چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی ۲

تمام روستاهای خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۸ گازرسانی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۸ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازکشی شوند.

تمام روستاهای خراسان جنوبی تا پایان سال 98 گازرسانی می‌شود

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به جلسه علنی هفته گذشته مجلس اظهار داشت: وزارت نفت مکلف به تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهایی خراسان جنوبی و چند استان دیگر شد و مقر شد در لایجه بودجه ۹۸ در مصوبه‌ای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی روستاها در سال ۹۸ اختصاص یابد.

وی گفت: کار گازکشی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در نهبندان و سربیشه آغاز شده اما امید است تا پایان ۹۸ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان گازکشی شود.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از درخواست‌های نمایندگان استان در مجلس سفر نوبخت به خراسان جنوبی است شاید در این سفر اعتبارات خوبی به استان تعلق گیرد.

افضلی تصریح کرد: برای رشد و توسعه استان به اعتبارات نیاز داریم و تنها برای آبرسانی به سربیشه و برای اینکه مردم را از تشنگی نجات دهیم ۸۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی گفت: مقرر  بود سه وزیر از جمله صمت، نیرو و راه و شهرسازی به استان بیایند اما تا این لحظه تاریخ دقیقی از سفر آنها ندارم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از خرید چهار دستگاه مورد نیاز بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) سربیشه خبر داد و افزود: خرید یک دستگاه‌ سونوگرافی، یک دستگاه سل‌کانتر، یک دستگاه الکتروشوک و یک مانیتور ثابت برای بخش دیالیز به صورت پرداخت سهم ۵۰ درصد توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان و یا بیمارستان و سهم ۵۰ درصد از اعتبارات وزارت بهداشت انجام می‌شود.

افضلی تصریح کرد: با معضل کمبود پزشک در کشور روبرو نیستیم بلکه برخی از پزشکان‌ تمایلی به خدمات رسانی پایدار در مناطق محروم ندارند.

وی با بیان اینکه پذیرش داوطلبان ورود به رشته‌های پزشکی با رتبه‌های پایین‌تر از دیگر مخاطبان در مناطق محروم کشور راهکاری اساسی برای توسعه خدمات رسانی بهینه در حوزه بهداشت و درمان است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لزوم افزایش سهمیه اختصاصی بومی برای پذیرفته شدگان در مناطق محروم گامی است که می‌تواند مشکلات مناطق محروم را به  بهترین شکل  ممکن برطرف کند.

افضلی ادامه داد: برای جذب پزشکان و متخصصان در مناطق محروم باید از دانشجویان پزشکی قبل از پذیرش تعهد گرفته  شود که پس از  فارغ التحصیلی تنها در مناطق محروم به طبابت بپردازند.

وی با بیان این‌که برخی از پزشکان تمایل به فعالیت دائم در مناطق محروم را ندارند افزود: برخی از پزشکان در حیطه  شغلی خود فعالیت نمی‌کنند و این مسئله  نیازمند آسیب شناسی و واکاوی است.

 

 

توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای قنادی بیرجند/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ شکر در بازار آزاد

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند از توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای شیرینی فروشی و آب‌نبات سازی بیرجند خبر داد.

توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای قنادی بیرجند/ افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ شکر در بازار آزاد

محمدعلی نیک‌افروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند از توزیع ۱۵۹ تن سهمیه شکر بین واحدهای شیرینی فروشی و آب‌نبات سازی بیرجند خبر داد.

وی با بیان اینکه این سهمیه صبح امروز با نرخ هر کیلو سه هزار و ۴۰۰ تومان بین واحدهای مذکور توزیع شد، گفت: ۹ تن از این سهمیه توسط جهاد کشاورزی و ۱۵۰ تن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه تحویل داده شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند تصریح کرد: حدود ۱۶۴ واحد قنادی در بیرجند فعال است که از این تعداد ۴۰ واحد نبات سازی و مابقی شیرینی‌فروشی و بستنی‌فروشی هستند.

نیک افروز بیان کرد: با توجه به تغییر قیمت‌ها حدود یک ماه پیش درخواست تغییر نرخ شیرینی را داشتیم و در نهایت افزایش ۱۰ درصدی قیمت شیرینی مصوب شد.

