آخرین خبر :

۶۳۰۱ متقاضی خادم یاری در خراسان جنوبی ثبت نام کردند

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۱ نفر به عنوان متقاضی خادم یاری حرم امام رضا(ع) در این استان ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان کانون های خادم یاری با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: امروز به صورت همزمان ۲ هزار کانون تخصصی و محله ای خادم یاری در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کردند که از این تعداد ۱۱۲ کانون در استان راه اندازی شد.
وی بیان کرد: اقدامات زیادی در زمینه های مختلف توسط آستان قدس رضوی در استان انجام شده، اما تا ایده آل و آنچه باید باشیم، فاصله داریم و باید برنامه های اجرایی از لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.
نصیرایی عنوان کرد: ظرفیت های خوبی آستان قدس رضوی در زمینه های مختلف دارد که می توانیم با استفاده از این ظرفیت ها، با برنامه ریزی صحیح، پیگیری جدی و حرکت جهادی چهره استان را تغییر دهیم.
وی گفت: حرکت امروز کانون های خادم یاری را با عزم جدی تر و جهاد گونه ادامه خواهیم داد تا مشخص شود که در این استان تمام عرصه ها حرکتی شکل گرفته است.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی افزود: باید در تمام بخش های زیرساختی، اقتصادی، معیشتی، مسائل فکری و فرهنگی و جای جای این استان با حضور و تلاش شما مسئولان کانون های خادم یاری، عطر و بوی رضوی بپیچد و همه مردم این عطر و بو را استشمام کنند.
نصیرایی اظهار داشت: خدمت رسانی مطلوب باید به گونه ای انجام شود که کسی در استان نباشد به خاطر محرومیت مادی گرفتار هزاران مشکل مختلف شود و یا از نظر فکری و فرهنگی رها باشد.
وی یادآور شد: در خراسان جنوبی ۲۵ کانون تخصصی خادم یاری در زمینه خدمت رسانی، محرومیت زدایی، صنعت، اشتغال، ورزشی، رسانه ای و غیره از این پس فعالیت تخصصی خود را آغاز خواهند کرد.
نصیرایی گفت: همچنین کانون های خادم یاران محله ای نیز در برخی محلات فعالیت خود را شروع خواهند کرد که افراد نیازمند و دچار مشکل در حوزه های مختلف را به کانون های تخصصی معرفی می کنند، همچنین تعدادی از رابطین آستان قدس در شهرستان ها فعالیت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس دارد، افزود: تاکنون به همت آستان قدس رضوی ۱۵ هزار و ۲۷۲ نفر زائر اولی از استان به مشهد مقدس اعزام شده اند.
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی از جهتی و زاویه ای دیگر به موضوع اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس نگاه می کنیم یک اشکال جدی به مسئولان وارد است که ما نباید در همسایگی آستان قدس رضوی تعداد زیادی نیازمند را داشته باشیم.
نصیرایی بیان کرد: در این شرایط خشکسالی تعداد زیادی از روان آب ها در استان به هدر می رود، با همت آستان قدس رضوی هشت طرح بند خاکی در شهرستان مرزی با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در بالادست قنوات احداث شده است.
وی با بیان اینکه ۳۰ مورد احداث استخره ذخیره آب کشاورزی و مرمت قنوات با بیش از یک میلیارد تومان توسط آستان قدس رضوی در استان انجام شده است، اضافه کرد: همچنین ۲۱ سقا خانه آب با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیون تومان احداث شده است.
نصیرایی ادامه داد: همچنین ۱۲۴ باب حمام و سرویس بهداشتی با اعتبار ۵۸۰ میلیون تومان در شهرستان های نهبندان و سربیشه احداث شده است.
وی توزیع ۲۱ تن گوشت، توزیع لوازم التحریر، اعزام گروه جهادی به نقاط محروم، توزیع سبد غذایی، پرداخت هزینه درمان بیماران نیازمند و صعب العلاج، توزیع جهیزیه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخونی و ارائه خدمات مشاوره ای را بخشی از خدمات آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی ذکر کرد.
در این دیدار حکم هفت نفر از مسئولان کانون های خادم یاری رضوی به نمایندگی از مسئولان ۱۱۲ کانون خادم یاری اهدا شد.
۱۱۲ کانون خادم یاری در خراسان جنوبی امروز همزمان با سراسر کشور با حضور تولیت آستان قدس رضوی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*