چند خبر از خراسان جنوبی

پس از ۵ سال وقفه

عملیات اجرایی بیمارستان خوسف آغاز شد

عملیات اجرایی بیمارستان خوسف پس از ۵ سال وقفه از هفته آینده آغاز می شود

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به انعقاد قرارداد با پیمانکار، کار ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف از روز شنبه تحویل پیمانکار خواهد شد.

وجدان با بیان اینکه مبلغ قرارداد منعقد شده حدود ۱۴ میلیارد تومان است، افزود: اعتباری که امسال برای ساخت این بیمارستان اختصاص یافته ۵ میلیارد تومان است که این هزینه ها از محل سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت می شود.

وی گفت: تاکنون برای این بیمارستان ۳ میلیارد تومان هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف از مصوبات سفر دولت نهم به خراسان جنوبی است که ساخت آن از سال ۸۹ تاکنون ۴۰ درصد پیشرفته داشته است.

 

 

 

برگزاری اولین کافه نشاط بانوان در دانشگاه بیرجند

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن برنامه اولین کافه نشاط بانوان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، دفتر امور بانوان دانشگاه و کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی برگزار شد.
برگزاری اولین کافه نشاط بانوان در دانشگاه بیرجند

این برنامه که با حضور جمعی از بانوان دانشگاهی به منظور ایجاد نشاط و شادابی بانوان در محل کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی برگزار شد، آذری شاعر طنزپرداز بیرجندی اشعار و سروده های خود را قرائت کرد.

شعر خوانی در توصیف مقام مادر توسط شاعر جوان دانشگاه و همچنین خانم دکتر ولی پور و برگزاری مسابقات شاد و مفرح از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

 

 

 

«قیاسی» رئیس فرهنگ و ارشاد خوسف شد
طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «حاجی قدیر قیاسی» به عنوان رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف معرفی و از خدمات «عارف قاسمی» تقدیر شد.

 «ناصر نبی زاده» امروز سه شنبه (۷ بهمن) در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوسف، اظهار کرد: جنس فعالیت ارشاد خاص است چون دو نوع مخاطب با ویژگی های خاص دارد که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه انتظارات عمومی جامعه باید در شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی و به آن پرداخته شود، افزود: مخاطب های خاص فرهیختگان، هنرمندان و شاعران هستند که نوع نگاه و تعامل با آنها نیز خاص است و برنامه ریزی برای این قشر که از جنس فرهنگ هستند کار را برای ما سخت می کند.

فرماندار خوسف نیز در این مراسم با اشاره به سابقه دینی، فرهنگی، هنری و علمی شهرستان خوسف گفت: توقع مردم مهد علم و ادب هم نسبت به دیگر شهرستان ها از اداره فرهنگ و ارشاد بیشتر است.

« محمد شفیعی» از مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواست تا با تکمیل چارت سازمانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف نسبت به فعال کردن انجمن ها و موسسات قرآنی اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد مردم شهرستان در روستاها زندگی می کنند خواستار راه اندازی مراکز فرهنگی و استفاده از خدمات ارشاد در روستاها شد تا شاهد تحول فرهنگی در سطح شهرستان باشیم.

 

 

 

 

بارگیری دومین محموله صادراتی زغال سنگ طبس به چین

مدیرکل راه آهن شرق کشور گفت: دومین محموله صادراتی زغال سنگ طبس از ایستگاه مبادله پروده زغال سنگ طبس از طریق شبکه ریلی به چین بارگیری شد

بارگیری دومین محموله صادراتی زغال سنگ طبس به مقصد چین
چنگانی افزود: ۲۰ هزار تن زغال صادراتی به سمت ایستگاه ریلی بندرعباس اعزام شده تا از آنجا به سمت کشور چین ارسال شود.

وی با بیان اینکه این محموله‌ها در سال‌های گذشته با کامیون حمل می‌شده است، گفت: انتقال زغال سنگ با شبکه ریلی علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها و داشتن صرفه اقتصادی به سرعت در انتقال نیز کمک می‌کند.

مدیرکل راه آهن شرق کشور پیش بینی کرد در سال اینده میزان صادرات زغال سنگ از طریق شبکه ریلی شرق کشور به ۲۴۰ هزار تن در سال برسد.

