چند خبر از خراسان جنوبی

 

 

 

اعزام ۲ هزار نفر از خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور

پیش بینی می شود در نوروز امسال بیش از ۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

  مسئول ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور خراسان جنوبی در نشستپیش بینی شرکت بیش از 2 هزار نفر از مردم در اردوی راهیان نورخبری گفت: اردوهای راهیان نور از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین، برگزار می شود.

سرهنگ برات زاده افزود: مردم در سفر هفت روزه خود، از یادمان های عملیات والفجر ۸، اروندرود، یادمان شهدای شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، یادمان شهدای هویزه، طلائیه، دهلاویه، کانال کمیل، منطقه عملیاتی فکه، فتح المبین و معراج شهدای اهواز بازدید می کنند.

وی هزینه سفر برای هر نفر را حدود ۲۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام تا پایان وقت اداری ۲۷ اسفند به پایگاه ها، کانون ها، حوزه ها و نواحی بسیج در سراسر استان مراجعه کنند.

مسئول ستاد برگزاری اردوهای راهیان نور خراسان جنوبی افزود: همچنین کسانی که علاقه مندند با خودرو شخصی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کنند، هزینه اسکان و پذیرایی آنان سه روز پس از ثبت نام و اخذ معرفی نامه رسمی رایگان است.

سرهنگ برات زاده از رفع مشکلات در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز، محل استقرار کاروان های راهیان نور خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به نامه معاونت منابع انسانی وزارت کشور مبنی بر حمایت از پشتیبانی از راهیان نور، ستاد پشتیبانی از اردوهای راهیان نور در استانداری تشکیل و از همراهی خیران و دستگاه های اجرایی کمک گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه امسال ۲ هزار و ۱۲۲ دانش آموز و هزار و ۲۸۱ دانشجو از یادمان های دفاع مقدس در منطقه جنوب دیدن کردند، افزود: یادآوری حقایق دوران دفاع مقدس و انتقال ارزش های متعالی آن دوران به نسل های بعد، از اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

 

 

 

ثبت بیشترین بارشهای خراسان جنوبی در محمد شهر و فریز

روستاهای محمد شهر و فریز با ۲۸ میلیمتر باران بیشترین بارشهای خراسان جنوبی را در بارندگی اخیر ثبت کردند.

کارشناس هواشناسی استان گفت: دراین مدت مختاران ۲۷ میلیمتر، مود ۲۶ میلیمتر، علی آباد زارعین و جفت رود خوسف ۲۳، بیرجند ۲۲، چاه طالب و بشرویه ۲۱، ابراهیمی نهبندان، ماهمیران، سرند دیهوک، خور، ارسک ۱۹، معدن قلعه ۱۸، رقه بشرویه ۱۷، چیروک طبس، روستای درمیان، حاجی آباد زیرکوه ۱۵، خضری دشت بیاض، اسفندیار، بغداده آیسک ۱۴، طبس، زهری، سه قلعه ۱۳، سربیشه، رباط خان طبس ۱۲، دیهوک، آویز ۱۰، ازمیغان، طاهر آباد فردوس ۹، عشق آباد، تپه طاق طبس ۸، ماهیرود سربیشه، پیکوه ۷، اسفزار ۶، میغان نهبندان ۶، معدن پروده ۵٫۵، فردوس، طبس، کلاته گاویچ ۵، چاهدراز نهبندان، اسدیه، نقنج ۴، کهنوی نهبندان، خنگ و زهان ۳، سرایان و قاین ۲، کفاز ، حیدرآباد نهبندان ۲  میلیمتر باران باریده است.