وی اضافه کرد: هیچ واحدی حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را ندارد و در صورت مشاهده قیمت غیر از نرخنامه با افراد متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بیرجند با اشاره اینکه قیمت شکر در بازار آزاد افزایش ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی را داشته و به شش هزار و ۳۰۰ تومان هم رسیده است، افزود: امیدواریم توزیع سهمیه شکر با نرخ دولتی ادامه داشته باشد و این قیمت‌ها نیز در بازار آزاد کاهش یابد.

 

 

 

۴۰ واحد صنفی متخلف در بیرجند پلمب شد/ آغاز گشت‌های نظارتی نوروز از فردا

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی از پلمب ۴۰ واحد صنفی در بیرجند از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت ۲۶ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شده است.

۴۰ واحد صنفی متخلف در بیرجند پلمب شد/ آغاز گشت‌های نظارتی نوروز از فردا

رضا علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: تیم‌های بازرسی به‌صورت مستمر نظارت بر وضعیت بازار را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: از پانزدهم اسفندماه سه تیم بازرسی به‌صورت ویژه نظارت بر عرضه اقلام اساسی مردم مانند پوشاک و مواد غذایی را در مرکز استان آغاز می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه گشت‌ها به‌صورت منطقه‌ای خواهند بود و حتی بازرسی از برخی مشاغل خدماتی نیز صورت می‌گیرد، گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی روزانه بازدید از حدود ۵۰ واحد صنفی را انجام خواهند داد.

وی از پلمپ ۴۰ واحد صنفی در بیرجند از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: طی این مدت ۲۶ پرونده تخلف به تعزیرات ارسال شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی یادآور شد: ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان بیرجند فعالیت دارند.

 

 

 

در مسابقات سه‌گانه ابوظبیبرادران «علیزاده‌» برای جهانی‌شدن رقابت می‌کنند

در مسابقات قهرمانی آسیایی ابوظبی «سعید و مسعود علیزاده» برای کسب مدال رنگی و صعود به رقابت‌های جهانی تلاش می‌کنند.

برادران «علیزاده‌» برای جهانی‌شدن رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملی‌پوشان ورزش سه‌گانه خراسان‌جنوبی در نخستین دوره رقابت‌های ۲۰۱۹ آسیایی انتخابی جهانی هماورد برترین‌های قاره کهن می‌شوند.

سعید و مسعود علیزاده با کسب مدال طلا و قرار گرفتن بر سکوی نخست تیمی مسابقات مهرماه ۹۷ قهرمانی امیدهای سه‌گانه کشور گرامیداشت «شهدای اروند» به میزبانی بندر بهشهر خوزستان در لیست مسافران رقابت‌های آسیایی ابوظبی قرار گرفتند.

ملی‌پوشان سه‌گانه استان ۱۵ اسفند عازم اولین دوره مسابقات سری جهانی سه‌گانه ٢٠١٩در ابوظبی می‌شوند، برادران علیزاده پس از کسب عنوان نخست کشور جواز حضور در این مسابقات را کسب کردند.

رقابت‌های جهانی سه‌گانه هرساله در ۹ مرحله و به میزبانی کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود که امسال نیز کشور امارات از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه جاری در ابوظبی میزبان نخستین مرحله این دوره از مسابقات است.

سعید و مسعود علیزاده ملی‌پوشان‌ خراسان‌جنوبی، بهزاد نوبری از تبریز و علی رضوانی از سمنان نماینده‌های جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قهرمانی جهانی سه‌گانه ۲۰۱۸ ابوظبی بودند که سعید علیزاده و مسعود علیزاده از خراسان‌جنوبی در رقابت‌های ورزش سه‌گانه رده سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بر سکوی چهارم و پنجم جهانی کاپ آزاد ایستادند.

گفتنی است، مسعود علیزاده در مسابقات جهانی کاپ آزاد ۲۰۱۷ امارات که ۵۱۵ سه‌گانه‌کار از سراسر دنیا شرکت داشتند، مقام چهارم رقابت‌ها را به دست آورد و سعید علیزاده در جایگاه ششم مسابقات قرار گرفت.