اولین محموله صادراتی زغال سنگ از طریق شبکه ریلی ۴ ماه قبل به ترکیه ارسال شد.

 

اختتامیه جشنواره شعر ابن حسام خوسفی

دومین جشنواره شعر ابن حسام خوسفی با معرفی برترین ها پایان یافت.

 دبیر جشنواره منطقه ای ابن حسام خوسفی گفت: ۴۰۰ اثر به دبیرخانه دائمی این جشنواره از استان های مختلف ارسال شده که از این تعداد ۱۲ اثر در بخش اصلی، جنبی و پژوهشی منتخب شدند.

مرادی افزود: بخش اصلی این جشنواره شامل شعر کلاسیک و نیمایی، بخشی جنبی شامل موضوعات محیط زیست و آسیب های اجتماعی و بخش پژوهش در برگیرنده شرح احوال و آثار ابن حسام بود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور نیز در اختتامیه این جشنواره وظیفه نهادهای فرهنگی را معرفی مفاخر بزرگ و صاحب نام از جمله ابن حسام خوسفی عنوان کرد و افزود: این افراد باید به عنوان یک الگوی مناسب برای آیندگان معرفی شوند.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره قابلیت تبدیل شدن به کشوری و بین المللی را دارد، افزود: برگزاری نشست های علمی و فرهنگی، استفاده از آثار ابن حسام خوسفی در کتب درسی و راه اندازی بنیاد فرهنگی ابن حسام باید به صورت ملی دنبال شود.

همچنین در این مراسم از کتاب صهبای نرگس شامل آثار ارائه شده در جشنواره و تمبر یادبود جشنواره منطقه ای ابن حسام رونمایی شد.

 

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:
انتقاد از پلمپ مدارس در حال ساخت/ ۱۱۷ کلاس درس در مهرشهر نیاز است
بیگی با بیان اینکه احداث ۷۰ کلاس درس در مهرشهر بیرجند در دست اجرا است، گفت: در شرایط کنونی پلمپ کردن مدارس در حال ساخت به صلاح نیست و در این زمینه خواستار همکاری شورای شهر و شهرداری بیرجند هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا بیگی» امروز (۷ اسفند) در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز به نام زنده یاد دکتر زهرا حسین زاده در منطقه مهرشهر، اظهار کرد: در سایت مسکن مهر، مهرشهر بیرجند بیش از ۸ هزار واحد احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ۲۰۱ کلاس درس برای سایت مسکن مهر شهر ساخته می شد، گفت: تاکنون ۸۴ کلاس درس احداث شده و ساخت ۱۱۷ کلاس درس در این منطقه شهر بیرجند باقی مانده است.

بیگی با اشاره به اینکه هم اکنون احداث ۷۰ کلاس درس در دست اجرا است، ادامه داد: همچنین آستان قدس رضوی پروژه های آموزشی در مهرشهر در دست اجرا دارد که امیدواریم طی دو سال آینده کمبود فضای آموزشی در این منطقه جبران شود.

وی با انتقاد از شهرداری و شورای شهر بیرجند خواستار همکاری آنان با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان شد و تاکید کرد: پلمپ کردن مدرسه در حال ساخت اصلاً به صلاح نیست چرا که اکنون نیازها برای ساخت فضای آموزشی به دلیل جابه جایی و مهاجرت در شهر بسیار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با قدردانی از مشارکت خیران در امر مدرسه سازی و تامین فضای آموزشی استان، عنوان کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در هفته ابتدای اردیبهشت سال ۹۸ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

بیگی با اشاره به افتتاح این مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه مهرشهر، گفت: ساخت مدرسه از سال گذشته با زیربنای یکهزار و ۷۰۵ متر مربع آغاز شده که اکنون با هزینه کرد ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل مشارکت خیر گرانقدر دکتر حسین زاده و اعتبارات استانی به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه این مدرسه ۱۲ کلاسه دو شیفته اداره می شود، افزود: طی چند روز آینده عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر در منطقه مهرشهر آغاز خواهد شد

معاون وزیر کشور:

پیشگیری اساس کار در مدیریت بحران است

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اساس کار در مدیریت بحران و هنگام بروز حوادث، پیشگیری است و مردم در این زمینه نقش اصلی را برعهده دارند.