نخعی افزود: در این مدت بیشترین بارش برف در مود با ۱۹ سانتی متر ، فریز با ۷ سانتی متر ، بیرجند ، زهان ، سربیشه و اسفزار با ۳ سانتی متر بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

تمدید مهلت طرح بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی قابل بخشش

طرح بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی قابل بخشش در خراسان جنوبی تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: به منظور حمایت از فعالیت های اقتصادی تمدید مهلت طرح بخشودگی 100 درصد جرائم مالیاتی قابل بخششو تولیدی، مودیان مالیاتی می توانند از طرح بخشودگی ۱۰۰ درصد جرائم مالیاتی قابل بخشش تا ۲۷ اسفندماه بهره مند شوند.

نباتی افزود: مودیان مالیاتی حقوقی و حقیقی می توانند در مدت باقیمانده با مراجعه به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود علاوه بر ساعت اداری هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، از طرح بخشودگی استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

درخشش استاد دانشگاه بیرجند در دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس

مقاله یکی  از استادان دانشگاه بیرجند در دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس برتر شد.

 معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استاندرخشش استاد دانشگاه بیرجند در دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدسگفت: مقاله  استاد دانشگاه بیرجندبه عنوان مقاله برتر و برگزیده در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس معرفی شد.
رحیم آبادی با بیان اینکه مقالات ارائه شده به همایش تاریخ شفاهی در سه پنل مورد بررسی قرار گرفت افزود: در این میان مقاله احمد لامعی گیو، با عنوان “آسیب شناسی تاریخ شفاهی”، برگزیده و به عنوان صاحب مقاله برتر تجلیل شد.
از خراسان جنوبی ۶ مقاله از اساتید درس” آشنایی با مبانی دفاع مقدس” به این همایش ارسال شده بود.
همایش ملی «تاریخ شفاهی دفاع مقدس» با هدف تبیین علمی رخداد‌ها و حوادث بزرگ دفاع مقدس از زبان ایثارگران و انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده وبرای جلوگیری از تحریف وقایع هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
مراسم اختتامیه این همایش روز پنج شنبه در  محل سازمان اسناد وکتابخانه ملی در تهران برگزار شد.

توزیع بیش از ۶۰۰ تن میوه در روزبازارهای بیرجند

بیش از ۶۰۰ تن میوه شب عید در آستانه نوروز برای تامین نیاز شهروندان در روزبازارهای بیرجند توزیع می شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورز

ی شهرداری بیرجند گفت: امسال همانند سالهای گذشته بازار روزهای غفاری، پاسدارن و چهارشنبه بازار میوه شب عید شهروندان را با نازلترین قیمت عرضه می شود.

خسروی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت میوه و تره بار در این روزبازارها خبرداد و افزود: نظارت بر این مکانها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اداره تغزیرات به صورت مستمر انجام می شود.

وی از استقبال مردم از روزبازار غفاری به دلیل کاهش قیمت و عرضه میوه و تره بار مرغوب خبرداد و گفت: این مکانها از ساعت ۷ تا ۲۳ برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان دایر است.

 

 

 

 

توسط دبیر ستاد امر به معروف خراسان جنوبی:
رئیس شورای امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منصوب شد
با حکم دبیر ستاد امر به معروف خراسان جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شد.

در نشست مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با شورای امر به معروف دانشگاه علوم پزشکی حکم رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعطا شد.

در این نشست علاوه بر بررسی کلیات موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت ارتقای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، حاضرین در جلسه در خصوص ضرورت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و لزوم فرهنگ‌سازی آن تاکید کردند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: در جامعه‌ای که مردم امر به ‌معروف و نهی از منکر را فراموش کنند از جهت فرهنگی مردم نسبت به امور ارزشی، بیگانه و جاهل می‌شوند.

سردار «علی قاسمی» تصریح کرد: اگر امر به ‌معروف فراموش شود به‌ تدریج ممکن است ضد ارزش‌ها را ارزش و ارزش‌ها را ضد ارزش به‌حساب آورند و مورد هنجارها و ناهنجاری‌ها کاملاً بی‌خیال و غیر حساس می شوند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی بادی معروفات و منکرات برجسته مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام « مهدی عبدالرزاق نژاد» دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: باید با نگاهی جدید و برنامه های نوین عقب افتادگی موجود در فرایند امر به معروف و نهی از منکر را جبران کرد.

