاری از مردم جهان دچار آلودگی به انگل دمودکس می‌شوند و کارشناسان تاکنون دلیلی قانع کننده برای ابتلا به آن پیدا نکرده‌اند، برخی موارد مانند ضعف سیستم ایمنی یا ابتلای فرد به میکروب هلیکوباکترپیلوری معده می‌تواند باعث بروز این بیماری می‌شود و بیشتر بر روی پوست رشد می‌کند؛ افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، مبتلایان به اگزمای پوستی، عفونت‌های پوستی، آلوپسیا، آکنه التهابی و اچ آی وی بیش از دیگران مستعد این بیماری هستند.

(دانستنی) این گیاه را در صبحانه خود بگنجانید/ علت گرفتگی عضلات چیست؟/ از انگل دمودکس چه می‌دانید؟

 

تاخیر در ابتلا به آرتروز با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی روزانه

پیاده روی

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که تنها یک ساعت پیاده‌روی سریع در هفته می‌تواند ناتوانی حرکتی در افراد مسن ناشی از درد آرتریت، درد مفصلی یا سفتی اندام‌ها را کاهش دهد. این زمان برابر با کمتر از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در روز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از zmescience، پروفسور Dorothy Dunlop، استاد مدرسه پزشکی فینبرگ دانشگاه نورث وسترن معتقد است که افراد مسن برای بهبود سلامتی خود نباید از پیاده روی روزانه غفلت کنند.

بر اساس آمار، بزرگسالان مبتلا به آرتروز زانو- شایع‌ترین شکل استئوآرتریت- در تمام دنیا وجود دارند که در نهایت با مشکلات بسیاری از جمله ناتوانی‌های حرکتی در انجام فعالیت‌های روزانه روبرو می‌شوند. در یک مطالعه جدید، محققان گزارش دادند که تنها یک ساعت فعالیت فیزیکی متوسط تا شدید، می‌تواند توانایی انجام کارهای روزانه افراد مسن را بدون هیچ گونه ناراحتی افزایش دهد.

اساسا ورزش کاهش ۸۵ درصدی خطر ابتلا به ناتوانی در تحرک را به همراه دارد و ۴۵ درصد خطر ابتلا به ناتوانی حرکتی در زندگی روزمره را کاهش می‌دهد.

قرص طبیعت موثرترین داروی مقابله با هورمون‌های استرس

تهران- ایرنا- مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن یا پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه در طبیعت، سطح هورمون استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، مطالعات قبلی تاثیر طبیعت بر کاهش استرس را تایید کردند؛ ولی میزان ارتباط با طبیعت برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو مشخص نبود. این مطالعه برای اولین بار است که نشان می‌دهد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار گرفتن و ارتباط با طبیعت برای کاهش هورمون استرس (کورتیزول) کافی است.
تاثیر طبیعت بر کاهش استرس تا اندازه‌ای است که به پزشکان توصیه می‌شود اصطلاحا «قرص طبیعت» را تجویز کنند.
قرص طبیعت یک راهکار کم‌هزینه و موثر برای مهار اثرات منفی شهرنشینی و زندگی در کنار تجهیزات دیجیتالی است که هر روز افراد را به تحرک کمتری وادار می‌کند.

کرم ضدآفتاب در بهبود سلامت رگ‌های خونی نقش دارد

تهران– ایرنا – مطالعات جدید نشان می‌دهد کرم ضد آفتاب از عروق خونی پوست در مقابل اشعه مضر ماوراء بنفش محافظت می کند و در بهبود سلامت و عملکرد عروق موثر است.

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، اثر مخرب اشعه ماوراء بنفش خورشید بر پوست در مطالعات مختلف اثبات شده است. این اشعه علاوه بر افزایش احتمال بروز سرطان پوست، در پیری پوست نیز نقش دارد. از طرفی این اشعه میزان اکسید نیتریک پوست را کاهش می دهد که ترکیبی ضروری برای سلامتی رگ‌های خونی و خاصیت اتساع و انعطاف‌پذیری آن است.
اتساع رگ‌های خونی نقش مهمی در تنظیم دمای بدن و کاهش استرس دارد، به طور کلی دمای بدن از طریق پوست تنظیم می‌شود.
مطالعات اخیر محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می‌دهد استفاده از کرم ضد آفتاب با حفظ اکسید نیتریک در اتساع و سلامت عروق خونی نقش دارد.
استفاده از کرم ضد آفتاب برای افرادی که طی روز خارج از محیط خانه فعالیت دارند، ضروری است و علاوه بر حفاظت در برابر اشعه آفتاب و کاهش احتمال سرطان پوست، به سلامت سیستم عروق نیز کمک می‌کند.
تاثیر کرم ضد آفتاب پس از دو ساعت از بین می‌رود و نیاز به تجدید است.