اسماعیل نجار صبح امروز (سه شنبه) در کارگاه عملیاتی – آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایای طبیعی استان خراسان جنوبی افزود: اساس کار در حوزه مدیریت بحران پیشگیری است چرا که با این کار علاوه بر اینکه موضوع مقابله نیز تسهیل خواهد شد از بسیاری از هزینه های مرتبط نیز خواهد کاست.
وی به تصویب قانون جدید مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این قانون که بعد از مدت مدیدی پیگیری به تصویب رسید ظرفیت بسیار خوبی برای رسیدگی به موضوعات مرتبط با این حوزه است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه در این قانون وظایف و مسئولیت های هر یک از بخش ها به تفکیک مشخص شده است، افزود: علاوه بر این، روشن شدن فرایند مباحث مالی و اعتبارات موجود در حوزه مدیریت بحران از دیگر مواردی است که در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.
وی هماهنگی های بین بخشی را یکی از ملاک های مهم در رسیدگی به مباحث مرتبط در حوره بحران دانست و تصریح کرد: در مواقع بحران باید از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، سازمان ها و حتی نیروهای مسلح استفاده کرد که این موارد به همراه وظایف هریک از این بخش ها در قانون جدید مورد توجه قرار گرفته است.
نجار با بیان اینکه موضوع مدیریت بحران یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد گفت: در مواقع بحران علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن مباحث عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و… موضوع امنیت نیز که یکی از موضوعات اساسی و زیرساختی است تحت الشعاع قرار می گیرد از این رو بحران و مدیریت بحران باید به عنوان یک اصل اساسی در برنامه ریزی ها مورد تاکید قرار داشته باشد.
وی لزوم حفظ آمادگی نیروهای مرتبط با حوزه مدیریت بحران را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: علاوه بر آمادگی های جسمی و روحی و روانی، فعالان این بخش باید با مطالعه قوانین و مقررات، نسبت به این موارد نیز احاطه کامل داشته باشند و بتوانند از ظرفیت های قانونی به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

 

 

صددرصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به تزریق گاز به شهر دیهوک به عنوان آخرین شهر فاقد گاز در استان گفت: با تحقق این مهم تمام جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

صددرصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند

سیدمحمود هاشمی در بازدید از مراحل تکمیل طرح گازرسانی به شهر دیهوک اظهار داشت: امروز با گازدار شدن شهر دیهوک به عنوان آخرین شهر فاقد گاز خراسان جنوبی برگ زرینی در تاریخ شرکت گاز استان رقم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: با بهره‌مندی ۳۰ شهر خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی، جمعیت تحت پوشش شهری استان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی میزان سرمایه گذاری برای اجرای پروژه CNG گازرسانی به دیهوک را ۸۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با افتتاح این پروژه ۸۶۲ خانوار شهر دیهوک از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه با گازدار شدن آخرین شهر استان، رسالت شرکت گاز به پایان نمی‌رسد افزود: گازرسانی به روستاهای استان از اولویت‌های شرکت گاز استان بوده و هم اکنون گازرسانی به حدود ۳۶۰ روستا در دست اقدام است.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی جمعیت روستایی تحت پوشش گاز را بیش از ۶۲ درصد عنوان و بیان کرد:‌ در مجموع جمعیت تحت پوشش گازرسانی در استان خراسان جنوبی به ۸۴ درصد رسیده است.

 

 

کمک ۴۰ میلیون تومانی شهروندان خوسفی به نیازمندان

شهروندان خوسفی مقیم بیرجند، در جشن گلریزان، ۴۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

این کمکها دیشب در جشن گلریزان نرگس در مؤسسه فرهنگی مذهبی ابن حسام بیرجند جمع آوری شد.

مهرانپور، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خوسف گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نو پنجمین جشن گلریزان با حضور خوسفی های مقیم بیرجند در موئسسه خیریه ابن حسام بیرجند برگزار شد که برای لوازم ضروری زندگی سالمندان، درمان و معیشت خانواده های ایتام  در اسرع وقت هزینه می شود .

حجت الاسلام شاهبیکی امام جمعه خوسف نیز با اشاره به آیات و روایات قرآن کریم گفت: کمک به نیاز مندان ضروری است و این ضرورت با توجه به شرایط اقتصادی جامعه دوچندان می شود .

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*