وی با تاکید بر ظرفیت اساتید به ویژه اساتید گروه معارف، گفت: فعال کردن ظرفیت های موجود در اساتید و بویژه کلاسهای گروه معارف می تواند کمک شایانی به ایجاد گفتمان امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه باشد.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد تصریح کرد: برخورد سلیقه ای و موازی کاری با فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید جای خود را به همفکری و در پیش گرفتن یک روش منطقی و عقلانی بدهد.

وی راه اندازی دبیرخانه فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را بسیار مهم عنوان کرد.

در پایان «محمد دهقانی فیروزآبادی» در حکمی از سوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند منصوب شد.

توزیع کالا در خراسان جنوبی ۶۲۰ درصد افزایش یافت

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال در مجموع ۲۱۰ هزار تن اقلام اساسی و مورد نیاز مردم در استان توزیع شده که نسبت به پارسال ۶۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا داوود شهرکی شنبه شب در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: امسال ۲ هزار و ۱۲۰ تن برنج، یکهزار و ۶۷۱ تن شکر و یکهزار و ۲۸۱ تن گوشت مرغ در استان توزیع شده است.
وی گفت: همچنین امسال ۶۶۳ تن گوشت گوساله منجمد، ۲۲ تن گوشت گوساله تازه و ۶ هزار حلقه لاستیک به وزن ۱۶ هزار تن در استان توزیع شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: توزیع برنج ۸۳٫۷ درصد، شکر ۱۴۷ درصد، گوشت مرغ منجمد ۲۲٫۸ درصد و گوشت گوساله منجمد یکهزار و ۱۳۷ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
وی به اجرای طرح نظارت نوروزی از ابتدای بهمن امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای طرح تاکنون ۹ هزار و ۴۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان انجام شده است.
شهرکی بیان کرد: در این رابطه ۱۱۵ پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون و ۳۱۵ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی گفت: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۲۳۰ هزار ریال به شاکیان برگشت داده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۹۲ گشت مشترک با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت و سایر ادارات در استان برگزار شده است.

 

 

 

 

 

شکر مورد نیاز مردم تامین شده است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شکر مورد نیاز استان در آستانه نوروز تامین شده است و مردم در خصوص تهیه این کالا نگران نباشند.

محمد علی بیجاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اسفند امسال چهار سهمیه شکر به میزان ۶۲۰ تن اختصاص یافته و در سطح استان توزیع شده است.
وی بیان کرد: پنجمین سهمیه شکر استان نیز در ۲ روز گذشته به میزان قابل توجهی ابلاغ شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی درباره نحوه توزیع شکر گفت: برای مصرف خانوارها شکر تنظیم بازار توسط عاملان و واحدهای صنفی منتخب توزیع می شود و سهمیه واحدهای صنفی قنادی در اختیار اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قرار می گیرد.
وی افزود: عاملان توزیع شکر در شهرستان ها نیز مشخص شده اند و با توزیع شکر تنظیم بازار، قیمت این کالا در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.
بیجاری بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدام می شود و برای جلوگیری از هرگونه تخلف بازرسان طرح ویژه نظارتی در استان مشغول فعالیت هستند.
استاندار خراسان جنوبی دیشب (شنبه) در کمیسیون تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه هیچ نگرانی در ارتباط با تامین کالاهای اساسی مردم در استان وجود ندارد گفت: در ایام پیش رو و بعد از سال نظارت بر بازار به صورت محسوس و نامحسوس تشدید می شود.
محمد صادق معتمدیان افزود: از آنجا که در ایام پایانی سال تقاضا برای کالاهای اساسی بیشتر است، تصمیم گرفته شد نظارت بیشتری بر اقلام مورد نیاز مردم انجام شود و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تشدید بازرسی‌ها در استان استفاده شود تا بتوان از افزایش قیمت ها جلوگیری کرد.

