آخرین خبر :

چند خبر کوتاه

بازدید معاون استاندار از روستاهای بخش قهستان شهرستان درمیان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، به نیابت از استاندار خراسان جنوبی از روستاهای بخش قهستان شهرستان درمیان شامل ماسنان، نوقند، مناوند، آنیک و نوغاب آنیک بازدید کرد و از نزدیک با مردم این روستاها به گفتگو و احصاء مشکلات پرداخت.
مشیر الحق عابدی ، در این بازدیدها به مشارکت مردم در حل مشکلات تاکید کرد و گفت: کشور با جنگ اقتصادی نابرابر روبه رو شده و کمک مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی می تواند تاثیر بسزایی در برون رفت از مشکلات فعلی داشته باشد.

برپایه این گزارش ؛ بیشتر مشکلات مطروحه در این ۵ روستا تامین آب شرب، آنتن دهی تلفن همراه، آنتن دهی تلوزیون دیجیتال و تامین سوخت ادوات کشاورزی بود.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی گفت:در این استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی به ویژه در حوزه معدنی وجود دارد که می‌توان این گنجینه‌ها را به ثروت تبدیل کرد و نباید استان را محروم معرفی کنیم.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در نشست با علما، نخبگان و شورا‌های اسلامی شهرستان درمیان گفت: در حال حاضر بزرگترین پهنه‌های معدنی کشور در این استان وجود دارد.

وی خراسان جنوبی را چهارمین استان دارای ذخایر معدنی معرفی کرد و افزود: اکنون از ۶۰ نوع ماده شناسایی شده در کشور ۴۹ ماده معدنی در این استان وجود دارد.

معتمدیان گفت:در استان گنجینه‌های معدنی فراوانی وجود دارد که باید آن را از زیر خاک بیرون کشید و به ثروت تبدیل کرد.

 

در هر دو جبهه اقتصادی و امنیتی در حال جنگ با استکبار جهانی هستیم
استاندار خراسان جنوبی افزود: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی در هر دو جبهه امنیتی و اقتصادی در حال جنگ و مبارزه با استکبار جهانی هستیم.
محمد صادق معتمدیان ، با بیان اینکه مقاومت و مشارکت مردم همواره بزرگترین حامی و پشتیبان نظام بوده است، افزود: همانگونه که در دوران ۸ سال دفاع مقدس و در مقاطع سخت و حساس انقلاب ، حضور و مشارکت مردم ضامن پیروزی بوده است امیدواریم از گردنه سخت و شرایط حساس فعلی نیز با مشارکت مردم عبور خواهیم کرد و به قله های موفقیت که در انتظار ملت عزیزمان است دست خواهیم یافت.

 

 

 

 

 

 

دیدار بی واسطه استاندار خراسان جنوبی با مردم روستاهای مرزی در شهرستان درمیان
استاندار خراسان جنوبی صبح امروز و در دومین روز از سفر خود به شهرستان درمیان با حضور در روستاهای ذکری ، مورتیغ ، جلاران و خیرآباد از نزدیک و بی واسطه با مردم این روستاها به گفتگو پرداخت و در جریان درخواست های آنان قرار گرفت.
محمد صادق معتمدیان ، باحضور در دورترین نقاط و همچنین مناطق مرزی شهرستان درمیان به بررسی دقیق مشکلات مردم این منطقه پرداخت و مردم نیز خرسند از این حضور به ذکر مشکلات و نیازمندی های خود پرداختند.

 

 

 

خدمتی که ارائه می گردد باید موجب رضایت مردم شود در غیر این صورت ارزشی ندارد
استاندار خراسان جنوبی افزود: خدمتی که از سوی مدیران و مسئولان ارائه می گردد باید موجب ایجاد رضایتمندی مردم گردد ، در غیر این صورت ارزشی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

تذکر نماینده استان به وزرای راه و بهداشت + صوت

حجت الاسلام عبادی در نطق میان دستور خود به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و درمان تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سیدمحمدباقر عبادی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامیتذکر نماینده استان به وزرای راه و بهداشتدر نطق میان دستور خود، در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده های خراسان جنوبی وضعیت مناسبی نداشته و در این استان یک کیلومتر آزادراه وجود ندارد و جاده های مهمی همانند جاده بیرجند به قائن هنوز دو بانده نشده است.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس افزود: با توجه به وجود معادن و جایگاه ترانزیتی این استان راه آهن اهمیت زیادی برای استان دارد اما مشخص نیست چرا ساخت راه آهن به کندی انجام می شود بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید از تمام ظرفیت های موجود برای ساخت این پروژه ملی، فراملی و فرامنطقه ای استفاده کند.

وی در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ساخت مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند و بیمارستان شهرستان خوسف باید تسریع شود، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در ساخت مرکز درمانی تامین اجتماعی شمال شرق که به تصویب رسیده جدیت به خرج دهد و علت تاخیر در آغاز این پروژه مهم در منطقه شمال شهر که مردم آن ها غالبا از سطح متوسط پایین تر هستند، چیست.

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه دولت و قوه قضاییه باید هیئت هایی را برای پیگیری و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب مشخص کنند، افزود: کمیسیون های مجلس باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی، از دولت خواست همانگونه که حقوق های نجومی را توجیه کرده افزایش حقوق های کم درآمدها را نیز توجیه کند و همانگونه که حقوق های نجومی را پرداخت می کنند، افزایش حقوق کم درآمدها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه شما چکاره هستید که می گویید به مصوبه مجلس عمل نمی کنیم، اظهار داشت: دولت موظف به اجرای قانون مجلس است و چنین اظهاراتی مشخص می کند که آقایان درد مردم را درک نمی کنند لذا باید گفت اگر خیری به مردم نمی رسانید حداقل همانگونه که با حقوق های نجومی برخورد کردید با کارگران و کسانی که حقوق های کم درآمد دریافت می کنند برخورد کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*