کتمان مزاحمت اینترنتی و باج دادن به مزاحم؛ ممنوع

امروز خراسان جنوبی – حسین زاده hoseinzade@birjandtoday.ir / فرد ناشناسی در فضای مجازی با توهین و افترا به من ، برایم ایجاد مزاحمت اینترنتی می نماید و من از این فرد شکایت دارم و خواستار شناسایی و برخورد قانونی با وی هستم.
شکایت از فرد مزاحم
اینها بخشی از اظهارات خانم جوانی است که چندی پیش با مراجعه به پلیس فتای استان و بیان این اظهارات، از فردی ناشناس که در فضای مجازی مزاحمش می شد، طرح شکایت کرده است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در این باره می گوید: به دنبال طرح اظهارات شاکی پرونده ، متهم با هماهنگی قضایی و اقدامات پلیسی شناسایی و به پلیس فتای استان احضار شد.
دستگیری متهم و انکار اولیه
سرهنگ علی محمدپور می افزاید: این فرد ابتدا منکر ایجاد مزاحمت اینترنتی برای شاکی پرونده شد اما در مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده ، به جرم خود اعتراف کرد.
با هدف سرگرمی مزاحم می شدم
وی اضافه می کند: فرد مزاحم در بستر فضای مجازی خود را جوانی اهل کرج معرفی کرده و از این طریق برای خانم مذکور از طریق چت و ارسال پیام، پیام هایی بعضا مستهجن و مبتذل می فرستد و دلیل این اقدام را سرگرمی در فضای مجازی و ایجاد زمینه برای برقراری رابطه نامشروع با خانم ها عنوان می کند. رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان در ادامه ، می گوید : طی سالهای اخیر با افزایش شمار کاربران فضای مجازی شاهد هستیم که برخی از افراد در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی برای کاربران این حوزه ایجاد مزاحمت نموده و اقدام به توهین، افترا، فحاشی و دیگر اعمال ناشایست می کنند و متاسفانه پرونده های زیادی در این خصوص در پلیس فتای استان تشکیل گردیده که براساس آن افراد مزاحم در چت های خصوصی یا PV در شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال مطالب و سخنان ناشایست نموده اند.
پاسخ ندادن به مزاحم و مراجعه به پلیس فتا
بهترین اقدام ممکن است
سرهنگ محمدپور به کاربران فضای مجازی و به ویژه نوجوانان و جوانان که امکان بروز چنین مشکلاتی در این حوزه برای آنان وجود دارد توصیه می کند: در برخورد با موضوعاتی از این قبیل، ابتدای امر موضوع را حتما به پدر و مادر خود اطلاع دهند و در همین جا از والدین هم تقاضا داریم که به گونه ای با فرزندانشان رفتار کنند تا چنانچه مشکلی در فضای مجازی برایشان پیش آمد، ترسی از گفتن موضوع نداشته باشند و بلافاصله موضوع را با آنها در میان بگذارند تا بتوان از مشکلات ناگواری که ممکن است در آینده پیش بیاید، جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه هنگام برخورد با مزاحمان اینترنتی و کسانیکه قصد آزار و اذیت دارند بهترین کار پاسخ ندادن به آنهاست، می افزاید:در این موارد حتما به پلیس فتا مراجعه کنند تا از طریق قانون با فرد مجرم برخورد شود و مطمئن باشند که تمامی اطلاعات آنان چه در پلیس فتا و چه در دستگاه قضایی محرمانه باقی می ماند.
کتمان موضوع و باج دهی به مزاحم
وی را گستاخ تر می کند
سرهنگ محمدپور اظهار کرد: کاربران فضای مجازی مد نظر ذاشته باشند که در صورت کتمان کردن موضوع و باج دادن به مجرم نه تنها مزاحمت ها و آزار و اذیت ها از بین نمی رود بلکه مجرم در بحث باج گیری به مراتب گستاخ تر شده و ممکن است این اقدام را بارها و بارها انجام دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*