 

 

 

 

امام جمعه بشرویه معرفی شد

 امام جمعه جدید بشرویه روز شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان معرفی شد.

فرماندار بشرویه در این نشست با تبریک ماه رجب گفت: امام جمعه هر شهری نماد فرهنگی، اجتماعی آن شهر و نماینده ولی فقیه در آن شهر به شمار می رود.
علیرضا زمان زاده افزود: خدمات شایسته، بجا و پیگیری های امامان جمعه بسیار حائز اهمیت بوده و می توان گفت با این اقدام آنها امور به راحتی در شهرستان عملیاتی می شود.
وی اظهار داشت: دوام نظام انقلاب اسلامی در هر نقطه ای با حضور در مساجد و اقامه نماز جمعه است و دشمن از این اتحاد هراسان است.
فرماندار بشرویه گفت: با همدلی و ثبات وحدت در شهرستان بشرویه توانستیم بسیاری از مشکلات مردم و بروکراسی های اداری و مدیریتی را به حداقل برسانیم و این اقدامات ممکن نمی شد جز وحدت و اتحاد که در این شهرستان وجود دارد.
وی گفت: طی دو سال گذشته آنچه در شهرستان بشرویه توسط دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته بالغ بر ۱۰۶ میلیارد توامان اعتبار بوده که اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است.
سرپرست نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به خدمات بسیار ارزنده حجت‌الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه سابق بشرویه گفت: ایشان یکی از ائمه جمعه بسیار پرتلاش استان بودند که در تمامی امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زحمات زیادی را کشیدند.
حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی با اشاره به امر خطیر امامت جمعه و وظایف این نهاد تصریح کرد: بر اساس تاکیدات قرآن، باید در مسیر ابلاغ دین اسلام و هدایت جامعه مسلمان بیشترین تلاش را به کار گرفت چراکه خداوند نیز به پیامبر دستور می‌دهد ‘برسان و ابلاغ کن’ و جریان امامت و ولایت امیرالمومنین نیز نمود دیگری از اهمیت به ترویج دین اسلام است.
وی تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری مملکت داری بسیار سخت است ولی باید کار سخت را نیز به اهل آن داد و مسئولین عزیزی که مسئولیت دارند باید هنر خود را در خدمت به خلق به کار گیرند.
وی با توصیه به ترویج وحدت و همدلی گفت: خداوند از پیروی و تبعیت ولایت و امامت مواخذه خواهد کرد و ملت ما تا الان به دلیل اتحادی که داشته توانسته ایم به خوبی به پیش برویم و یکی از مهمترین دلایل این موفقیت ها نیز اتحاد حول محور ولایت است.
سرپرست نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: همان طور که دیدید در ۲۲ بهمن ملت واقعا غوغا کردند و دشمنان را ناامید چراکه با بصیرت و پیروی از ولایت به صحنه آمدند.
وی با اشاره به اینکه امام جمعه در هر شهری مسئول انقلاب اسلامی است گفت: ائمه جمعه در هر شهری که باشند باید مدافع ارزش‌های انقلاب و اسلام بوده چرا که به فرموده حضرت آقا امام جمعه در هر شهری مسئول انقلاب است.
رحیم آبادی با اشاره به اینکه باید امید را در جامعه تقویت کرد افزود: سرمایه انسان امید است، امید که از دست رفت بنابراین انگیزه ها برای ادامه حرکت کاهش می یابد و در کشور ما سرمایه امید ولایتمداری است ولی اگر آن را از دست بدهیم بی شک ناامیدی و یاس حاکم خواهد شد.
وی تصریح کرد: تمام مشکلات علمی، اقتصادی و فرهنگی با چرخیدن حول ولایت و امامت حل می شود چرا که این یکی از بیانات قرآن است و باید برای ناامید کردن دشمنان همواره بیانات مقام معظم رهبری و ولایت فقیه را در حوزه عمل به کار بگیریم.
حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: هرجا عقب‌ماندگی داریم بی شک در آن قسمت ولایتمداری کمتر بوده بنابراین نیاز است تا بیش از گذشته در مسیر تحقق بیانات مقام معظم رهبری تلاش شود.
در این مراسم از خدمات ۱۳ ساله حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه سابق بشرویه تقدیر و حجت الاسلام سید محمد معلمی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.

