آخرین خبر :

اخبار کوتاه خراسان جنوبی

شترها به مقصد نرسیدند
– فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” از کشف ۱۰ نفر شتر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 سرهنگ”احسان رحیمی” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل محورهای عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۰ نفر شتر قاچاق بدون مجوز لازم از اداره دامپزشکی کشف کردند که کارشناسان ارزش ریالی احشام قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: پلیس با هرگونه جابه جایی دام و احشام فاقد مجوزهای لازم برخورد قانونی انجام خواهد داد.

پیش بینی بارش پراکنده باران در خراسان جنوبی

برای امروز و فردا بارش پراکنده باران برای مناطق جنوبی استان پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه های پیشپیش بینی بارش پراکنده باران در خراسان جنوبیبینی هواشناختی برای امروز و فردا در نیمه شمالی و بخش مرکزی استان ، افزایش موقت ابر پدیده غالب خواهد بود و در نیمه جنوبی شهرستانهای سربیشه، درمیان و بویژه نهبندان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف و تشکیل مه پیش بینی می شود.

خانم زارعی با بیان اینکه شب گذشته کاهش دمای هوا محسوس بود، افزود: این کاهش دما سبب وقوع یخبندان در شهرستانهای سربیشه، قاین و بیرجند شد.

وی گفت: از ظهر روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدید به جو استان وارد می شود.

 

 

 

اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای آبرسانی خراسان جنوبی

۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای آبرسانی خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در نشستاختصاص 48 میلیارد تومان اعتبار برای طرحهای آبرسانیخبری گفت:از این مقدار، ۱۴ ملیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان بیرجند، ۱۴ میلیارد تومان برای آبرسانی به شهرستان طبس و ۲۰ ملیارد تومان برای تکمیل سد سیاهو در شهرستان سربیشه هزینه می شود.

احسانی افزود: هم اکنون طرحهای مطالعاتی آبرسانی به شهرستان های فردوس، درمیان و طبس، شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف، مدار تغذیه مصنوعی چاهداشی نهبندان و مدار تغذیه مصنوعی مشوکی سربیشه در دست اقدام و اجراست.

وی با اشاره به  ۸ طرح عملیاتی حوزه آب و فاضلاب در استان گفت: طرح آبرسانی به شهر ستان بیرجند از محمدشهر و دشت مختاران با ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی، خط انتقال پساب فاضلاب بیرجند با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی،احداث سد مخزنی سیاهو شهرستان سربیشه با ۹۰ درصد پیشرفت و خط انتقال آب شرب به دیهوک با ۹۰ درصد پیشرفت از مهمترین طرح های در حال اجرای شرکت آب و فاضلاب استان است.

 

 

 

 

 

برگزاری مراسم روز درختکاری در پردیس دانشگاه بیرجند

به مناسبت هفته منابع طبیعی مراسم روز درختکاری در ورودی پردیس دانشگاه بیرجند برگزار شد.

مراسم روز درختکاری روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، مهندس علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، مدیران، اساتید ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه بیرجند برگزار شد.

این مراسم با مشارکت مدیریت فضای سبز دانشگاه و با حضور کانون همیاران سلامت و روان، کانون همیاران بهداشت دانشگاه بیرجند و انجمن دانشجویی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جمعی از دختران دانش آموز مقطع ابتدایی برگزار شد.

بررسی طرح پیشنهادی خواهرخواندگی شهر بیرجند با یکی از شهرهای دنیا

جلسه بررسی طرح پیشنهادی خواهر خواندگی شهر بیرجند با یکی از شهرهای دنیا با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی امروز ۱۵ اسفند در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
بررسی طرح پیشنهادی خواهرخواندگی شهر بیرجند با یکی از شهرهای دنیا

دکتر احمد خامسان اظهار کرد: خراسان جنوبی از سال ۸۳ استان مستقل شده است اما آن طور که باید به معرفی آن نپرداخته ایم.

