خسارت۱۳ میلیاردی سیلاب بهمن‌ماه در خراسان‌جنوبی/ فوت ۳ نفر


مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: طبق بررسی گروه‌های ارزیاب، سیلاب بهمن‌ماه، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان اعم از زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت زد.

خسارت۱۳ میلیاردی سیلاب بهمن‌ماه در خراسان‌جنوبی/ فوت ۳ نفر

ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه بیشتر بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی رگباری است، اظهار داشت: با توجه به نفوذپذیری کم خاک بارندگی‌های کوچک نیز سبب ایجاد سیلاب و روان‌آب در استان می‌شود.

وی با اشاره به برآورد خسارات سیلاب در بهمن‌ماه، بیان داشت: طبق بررسی گروه‌های ارزیاب، سیلاب بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بخش‌های مختلف استان اعم از زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی اعلام کرد: خسارت‌های بهمن‌ماه از سوی ۲۸ گروه برآورد خسارت استان انجام و بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین بوده است.

میرجلیلی از کاهش ۴۱ درصدی میزان خسارت‌ها در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین خسارت‌ها مربوط به تخریب و آب‌شستگی ایل‌راه‌های عشایری، راه‌های روستایی، شش رشته قنات، مزارع و باغ‌های استان بوده است.

وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه امسال ۱۲۴ تیم امدادی و عملیاتی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند، تصریح کرد: طی این مدت به یک هزار و ۱۱۷ نفر گرفتار در سیلاب، یک هزار و ۴۰۰ مسافر، ۲۱۴ خودروی گرفتار و ۳۷ منزل مسکونی گرفتار در آب کمک شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی اعلام کرد: متأسفانه در پی سیلاب اخیر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت دو کابین در حوالی شهر گزیک موجب فوت سه سرنشین این خودرو شد.

میرجلیلی اضافه کرد: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات و هشدارهای مدیریت بحران مبنی بر پرهیز از استقرار در مسیر رودخانه‌ها، شش نفر از هم استانی‌ها در این مسیرها قرارگرفته  که امدادرسانی شده و از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی از شهروندان خواست تا در زمان اخطاریه‌ها مسافرت‌های غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند و همچنین به اخطارها و پیام‌های ستاد مدیریت بحران و هواشناسی خراسان‌جنوبی توجه لازم را داشته باشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*