 

 

 

 

 

۳۲۱ گرفتار در برف و سیلاب خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: پیرو اخطاریه های مدیریت بحران و موج بارشی شدید در ۱۸ اسفند ماه، ۳۲۱ گرفتار در سیلاب و برف امدادرسانی شدند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ نفر از این افراد در شهرستان های خوسف، قاینات، سربیشه و بیرجند از خطر حتمی نجات یافتند.
وی گفت: طبق اخطاریه های مدیریت بحران و دستور استاندار خراسان جنوبی در این مدت ۹۳ تیم امدادی و عملیاتی شامل امدادگران هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداران و پلیس راه به صورت آماده باش کامل قرار گرفتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۷۸ خودرو گرفتار در سیلاب و برف رهاسازی و ۳۰۰ زنجیرچرخ توسط پلیس راه و راهداری برای خودروهای گرفتار نصب شد.
وی اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی ها برخی محورهای مواصلاتی استان مسدود شد که راهداران با تلاش بی وقفه موجب بازگشایی محورها در کمتر از یک ساعت شدند.
میرجلیلی با بیان اینکه در این مدت ۱۲ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و امدادرسانی لازم انجام شد گفت: ۱۷۸ مسافر جاده ای در حسینیه ها و مساجد اسکان داده شدند.
سامانه بارشی که از دیروز (شنبه) در خراسان جنوبی فعال شد، با بارش برف در مرکز استان و اغلب شهرستان ها تداوم یافت.
بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با توجه به الگوهای پیش یابی هواشناسی تا دوشنبه هفته جاری با تقویت ناپایداری های جوی و وزش تندباد شدید و گرد و خاک، افزایش متناوب ابر، بارش باران و در مناطق مستعد بارش برف پیش بینی می شود.
همچنین با توجه به برف و کولاک تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان های بیرجند و سربیشه (جز بخش درح) و ابتدایی و متوسطه اول و دوم در بخش دهک نهبندان برای نوبت صبح امروز (یکشنبه) تعطیل است.

 

 

 

 

 

افتتاح بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه‌بازار بیرجند

شهردار بیرجند گفت: بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه بازار جدید بیرجند چهارشنبه جاری با هزینه‌کرد سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه‌بازار بیرجند

محمد علی جاوید امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به وضعیت چهارشنبه بازار فعلی بیرجند، اظهار داشت: در چهارشنبه بازار فعلی بیش از ۵۰۰ عرضه‌کننده ثابت و سیار محصولات خود را عرضه می‌کنند.

وی مشکلات ترافیکی، فضای کم، نداشتن پارکینگ، نبود زیرساخت کافی، مکان نامناسب و عدم امکان کنترل کیفیت و کمیت را از مشکلات چهارشنبه بازار فعلی عنوان کرد و افزود: این موارد مورد اعتراض شهروندان، پلیس راهور، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های نظارتی واقع شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه شهرداری بیرجند در راستای حل این مشکلات تصمیم گرفت با انتقال چهارشنبه بازار به مکان جدید مشکلات را به حداقل برساند، اضافه کرد: مهرماه امسال مکان جدید چهارشنبه بازار بیرجند واقع در بلوار مسافر در محدوده مهرشهر کلنگ‌زنی شد.

جاوید بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه بازار جدید بیرجند را از دغدغه‌های مردم و مسؤولان ذکر و اعلام کرد: میدان میوه تره بار بیرجند در زمینی به مساحت پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع و ۲۶۹ غرفه احداث شده است.

