۳۷ کشته و ۲۸۸۱ مجروح در تصادفات درون شهری استان طی سال جاری/ پرهیز از خطر؛ آرامش در سفر

امروز خراسان جنوبی_ حسین زاده / رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: متأسفانه از ابتدای امسال ۳۷ نفر در تصادفات درون شهری استان جان باخته اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۴ نفر متوفی داشتیم ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. سرهنگ علیرضا عباسی در نشست خبری روز گذشته خود افزود: ۱۱ نفر یعنی ۳۰ درصد از متوفیان رانندگان یا ترک نشینان موتورسیکلت و ۱۹ نفر یعنی ۵۱ درصد متوفیان عابر پیاده بوده‌اند و در این بین مرگ دو دانش آموز در شهریور ماه (در خیابان ۱۷ شهریور) و اسفندماه (تقاطع آوینی) بیش از سایر تصادفات باعث تأثر گردید.
به گفته وی از ۱۹ نفر عابر پیاده فوت شده بر اثر تصادفات درون شهری استان ۱۲ نفر مرد و ۷ نفر زن بوده‌اند و ۱۴نفر از آنها بالای ۷۰ سال سن داشته اند. وی تعداد متوفیان تصادفات درون شهری استان در سال گذشته را ۲۴ نفر ذکر کرد و گفت: سال گذشته ۱۳ نفر در تصادفات درون شهری بیرجند جان باختند و امسال این تعداد به بیست نفر رسیده است.
افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد متوفیان در سربیشه
وی گفت: تعداد متوفیان تصادفات درون شهری شهرستان سربیشه در سال جاری ۲۰۰ درصد، شهرستان‌های بشرویه، فردوس و طبس ۱۰۰ درصد، شهرستان قاینات ۶۷درصد و شهرستان بیرجند ۵۴درصد افزایش داشته است و در شهرستان سرایان شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی متوفیان بوده ایم.
وی تعداد تصادفات جرحی درون شهری استان از ابتدای امسال تاکنون را با ۵ درصد افزایش ۲۲۸۵فقره و تعداد مجروحان را با ۴ درصد افزایش ۲۸۸۱ نفر ذکر کرد و افزود: ۴۷ درصد مجروحان را رانندگان و ترک نشینان موتورسیکلت تشکیل می دهند و ۳۵ درصد آنها بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن داشته اند و ۶۵ درصد تصادفات از ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب رخ داده است.
سرهنگ عباسی همچنین گفت: از ابتدای امسال برای ۱۸۷۰ نفر گواهینامه جدید صادر شده و این تعداد به رانندگان استان اضافه شده‌اند ضمن اینکه ۴۹۱۴ دستگاه خودرو نیز به خودروهای استان اضافه شده و تنها ۱۷۰ خودروی اسقاطی داشته ایم اما وضعیت معابر درون شهری تغییری نداشته است.
وی افزود: از ابتدای امسال ۲۶۳ هزار و ۹۸۳ برگه اعمال قانون برای متخلفان رانندگی در سطح استان صادر شده که ۱۷ هزار و ۵۱۵ برگ مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده است در این مدت هزار و ۲۷۱ دستگاه خودروی متخلفان توقیف گردید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش دارد و ۵۹۵ دستگاه خودروی توقیفی خلافی بالای یک میلیون تومان داشته اند البته نمرات منفی رانندگان خودروها به پای مالکین خودرو‌ها گذاشته می شود.
هدف از اعمال قانون حفظ جان و مال مردم است
وی از توقیف ۹۵۰۷ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای امسال به دلیل تخلفات ماده ۲۰ در سطح استان خبر داد و نحوه استعلام خلافی را مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ ذکر کرد و گفت: برای اطلاع از نمرات منفی نیز می توان عدد ۱۷ رقمی پشت گواهینامه و یا شماره کارت ملی و گواهینامه را به ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ اعلام کرد.
رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: هدف ما و همکارانمان از اعمال قانون متخلفین صرفاً جریمه کردن آنها نیست بلکه هدف ما حفظ جان و مال آنها و سایر مردم است و از آنجا که بیش از ۹۰ درصد مردم استان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند برخورد قانونی با درصد اندک متخلفین با هدف حفظ جان و اموال خودشان و دیگران ضرورت دارد.
اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین
وی از آمادگی ۱۰۰درصدی پلیس راهور استان برای اجرای طرح نوروزی که از ۲۵ اسفندماه با شعار «پرهیز از خطر؛ آرامش در سفر» آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ ادامه می یابد خبر داد و از هم استانی ها خواست به توصیه‌های پلیس توجه کنند تا سلامت خودشان و همسفرانشان و سایر مردم حفظ شود. به گفته وی با همکاری شهرداری مرکز استان عملیات انجام خط کشی های طولی و عرضی خیابان های شهر بیرجند از ۲۵ اسفندماه آغاز و ظرف مدت ۷۲ ساعت به پایان می‌رسد.

پیش از رفع کامل نواقص
سه راه مصلی را بازگشایی نکنید
سرهنگ عباسی از اختصاص دو خودرو برای مرکز استان و یک خودرو برای هر یک از شهرستان های استان به منظور انجام گشت های نامحسوس با اولویت برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ۲۴ دوربین نظارتی و سه دوربین کنترل سرعت در سطح شهر بیرجند فعال می باشد و بهتر است که شهروندان بدون نیاز به کنترل توسط دوربین ها با خودکنترلی قوانین و مقررات را رعایت کنند. وی در خصوص بازگشایی سه راه مصلی به سمت موسی بن جعفر(ع) نیز گفت: از مسئولین امر می خواهیم که پیش از رفع کامل نواقص از بازگشایی زودهنگام این معبر خودداری کنند.
رفع ۱۰ نقطه حادثه خیز در بیرجند
سرهنگ عباسی از رفع نقص ۱۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهر مرکز استان خبر داد و گفت: طی سال جاری به تعداد ۷۵ هزار و ۵۵۱ نفر آموزش‌های فرهنگ ترافیک در مساجد، مدارس، مهدهای کودک و… ارائه شده و ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران قانونمند اهدا گردیده و برگزاری همایش همیاران پلیس از دیگر برنامه‌های فرهنگی پلیس راهور استان بوده است. وی در پایان افزود: ۵۰ هزار همیار پلیس در استان داریم که ۲۰۰ همیار به صورت فعال در طول اجرای طرح نوروزی در سطح معابر درون شهری در کنار ما خواهند بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*