در سخنرانی سالیانه اعلام شد؛ پوتین:خاک آمریکا را در صورت تهدید هدف قرار می‌دهیم

پوتین:خاک آمریکا را در صورت تهدید هدف قرار می‌دهیم

رئیس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی سالیانه خود خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را اقدامی فریبکارانه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو آلمان، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در جریان پانزدهمین سخنرانی سالیانه خود با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد گفت: واشنگتن می توانست بطور صریح بگوید که موافق تداوم پیمان منع موشک های هسته ای میان برد است.

وی افزود: شیوه برخورد آمریکا در تعلیق پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را تنها می توان اقدامی فریبکارانه توصیف کرد.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به تمدید تحریم های اروپا علیه مسکو اظهار داشت: انتظار داریم تا اتحادیه اروپا قدم هایی در خصوص نزدیکی و همکاری با روسیه بردارد.

پوتین درباره اوضاع داخلی روسیه گفت: دولت سعی دارد امکانات رفاهی و خدمات اجتماعی را ارتقا داده و زمینه تامین امنیت و رفاه شهروندان را فراهم آورد.

پوتین گفت: مسکو به دنبال روابطه دوستانه با واشنگتن است اما درصورت لزوم اقدامات تلافی جویانه نیز انجام می دهد. روسیه هیچکس را تهدید نمی کند و همه اقداماتی که ما در حوزه امنیتی انجام می دهیم، صرفا اقدامات دفاعی است.

وی افزود: آمریکا باید قبل از اتخاذ تصمیماتی که ممکن است تهدیدی برای روسیه ایجاد کند، محدوده پرواز و سرعت تسلیحات پیشرفته روسیه را محاسبه کند. ما به تقابل علاقه ای نداریم و نمی خواهیم با آمریکا روبرو شویم. با این حال، به نظر می رسد که شرکای ما هیچ توجهی به سرعت تغییرات در جهان ندارند. آنها آشکارا با سیاست مخرب و اشتباه خود ادامه می دهند.

پوتین در ادامه هشدار داد که اگر روسیه مورد تهدید واقع شود، مسکو محل پرتاب، موشک های آمریکایی را، چه در آمریکا باشد و یا جای دیگر مورد هدف قرار می دهد.

رئیس جمهور روسیه افزود: من قبلا گفته ام و می خواهم تکرار کنم که روسیه برنامه ای برای فرستادن موشک به اروپا ندارد. به هر حال، اگر برنامه آمریکایی ها واقعا تولید و ارسال موشک به قاره اروپا باشد، و ما جز این چیزی نشنیده ایم، این امر امنیت بین المللی را به شدت کاهش خواهد داد و تهدید جدی برای روسیه خواهد بود.

وی تصریح کرد: این یک خطر بسیار جدی برای ماست. در این مورد ما مجبور به اقدام متقابل هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*