رئیس دانشگاه بیرجند انجام طرح خواهرخواندگی را باعث پیشرفت و توسعه استان دانست و گفت: خواهرخواندگی قراردادی بین سران مملکتی یا سران دو شهر است که برای ایجاد اتحاد و همبستگی بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود و هدف از این قرارداد پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این شهر تراکم جمعیت به نسبت بالایی دارد و رشد جمعیت در مرکز استان به نسبت کل خراسان جنوبی بالا است، افزود: خواهرخواندگی بیشتر بر بحث مدیریت شهری، تجارت و بخش‌های خصوصی تمرکز دارد.

خامسان با بیان اینکه اگر قرار است به لحاظ آموزش عالی شهری را انتخاب کنیم که ظرفیت دانشگاهی داشته باشد دانشگاه بیرجند این کار را انجام می‌دهد، یادآور شد: با مشارکت و همکاری همه دستگاه ها برکات این کار به تمامی شهر خواهد رسید.

دکتر اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند دیپلماسی شهری و خواهرخواندگی را از مباحث امروزی دانست و گفت: اقتصاد و فرهنگ در قالب شهر نمود پیدا می کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به پیشینه خواهرخواندگی در دنیا اظهار کرد: تهران با ۲۳ مورد بیشترین تعداد خواهرخواندگی در ایران را دارد.

دکتر اسکندری با برشمردن ویژگی های منطقه ای شهر بیرجند و وجود جمعیت شهری جوان در این شهر به تحقیقات انجام شده اشاره کرد.

وی در ادامه توضیحاتی در مورد ۸ شهر از کشورهای اسپانیا، هند، عمان، ایتالیا، استرالیا و ژاپن که می توانند  به عنوان نامزد های خواهر خواندگی با بیرجند باشند ارائه داد.

محمدعلی آخوندی مشاور استاندار و مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری خراسان جنوبی با معرفی شورای توسعه و امنیت شرق و غرب کشوراقدامات انجام شده و در حال انجام توسط این شورا دراستانهای مرزی را برشمرد.

وی کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه پایدار را مسئول برقراری ارتباط با استانهای مرزی و تنظیم مباحث مربوط به خواهرخواندگی دانست.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ارتباطات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گستره مرزها را براین اساس دانست.

محمدرضا قلاسی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ضمن اشاره به پیگیری های انجام شده با مدیرعامل خواهرشهرهای کشور گفت: استفاده از پتانسیل ها و جاذبه های توریستی در معرفی شهر بیرجند اثرگذار است.

اهداء ۳۰ سری جهیزیه بین نوعروسان خراسان جنوبی

۳۰ سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند خراسان جنوبی  اهداء  شد.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در همایش ازدواج آسان گفت: این جهیزیه ها که  برای اولین بار و  با کمک قرارگاه خاتم الانبیاء  بین زوج های جوانی که به مدت طولانی  در  عقد به سر می‌برند توزیع شد.
هنری با بیان اینکه  قرارگاه سال آینده نیز ۱۰۰ سری جهیزیه بین نیازمندان توزیع خواهد کرد افزود: برای هر سری جهیزیه که شامل یک تخته  فرش ۶ متری، یخچال، اجاق گاز، ماشین لباس شویی، سرویس قابلمه، سرویس چینی، اتو بخار و تلویزیون ال‌ای دی است  ۱۲ میلیون تومان هزینه شده است.
مسابقات پینگ پنگ کارکنان اداره برق خراسان جنوبی برگزار شد
مسابقات قهرمآنئ پینگ پنگ کارمندان اداره برق استان خراسان جنوبی بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور ۱۲ بازیکن از شهرستانهای بیرجند فردوس خوسف در سالن شهید سرحدی برگزار شد در این مسابقات علی یوسفی از خوسف اول محمد اشتری از ستاد دوم و سیدمهدی محمدزاده از ستاد و مهدی قدیری از ستاد سوم مشترک را کسب کردند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*