وی با اعلام اینکه این مکان در راستای حمایت از تولیدکننده، مصرف‌کننده و تنظیم بازار قابلیت عرضه برای بیش از ۶۰۰ فروشنده را فراهم و اصنافی که در این بازارچه فعالیت کنند دارای شناسنامه خواهند بود، تبیین کرد: پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فضاهای کنترلی و خدماتی و سایر فضاهای مورد نیاز نیز در این مکان پیش‌بینی شده است.

شهردار بیرجند اعتبار هزینه شده برای این پروژه را سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام و مطرح کرد: بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه بازار جدید بیرجند چهارشنبه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

نجمه خدمتی مقام اول لیگ برتر تیراندازی بانوان  کشور را کسب کرد

هفته هفتم لیگ برتر تیراندازی بانوان با معرفی تیم ها و نفرات برتر و قهرمانی نجمه خدمتی به پایان رسید.

این مسابقات با حضور ۵ تیم در محل سالن ۸۰ خط مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که تیم هیات قم به عنوان میزبان در رشته تفنگ برابر تیم های هیات قزوین وخراسان رضوی به پیروزی دست یافت و در مقابل تیم های نزاجا و مقاومت مغلوب شد.
در رشته تپانچه نیز تیم میزبان در مقابل کلیه حریفان نتیجه را واگذار کرد.
با برگزاری فینال تفنگ بادی، نجمه خدمتی و الهه احمدی هر دو از مقاومت و آرمینا صادقیان از نزاجا موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.
گلنوش سبقت الهی و مریم خوانساری هر دو از نزاجا هم موفق شدند مقام‌های اول و دوم رشته تپانچه را از آن خود کنند و الهام هریجانی از هیات قزوین به مقام سومی بسنده کرد.
این مسابقات باحضور علی دادگر رییس فدراسیون، بدرالملوک کهرنگی نایب رییس بانوان، الکساندر سماکین مربی تیم ملی تپانچه، مسعود شیخی فرد مدیر مسابقات و لیگ، حسین زکی زاده و کوروش فرودی روسای هیات استان های قزوین و خراسان رضوی برگزار شد.

 

 

 

 

کاپ اخلاق رقابت های فوتسال بانوان دسته ۳کشور به بیرجند رسید
تیم فوتسال پیروزی بانوان بیرجند در رقابت های انتخابی لیگ دسته ۳ کشور موفق به گرفتن کاپ اخلاق شد
کدخدازاده مربی تیم پیروزی خراسان جنوبی گفت: این دوره از رقابت ها با حضور ۶ تیم پیروزی بیرجند،پردیس تهران، چناران، شاهرود،طبس و استقلال بیرجند به مدت ۶ روز برگزارشد.
مربی تیم پیروزی خراسان جنوبی گفت:صدیقه غلامی ،طاهره غلامی ،سمانه تفکر،سمیه فلاحی نسب،عصمت رمضانی،مهدیه عابدینی،الهه عبدالهی و فرشته بینا و محدثه ذاکری به مربیگری و سرپرستی طاهره دهقان و فاطمه قاسمی در این دوره از رقابت ها تیم پیروزی را همراهی کردند.

 

 

 

 

مسابقات تکواندو قهرمانی خراسان جنوبی برگزار شد 

مسابقات تکواندو قهرمانی استان خراسان جنوبی گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی شهرستان سرایان به مدت دو روز (۱۶و۱۷ اسفندماه۹۷) برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور ۱۶۵ تکواندوکار از سراسر استان در تمامی رده های سنی(شکوفه ها _خردسالان _نونهالان _نوجوانان _جوانان و بزرگسالان) با حضور شهرستان های بیرجند، سرایان، قاین، فردوس، طبس، بشرویه و نهبندان بصورت آزاد برگزار شد و نفرات برتر به اردوی تیم های استان جهت انتخابی برای اعزام به مسابقات کشوری دعوت خواهند شد.