سعید علیزاده ملی‌پوش سه‌گانه خراسان‌جنوبی در پرونده ورزش بین‌المللی خود کسب سهمیه المپیک نوجوانان، مدال برنز آسیا، اخذ رتبه‌های هفتم و هشتم مسابقات آسیایی قزاقستان به همراه مسعود علیزاده، کسب رتبه سوم تیمی در رقابت‌های آسیایی تایوان را دارد و در کشور نیز مقام اول قهرمانی کیش، رتبه دوم قهرمانی قشم، مقام سوم مسابقات بهشهر را تصاحب کرده و چند سالی است که جزو سه نفر اول رشته سه‌گانه جوانان کشور است.

رشته ورزشی سه‌گانه یکی از رشته‌های المپیکی با طرفداران زیاد در جهان است که شامل یک‌هزار و ۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری و ۱۰ کیلومتر دو صحرانوردی است و ورزشکار باید آن‌ را به صورت متوالی انجام دهد.

 

 

کسب رتبه اول دانش آموز بیرجندی در جشنواره بهسو

دانش آموز بیرجندی موفق به کسب رتبه نخست کشور در رشته نقاشی جشنواره بهسو با موضوع بهینه سازی مصرف سوخت شد.

 مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: محسن رضایی دانش آموز کسب رتبه اول دانش آموز بیرجندی در جشنواره بهسوبیرجندی موفق به کسب رتبه نخست کشور در جشنواره بهسو در رشته نقاشی با موضوع بهینه سازی مصرف سوخت شد.
واقعی با بیان این که از دبیرستان پسرانه مهر شهر ۲ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند، افزود: این مسابقات با هدف آشنایی کودکان با بهینه سازی مصرف سوخت و صرفه جویی در مصرف انرژی های تجدید پذیر برگزار شد.
گفتنی است، این جشنواره بهمن ماه در ۵ رشته نقاشی، عکاسی، داستان، شعر و کاریکاتور برگزار شد که در هر رشته ۵ نفر و در مجموع ۲۵ نفر به عنوان نفرات برتر جشنواره معرفی شدند.

 

 

 

کاشت باغ های الگویی سنجد در خراسان جنوبی

برای اولین بار در خراسان جنوبی به صورت الگویی باغ یک دست درخت سنجد کاشت می شود.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان این سازمان به ازای هر درخت کاشت باغ های الگویی سنجد در خراسان جنوبییارانه پرداخت می کند گفت: کاشت این باغ ها هم اکنون در زیرکوه آغاز شده است.

عصمتی پور مصرف آب کم، فروش مناسب میوه محصول و استفاده از گل این محصول برای صادرات از جمله مزیتهایی کاشت سنجد در خراسان جنوبی اعلام کرد.

 

 

 

 

 

افزایش ۲۶ درصدی بارشها در بیرجند

امسال از ابتدای سال زراعی تاکنون بارشها نسبت به میانگین بلند مدت در بیرجند ۲۶ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جویافزایش 26 درصدی بارشها در بیرجند هواشناسی استان گفت: بر اساس آمار بارندگیهای مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، امسال از ابتدای سال زراعی تاکنون در بیرجند  ۱۱۶ میلیمتر باران باریده است که در مدت مشابه پارسال بارندگیهای بیرجند ۱۶ میلیمتر و در بلند مدت ۹۲ میلیمتر بوده است.

آقای نخعی با بیان اینکه میانگین بارشهای استان از ابتدای سال زارعی تاکنون نسبت به میانگین بلند مدت کاهش ۷ درصدی دارد، افزود: امسال تاکنون میانگین بارشهای استان ۶۲ میلیمتر بوده که سال گذشته در این مدت ۱۳ میلیمتر و در بلند مدت ۶۷ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه امسال شهرستان قاین با ۱۵۸ میلیمتر باران، بیشترین مقدار بارشهای خراسان جنوبی را ثبت کرده است گفت: طبس و نهبندان با ۴۱ میلیمتر و خوسف با ۴۳ میلیمتر در این مدت کمترین بارشها را داشته اند.