بیماری های که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند

نوشیدن آب بسیار مهم است و می تواند به مقابله با بسیاری از بیماری ها کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات نشان می‌دهند کم آبی می‌تواند منجر به اختلالات رفتاری شده و بر عملکرد شناختی، میزان تمرکز و هوشیاری هم تأثیر گذارد و حتی موجب سردرد شود. در ادامه به برخی ناخوشی‌ها و بیماری‌های که می‌توان با نوشیدن آب با آنها مقابله کرد، می‌پردازیم.

آسیب کلیوی

مطالعات نشان می‌دهد مصرف آب به اندازه کافی می‌تواند به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک کند. آب می‌تواند روند رقیق کردن اسیدی که منجر به سنگ کلیه می‌شود را تسریع نماید. همچنین با مصرف آب می‌توانید خودتان را از انواع عفونت‌ها و سموم دور نگه دارید. از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهند عدم نوشیدن آب به اندازه کافی می‌تواند یکی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء و پیشرفت بیماری مزمن کلیوی باشد که می‌تواند منجر به از بین رفتن عملکرد کلیه‌ها و در نهایت نارسایی کلیوی شود.

فشارخون بالا

فشارخون بالا می‌تواند منجر به افزایش ریسک سکته و مشکلات دیگر سلامت شود. علاوه بر اصلاح در سبک زندگی نظیر داشتن رژیم غذایی متعادل، کاهش وزن و ورزش منظم، نوشیدن آب هم می‌تواند به این مسئله کمک کند. در صورت عدم مصرف آب کافی، بدن دچار کم آبی می‌شود و در حقیقت بدن برای حفظ تعادل مایعات، به سدیم وابسته است. سدیم نیز موجب افزایش فشارخون می‌شود. کم آبی می‌تواند موجب بسته شدن عروق خونی میکروسکوپی شود و در نتیجه به رگ‌ها و مویرگ‌ها فشار وارد شده و فشارخون افزایش می‌یابد. پس برای پیشگیری از فشارخون بالا، به مقدار زیاد آب بنوشید.

آرتروز

آرتروز که ناشی از التهاب مفاصل است با علائمی نظیر خشکی دردناک و تورم همراه با مشکل در تحرک همراه است. اگر به مدت طولانی دچار کم آبی باشید توانایی مفاصل کاهش یافته که می‌تواند همراه با درد باشد. اما مصرف آب بهقدرکافی می‌تواند به روان سازی مفاصل کمک کرده و سایش بین آنها را کاهش دهد.

یبوست

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، داشتن تحرک فیزیکی و نوشیدن آب می‌تواند به کنترل یبوست کمک کند. به گفته محققان، مصرف کم آب با یبوست مرتبط است. از اینرو برای حفظ سلامت حرکت روده‌ها، نوشیدن آب را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب می‌تواند سرعت متابولیسم را تا ۲۴ درصد افزایش دهد. سرعت بالاتر متابولیسم موجب افزایش سرعت هضم می‌شود.

بیخوابی

بیخوابی می‌تواند منجر به خستگی،، عدم تمرکز و حتی مشکلات جدی تری نظیر دیابت شود. از اینرو علاوه بر داروهای تجویزشده توسط پزشک و سایر تغییرات در سبک زندگی، باید به مقدار منظم آب کافی هم بنوشید تا به راحتی به خواب بروید.

تب

زمانی که بدن دچار تب می‌شود، بدن آب سلول‌هایش را از دست می‌دهد. زیاد آب بنوشید تا میزان مایعات از دست رفته بدن به حالت تعادل برسد. به خاطر بسپارید که کم آبی می‌تواند موجب تشدید علائم تب شود.

عفونت‌های روده

لایه تشکیل شده در دیواره روده باید پاکسازی شود که این کار از طریق آب انجام می‌شود. پاکسازی روده موجب دوری از عفونت‌ها شده و جذب مواد مغذی را در طول روز سریع‌تر می‌کند.

نکته: نوشیدن ۲ لیتر آب در روز حالتی ایده آل است. به خاطر بسپارید که زیاده روی در نوشیدن آب هم می‌تواند موجب مسمومیت با آب شود که ناشی از کاهش میزان سدیم و سایر الکترولیت‌های بدن به خاطر مصرف بیش از حد آن است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

theme