لازم به ذکر است مسابقات قرآنی در رشته ترتیل همزمان با مسابقات کیوروگی ویژه تکواندوکاران برگزار شد و نفرات برتر به مسابقات قرآنی فدراسیون تکواندو اعزام خواهند شد.

در مسابقات جهانی سه‌گانه ۲۰۱۹ ابوظبی

برادران علیزاده بر سکوی ششم و هفتم رقابت‌ها ایستادند

برادران علیزاده بر سکوی ششم و هفتم رقابت‌ها ایستادند

در نخستین دور مسابقات سه‌گانه جهانی ITU سال ۲۰۱۹ ابوظبی امارات «برادران علیزاده» در جایگاه ششم و هفتم رقابت‌ها قرار گرفتند

 در این ماراتن بین‌المللی که ۱۰۰ سه‌گانه‌کار امیدهای ۶۰ کشور از ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه جاری در مسافت‌های استاندارد و کوتاه بند ابوظبی شرکت داشتند، سعید علیزاده بر سکوی ششم این رقابت جهانی ایستاد و مسعود علیزاده مقام هفتم مسابقات را به دست آوردو سه‌گانه‌کاران اسپانیایی و روسی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.
ملی پوشان سه‌گانه خراسان‌جنوبی با کسب مدال طلا و قرار گرفتن بر سکوی نخست تیمی مسابقات مهرماه ۹۷ قهرمانی امیدهای سه‌گانه کشور گرامیداشت «شهدای اروند» به میزبانی بندر بهشهر خوزستان در لیست مسافران دور نخست رقابت‌های جهانی ابوظبی قرار گرفتند.

«برادران علیزاده» بر سکوی ششم و هفتم رقابت‌ها ایستادند

رشته ورزشی «سه‌گانه» یکی از رشته‌های المپیکی با طرفداران زیاد در جهان است که شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو صحرانوردی است و ورزشکار باید آن‌ را به‌صورت متوالی انجام دهد.

 

 

 

 

 

 

انتزاع هفت روستا از شهرستان زیرکوه و الحاق به شهرستان قاینات
با تصویب و ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری، ۷ روستای برج محمدان، شهرک سنیدر، کلاته قاینی، قلعه دختر ، شند، دعوت و سیستانک از شهرستان زیرکوه منتزع و به شهرستان قاینات ملحق شدند.
در متن ابلاغیه مربوط به این جابجایی آمده است با عنایت به تصویب نامه شماره ۱۶۴۱۷۸/ت ۵۵۳۶۲ه مورخ ۷/۱۲/۹۷ معاون اول رئیس جمهوری ، انتزاع روستاها ، مزارع و مکان های برج محمدان ، شهرک سنیدر، کلاته قاینی، قلعه دختر ، شند ، دعوت و سیستانک از دهستان افین بخش زهان شهرستان زیرکوه و الحاق به دهستان قاین بخش مرکزی شهرستان قاینات ابلاغ می گردد.

 

 

 

توقیف پژو پارس با سرعت ۱۷۳ کیلومتر در محور قاین-گناباد

یک دستگاه پژو پارس با سرعت غیر مجاز ۱۷۳ کیلومتر در محور گناباد – قاین توقیف شد.

 رئیس پلیس راه شهرستان قاین گفت: تیم گشت پلیس راه شهرستان توقیف پژو پارس با سرعت 173 کیلومترقاین هنگام کنترل ترافیک خودرویی در محور “گناباد-قاین” به یک دستگاه پژو پارس که با سرعت زیاد در جاده لغزنده در حال تردد بود دستور ایست دادند و به دلیل انجام حرکات مخاطره آمیز خودرو را متوقف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ رضایی افزود: راننده خودرو ۲ میلیون ریال جریمه شد و ۱۰ نمره منفی در سوابق گواهینامه وی درج شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*