 

 

 

 

 

دوره مربیگری فوتبال درجه C در خراسان جنوبی

دوره مربیگری درجه C فوتبال در خراسان جنوبی برگزار شد.

دوره مربیگری درجه C فوتبال با شرکت ۲۰ مربی از شهرستان های خراسان جنوبی دوره مربیگری فوتبال درجه C در خراسان جنوبیاز ۸ تا ۱۴ اسفند در بیرجند برگزار شد.

شرکت کنندگان در این دوره به مدت ۷۰ ساعت آموزش های تئوری و عملی فوتبال را زیر نظر آقایان دادگر و عظیمی فرا گرفتند.

 

 

 

 

 

انعقاد قرارداد طرح پژوهشی دانشگاه بیرجند با دانشگاه پاکستان

گروه فرش دانشکده هنر دانشگاه بیرجند قرارداد طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه ملی نساجی کشور پاکستان منعقد کرد.

رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت: دکتر هما مالکی، عضوانعقاد قرارداد طرح پژوهشی دانشگاه بیرجند با دانشگاه پاکستانهیأت علمی گروه فرش این دانشکده بر اساس آئین نامه‌ همکاری‌های بین المللی ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به انعقاد قرارداد طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه ملی نساجی کشور پاکستان شد.
حسین بارانی با بیان اینکه  در دور دوم از همکاری‌های علمی پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران پاکستانی، تعداد ۶۴ پیشنهاد انجام طرح پژوهشی از دانشگاه‌های سراسر کشور از سوی دانشگاه سیستان و بلوچستان دریافت و مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: از بین طرح های رسیده در نهایت با اجرای  ۱۰ طرح پژوهشی از دانشگاه‌ های بیرجند، تهران، صنعتی اصفهان، شیراز، ولایت، ارومیه، و پژوهشگاه تحقیقات مواد و انرژی کرج، موافقت شد که فهرست طرح‌های پژوهشی مصوب از سایت کارگروه هماهنگ کننده همکارهای علمی قابل دریافت است.
وی گفت:  پیش از این،  خانم هما مالکی موفق به دریافت بورسیه پژوهشی ۲۰۱۸ از مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) شد و دوره فرصت مطالعاتی خود را به مدت ۳ ماه در دانشگاه کلن کشور آلمان به پایان رساند.

 

 

 

با توزیع گاز سی ان جی

صرفه جویی بیش از ۵۰ میلیون لیتر بنزین در خراسان جنوبی

 بیش از ۵۰ میلیون لیتر بنزین  از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی صرفه جویی شد.

 مدیر منطقه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۹ میلیون و ۹۰۱ هزارصرفه جویی بیش از 50 میلیون لیتر بنزین در خراسان جنوبیمترمکعب گاز CNG توزیع که ۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است .

مردانی افزود: امسال ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال در خراسان جنوبی در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

هم  اکنون ۲۴ باب جایگاه CNG در خراسان جنوبی فعال است.

 

 

 

 

مسابقات دارت کارکنان دنشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد
باهمت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با همکاری کمیته دارت هیات انجمن های ورزشی شهرستان بیرجند مسابقات دارت کارکنان و اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بخش اقایان در سالن دارت دکتر گنجی شهرستان بیرجند برگزار شد که در پایان نتایج زیر بدست امد
مقام اول : 🥇🏆
اسمائیل گرمابی
شبکه بهداشت ودرمان شهرستان قاین

مقام دوم🥉🏆 🥉
رضا سورگی بیرجند
مقام سوم : 🥉🏆
بابک رجبی بیرجند

 

 

 

اعزام بانوان شناگر خراسان جنوبی به مسابقات قهرمانی کشور
تیم منتخب هیات شنا استان خراسان جنوبی با مربیگری خانم هاشمی پور و سرپرستی خانم کاظمی پور  عازم  مسابقات کشوری شدند. مسابقات شنا قهرمانی کشور « ویژه دختران» از ۱۴ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود.

🔘اسامی شناگران:
رده سنی ۱۳-۱۴ سال

سمانه مهرور:
۱۰۰کرال سینه و ۵۰پروانه

 

رده سنی ۱۵-۱۷ سال
مهرانا عطایی:
۱۰۰کرال سینه و ۵۰پروانه

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*